کد خبر : 25972 / /
/

پایان‌نامه باید در چارچوب معینی تهیه و پس از تصویب تیم داوری در دانشگاه، با دلایلی منطقی از آن دفاع شود. برای اینکه با موفقیت دوران تحصیلی خود را به پایان رسانید، لازم است پایان‌نامه شما به‌صورت کاملاً اصولی و درست نوشته شود.

 

تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، باید برای فارغ‌التحصیلی خود اقدام به تهیه و ارائه پایان‌نامه نمایند؛ اما چگونه باید پایان‌نامه تهیه و ارائه دهیم؟ پایان‌نامه باید در چارچوب معینی تهیه و پس از تصویب تیم داوری در دانشگاه، با دلایلی منطقی از آن دفاع شود. برای اینکه با موفقیت دوران تحصیلی خود را به پایان رسانید، لازم است پایان‌نامه شما به‌صورت کاملاً اصولی و درست نوشته شود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد تهیه پایان‌نامه، در این مقاله قصد داریم مراحل انجام پایان‌نامه دوره‌ کارشناسی ارشد را به شما توضیح دهیم.

مراحل اصلی تدوین پایان‌نامه

مراحل ارائه پایان‌نامه دوره‌ کارشناسی ارشد در سطح کشور و بین‌المللی دارای موارد زیر است:

  • موضوع پایان‌نامه را انتخاب کنید.

  • مرکز راهنمایی، مشاوره و استاد را انتخاب کنید.

  • فرم انتخاب موضوع پایان‌نامه را تکمیل کنید.

  • پروپوزال را زیر نظر مشاور پروپوزال و استاد راهنما ارائه و تکمیل کنید.

  • پروپوزال در گروه تخصصی را تصویب و به واحد پژوهش دانشکده ارسال کنید.

  • برای پایان‌نامه کد صادر کنید.

  • پایان‌نامه را به نگارش درآورید.

  • برای دفاع و داوری پایان‌نامه اعلام آمادگی کنید.

  • جلسه‌ای برای دفاع از پایان‌نامه برگزار کنید.

  • نمره نهایی ثبت کنید.

ترجمه چکیده پایان نامه به انگلیسی

اولین مطلبی که مخاطب در پایان نامه با آن روبه‌رو می‌شود، چکیده است. مقاله قطعاً بیشترین بخش از یک پایان‌نامه است که مطالعه می‌شود. پس چکیده باید تصویری مختصر، واضح، جامع و صحیح از محتوای اصلی پایان‌نامه ارائه دهد. بنابراین ترجمه چکیده پایان‌نامه از الزامات نوشتن پایان‌نامه‌ است. ترجمه چکیده پایان‌نامه حتماً باید به‌صورت تخصصی و بر اساس معیارهای نگارشی انجام شود. همچنین کلمات تخصصی پایان‌نامه نیز باید با تسلط بر فرهنگ و ادبیات زبان مبدأ و مقصد ترجمه شود.

ترجمه پایان نامه و مهم‌تر از آن ترجمه چکیده پایان‌نامه، یکی از مهم‌ترین منبع کسب اطلاعات و ارائه بهتر برای دانشجویان دوره دکتری و فوق‌لیسانس است. دانشجویان هنگام جمع‌آوری اطلاعات برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خود و همچنین انجام پروژه پایان‌نامه، به اطلاعات پایان‌نامه‌هایی نیاز دارند که در راستای موضوع پایان‌نامه‌شان است. از جهتی چون زمان محدود است و اکثراً چکیده پایان‌نامه بررسی می‌شود، ارائه سریع‌تر آن بسیار حائز اهمیت است. ترجمه چکیده پایان‌نامه مخصوصاً برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی هستند و همچنین قصد ارائه مقاله از پایان‌نامه خود را دارند، بسیار مهم به شمار می‌رود.

فرمت‌ یا قالب پایان‌نامه

علاوه بر مواردی که گفته شد، پایان‌نامه باید در چارچوب و فرمت معینی قرار گیرد که به‌طور خلاصه این ساختار و فرمت معین شامل:

  • عنوان

  • چکیده

  • مقدمه

  • روش تحقیق

  • ارائه یافته‌ها

  • نتایج

  • نتیجه‌گیری پایان‌نامه

  • منابع و مآخذ

فرمت بندی پایان نامه پیچیده و دشوار نیست؛ اگر این کار را یک یا دو بار انجام دهید، اجرای آن در چارچوب و ساختار مخصوص دانشگاه موردنظر، کار سختی نخواهد بود.

دانشگاه‌ها هرکدام فرمت و شیوه‌نامه مخصوصی برای تنظیم پایان‌نامه دارند. این قالب‌ها شامل اطلاعات موردنیاز برای چیدمان اصولی و فرمت‌بندی صحیح پایان‌نامه‌های دانشجویی است. برای یکدست شدن پایان‌نامه‌ها، آراستگی ظاهری متن و جلوگیری از چیدمان غیراصولی، هر دانشگاهی یک قالب و فرمت مخصوص در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. هنگام فرمت‌بندی، دانشجویان باید توجه کنند که دقیقاً همان فرمت دانشگاهی را بر روی فایل پایان‌نامه‌ها اعمال کنند. درصورتی‌که ویرایش پایان‌نامه بر اساس دستورالعمل دانشگاه نباشد، کسر امتیاز و نمره صورت خواهد می‌گیرد. به همین دلیل بدون هیچ استثنایی همه پایان‌نامه‌ها باید بر اساس فرمت موردنظر دانشگاه مدنظر تنظیم شوند.

خدمات ترجمه و فرمت‌بندی پایان‌نامه در شبکه مترجمین اشراق

در شبکه مترجمین اشراق، ترجمه تخصصی تمام متون تخصصی ازجمله پایان‌نامه و چکیده آن به 49 زبان‌ زنده دنیا و برای 85 رشته تحصیلی، باکیفیت کاملاً تضمینی و هزینه بسیار مناسب انجام می‌شود. در مؤسسه اشراق ترجمه تمام سفارش‌های چکیده پایان‌نامه توسط تیم مترجم مجرب و حرفه‌ای انجام می‌گیرد و بعد از ترجمه، مقاله توسط گروه کنترل کیفی اعتبار سنجی و بررسی می‌شود تا ایرادات احتمالی آن از بین برود.

ترجمه پایان‌نامه و چکیده شامل تضمین کیفی است؛ یعنی شما می‌توانید در صورت عدم رضایت از سطح کیفی ترجمه، درخواست بازبینی مجدد آن را ثبت کنید. ترجمه چکیده پایان‌نامه‌ها به‌صورت ترجمه فوری نیز قابل سفارش است. شما می‌توانید در صورت نیاز و فوریت در کار ترجمه از روش سفارش ترجمه فوری استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش شما ترجمه شود و در اختیارتان قرار گیرد.

ویرایش تخصصی پایان‌نامه و فرمت‌بندی از مهم‌ترین پارامترهای آماده‌سازی پایان‌نامه برای دفاع است؛ به همین دلیل این کار باید توسط ویراستارانی که در زبان و تخصص پایان‌نامه خبره و باسابقه هستند، انجام شود. شبکه مترجمین اشراق برای کاربران خود شرایطی را فراهم کرده است تا متقاضیان دریافت این خدمات بتوانند پس از اتمام ترجمه متن پایان‌نامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن را به حالت فرمت دانشگاهی درآورند و ارائه دهند. کاربران می‌توانند پایان‌نامه را در همان فرمت خواسته‌شده تحویل بگیرند و هم‌زمان با استفاده از خدمات فرمت‌بندی، از خدمات ویراستاری تخصصی پایان‌نامه نیز بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.