کد خبر : 25925 / /
/

 

اهمیت پوشش متناسب با موقعیت‌های خاص برای بانوان بسیار زیاد است. به همین دلیل لباس‌های زنانه تنوع بسیار زیادی دارند و امروزه به­راحتی می‌توان برای انواع سلایق لباس‌ ایده‌آلی تهیه کرد.

مانتو یکی از این لباس‌هایی است که اولین نمونه‌های آن در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی استفاده شده و به پوشش مخصوص کارگران و مشاغل پایین‌دستی معروف بوده است؛ اما امروزه این لباس در سبک‌های مختلف و برای استایل‌های گوناگون تولید می‌شود و در محیط‌های رسمی و غیررسمی می‌توان از آن استفاده کرد.

در واقع این لباس برای استفاده در محیط‌های عمومی و ادارات یک انتخاب مناسب است و پوشش کامل دارد که به همین دلیل نیز توانسته از فرهنگ غربی وارد فرهنگ ایران پس از انقلاب شود.

در ادامه انواع مختلف مانتو را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم تا در هنگام خرید مانتو اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید و بتوانید انتخاب دقیقی داشته باشید.

انواع مانتو

به­دلیل اینکه مانتو بر روی سایر لباس‌ها پوشیده می‌شود با عنوان روپوش نیز شناخته می‌شود. مانتو‌ها انواع مختلفی دارند که شامل اداری، مجلسی، اسپرت، مزونی، بهاره، زمستانی، پالتو و... هستند. آشنایی بیشتر با انواع این سبک‌ها می‌تواند در انتخاب استایل مناسب برای افراد تأثیر زیادی داشته باشند.

این لباس در استاندارد­ها، ابعاد و اندازه‌ها و طرح‌های گوناگون به تولید می‌رسد و مدل‌های مختلف آن در بازار وجود دارد که هر کس بر حسب نیاز می­تواند نمونه خاصی را انتخاب کند.

معرفی مانتو اداری

با توجه به نامگذاری این نوع مانتو بسیار واضح است که استفاده از آن برای محیط ادارات و کارمندان یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. لباس انتخابی برای استفاده در محل کار به­دلیل استفاده مداوم باید راحت باشد و در سایز مناسبی به تولید برسد.

علاوه­براین طرح ظاهری این نوع روپوش باید نشان­دهنده استفاده از آن برای موقعیت‌های رسمی باشد. بهترین پارچه‌ای که می‌توان برای تولید مانتو اداری استفاده کرد، نخی است. این پارچه از نظر وزنی بسیار سبک بوده و مانع تعرق بدن در مدت استفاده طولانی می‌شود.

معرفی مانتو مجلسی

مانتوی مناسب برای استفاده در مجالس از نظر ظاهری رسمی است و بر روی آن طرح‌ها و تجملات مختلفی به چشم می‌رسد؛ در واقع برای زیباتر کردن مانتو مجلسی روی آن انواع تکه­دوزی یا سنگ­دوزی انجام می‌شود.

به همین دلیل استفاده از آن در مهمانی‌ها و مجالس باعث خاص‌تر شدن استایل فرد می‌شود و به­دلیل داشتن این ویژگی‌ها نمی‌توان برای روزمره از آن استفاده کرد. در دوخت این مانتو‌ها از پلی استر و نخ استفاده می‌شود که باعث صاف و مرتب ماندن مانتو شده و مانع چروک­شدن آن می‌شود.

 

 

معرفی مانتو اسپرت

این مدل مانتو به­طور معمول طرح‌های ساده دارد و می‌توان از آن برای محیط‌های رسمی یا آموزشی استفاده کرد. به­دلیل استفاده مکرر از مانتو اسپرت باید به­راحتی آن توجه ویژه شود. بیشترین استفاده این نوع مانتو برای استایل‌های دانشجویی است؛ چراکه راحتی و انعطاف‌پذیری آن باعث می‌شود موردعلاقه بانوان باشد. البته باید بدانید نمی‌توان مانتو اسپرت را در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کرد.

 

 

 

معرفی مانتو مزونی

یکی از خاص‌ترین نوع مانتو‌ها این نمونه است که در آن سلیقه مشتریان و‌ ایده‌های بکر طراح تلفیق می‌شود و مانتو بر اساس سلیقه مشتری دوخته می‌شود. مانتو‌های مزونی از تلفیق طرح‌های مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند و طرح و رنگ زیبا و جذابی دارند. این نمونه همانند مانتو مجلسی و کارشده است.

برای تهیه این مدل لباس باید به مزون‌های معتبر مراجعه کنید و سایز و سلیقه خودتان را با‌ ایده‌های طراحان لباس بسنجید و لباس موردنطرتان را به­صورت سفارشی تهیه کنید. قیمت مانتو مزونی در مقایسه با سایر انواع روپوش­ها گران­تر است.

5

 

معرفی مانتو بهاره

مدل مانتو بهاره شامل انواع مختلف سایز‌های کوتاه و بلند یا طرح‌های اسپرت و مجلسی است. در این نوع لباس به­طور معمول رنگ و طرح‌های شاد و جذاب استفاده می‌شود و اکثر اوقات خانم‌ها در خرید عید نسبت به این نوع مانتو‌ها رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

هر چه زیبایی ظاهری و طرح این مانتو‌ها خاص‌تر باشد، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد. این مدل مانتو بسیار مدرن است و در افزایش زیبایی و جذابیت ظاهری تأثیر زیادی دارد.

 

معرفی مانتو زمستانی

در تهیه مانتو‌های زمستانی باید به زیبایی ظاهری آن در کنار داشتن پوشش گرم و راحت توجه ویژه داشته باشید. مانتو زمستانی باید از پارچه‌هایی تهیه شود که نسبت به مانتو‌های مورداستفاده در سایر فصول ضخیم‌تر هستند.

از جمله پارچه‌های مناسب و محبوب برای دوخت مانتو زمستانی شامل پارچه پشمی، کتان ضخیم، الیاف مصنوعی، پارچه شمعی و چرم است. این پارچه‌ها در کنار زیبایی، پوشش گرمی نیز ایجاد می‌کنند. علاوه ­براین مانتو زمستانی بسیار راحت طراحی می‌شود تا بتوان در زیر آن لباس‌های دیگری پوشید و دارای تهویه مناسب نیز است.

بهتر است دقت داشته باشید در تهیه این لباس‌ها از الیاف طبیعی استفاده شود؛ چراکه الیاف مصنوعی برای تنفس و بدن انسان بسیار مضر است.

6

معرفی پالتو

یکی دیگر از لباس‌هایی که به­عنوان اورکت یا روپوش بر روی لباس‌های دیگر در زمستان پوشیده می‌شود، پالتو است. پالتو‌ها از نظر نحوه طراحی شبیه به مانتو هستند اما پارچه مورداستفاده در آن­ها متفاوت است. همچنین هر سبک سلیقه‌ای می‌تواند پالتوی مناسب خود را انتخاب کند.

در تهیه پالتو باید به فرم و استایل بدن خود دقت داشته باشید تا بهترین نمونه آن را انتخاب کنید. انتخاب پالتو‌های تنگ، کمر باریک یا برش­دار به­عنوان پالتو‌های زنانه هستند که باید همراه کفش پاشنه­دار پوشیده شوند؛ اما هنگام تهیه پالتو برای استایل اسپرت باید فرم راسته آن انتخاب شود تا همراه شلوار جین و کتان زیبایی ظاهری مناسبی داشته باشد. پالتو اسپرت برای استفاده روزمره کاربردی­تر است.

 

 

نتیجه‌گیری

به­دلیل استفاده روزمره از مانتو اهمیت خرید آن چندین برابر است؛ چراکه تأثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت استایل افراد دارد. همچنین جزء لباس‌های کاربردی زنانه است که در همه موقعیت‌ها می‌توان از انواع آن استفاده کرد.

قیمت مانتو نیز بر اساس ویژگی‌های مختلف آن متفاوت است. در نتیجه برای خرید آن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مانتو میرداماد با سابقه چندین ساله در حوزه فروش انواع مانتو و پالتو پاسخگوی سلایق مشتریان مختلف است.

محصولات این فروشگاه باکیفیت هستند و تنوع زیادی دارند. شما می‌توانید برای خرید مانتو با قیمت مناسب و باکیفیت بالا به سایت فروشگاه اینترنتی مانتو میرداماد مراجعه کنید و محصول انتخاب شده را در کمترین زمان ممکن بخرید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.