کد خبر : 25915 / /
/

سقف وافل یکی از بخش های مهم و اساسی در هر سازه به شمار می رود. به همین سبب مهندسان و معماران بر روند اجرای سقف وافل در تمامی ساختمان ها و بناها نظارت کامل دارند. تا ضمن اجرای صحیح و اصولی سقف از هرگونه حادثه احتمالی نظیر ترک خوردگی، ریزش، نفوذ آب و رطوبت به ساختمان و غیره جلوگیری به عمل آید. از آنجایی که در سال های اخیر اکثر ساختمان ها در کشورها با سقف تیرچه بلوک ساخته می شود، یک سری نکات مهم در قالب استانداردهای اجرای سقف وافل تهیه شده و در اختیار مجریان قرار گرفته است. مهندسین ناظر نیر براساس استانداردهای موجود، کیفیت اجرای سقف وافل را بررسی نموده و تأیید می کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با سه نکته مهم در رابطه با اجرای سقف وافل همراه ما باشید.

سقف تیرچه بلوک چیست؟

به طورکلی سقف هایی که از تیرهای فرعی و بلوک به عنوان پر کننده تشکیل شده، سقف تیرچه بلوک نام دارد. در واقع هدف از اجرای این نوع سقف پوشاندن حداکثر فضای موجود می باشد، حد امکان از بتن کمتری در سقف وافل استفاده شود. این کار موجب کاهش وزن سقف انواع سازه و افزایش طول عمر آن می شود. از همه مهمتر اینکه هرچه وزن سقف کمتر باشد، به نسبت بار کمتری روی دیوار و ستون ها خواهد بود و هنگام وقوع زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه آسیب کمتری به بافت و ساختار ساختمان وارد می گردد.

سقف تیرچه بلوک

تمامی این عوامل دست به دست هم داده و موجب محبوبیت ویژه این نوع از سقف در بین مهندسان، معماران و مالکان ساختمان های مختلف شده است. تا جایی که شاهد افزایش روز افزون استفاده از سقف وافل برای اجرای سقف وافل در سازه های مختلف هستیم. البته در این میان هرچه نکات و استانداردهای موجود بیشتر مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود، به طبع آن استحکام، کیفیت و مقاومت سقف نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین تمامی نکات که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را مدنظر قرار دهید و سپس اقدام با اجرای سقف وافل کنید.

اجرای سقف توسط شرکت نوین صنعت سازه

همواره به یاد داشته باشید که برای اجرای صحیح، اصولی و استاندارد سقف می بایست کار را به افراد باتجربه و متخصص بسپارید. به عبارت دیگر اگر مجریان سقف وافل با قوانین و استانداردهای موجود آشنایی داشته باشند و از همه مهمتر از تجربه و توان کافی در این زمینه بهره مند باشند، سرعت و کیفیت اجرای سقف افزایش پیدا می کند. با این توصیف سپردن کلیه مراحل اجرای سقف وافل به شرکت ها و مجموعه های ساختمانی متخصص و باتجربه مانند نوین صنعت سازه  www.novinsanatsazeh.comاهمیت فراوانی دارد و باید در اولویت قرار گیرد.

اجرای سقف توسط شرکت نوین صنعت سازه

براساس تحقیقات و بررسی های انجام شده نیز به این نتیجه دست یافتیم که نوین صنعت سازه یکی از مجموعه های فعال، متخصص و باتجربه در حوزه ساختمان سازی و اجرای انواع سقف است. بدین ترتیب می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت ساختمان سازی از امکانات، خدمات و مزایای منحصر به فرد آنها برای اجرای سقف سازه موردنظرتان با کیفیت و مقاومت بالا استفاده نمایید. این مجموعه به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز مشتریان است و تا به حال نیز سابقه درخشانی در زمینه اجرای موفق سقف وافل در سازه ها و پروژه های مختلف دارد.

نکات مهم درباره اجرای سقف

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، سقف اصلی ترین و مهمترین بخش در ساختمان است. که برای روی دیوار و ستون ها بنا شده و از کل بخش های سازه در برابر باد، باران، سرما، گرما، رطوبت و غیره محافظت می کند. علاوه بر این در آپارتمان ها و ساختمان های چند طبقه سقف هر واحد، کف یک ساختمان دیگر به شمار می رود. از این رو می بایست در هنگام اجرای سقف یک سری نکات مدنظر قرار گرفته شود، تا ضمن حفظ کیفیت، استحکام و مقاومت سقف از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آید. در این راستا بعضی از مهمترین نکات در خصوص اجرای سقف به قرار زیر است:

نکات مهم درباره اجرای سقف

  • هنگام اجرای سقف تیرچه بلوک حتماً باید تیرچه ها بر روی تیرهای اصلی قرار بگیرد. به همین منظور استفاده از قالب وافل یکطرفه موجب پر شدن فضاهای خالی بین تیرچه و بلوک ها می گردد و تا حد زیادی استحکام سقف سازه بهبود می یابد.
  • براساس آیین نامه و استانداردهای موجود تیرچه ها از هر طرف باید 10سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند. هدف از این مورد نیز قرارگیری مناسب تیرچه های روی سقف به منظور حفظ بلوک ها و جلوگیری از ریزش آنها می باشد.
  • قبل از انجام فرایند بتن ریزی از اتصال کامل جک ها با زمین و همچنین محکم بودن پایه ها اطمینان حاصل نمایید. تا در حین بتن ریزی، جک ها دچار مشکل نشود و به پایین سقوط نکند.
  • تا زمانی که بتن های سقف و ستون ها به طور کامل خشک و تثبیت نشده، به هیچ عنوان جک ها را باز نکنید. عدم رعایت این نکته ممکن است با ساختار بتن و سایر بخش های سقف آسیب وارد کند.

سخن پایانی

اکنون که با بعضی از مهمترین نکات در رابطه با اجرای سقف آشنا شدید و همچنین دانستید که سپردن این بخش از سازه به یک شرکت متخصص و باتجربه چه اهمیت وضرورتی دارد؛ فرصت را از دست ندهید و به وب سایت مجموعه ساختمان سازی نوین آزاد سازه مراجعه نمایید. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص، با تجربه و کارآمد و همچنین استفاده از مصالح و مواد اولیه با کیفیت صفر تا صد اجرای سقف سازه های مختلف را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. بنابراین از نظر کیفیت، کارایی، دقت و سرعت عمل هیچگونه نگرانی نداشته باشید و با خیال آسوده کلیه مراحل اجرای سقف سازه هایتان را به شرکت نوین آزاد سازه بسپارید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.