کد خبر : 25982 / /
/

 

 

آیا از فوایدی استفاده از زعفران آگاهی دارید؟ آیا می دانید که هنگام برداشت زعفران چه قسمت هایی را می توان مورد برداشت قرار داد؟ زعفران را به چه شکل هایی می توان مورد استفاده قرار داد؟ قیمت زعفران عمده در مقایسه با زعفران خرد به چه شکلی است؟ آیا می توان زعفران با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرد؟ تا چه اندازه با فعالیت دیبا زعفران آشنایی دارید؟


سوالاتی که مطرح شد ممکن است هنگام خرید زعفران ذهن شما را به خود درگیر کند. ما با پاسخ دادن به این سوالات سعی داریم که ابهاماتی که در این مورد وجود دارد را برای شما رفع نماییم.

استفاده از زعفران

زعفران از خواص بیشماری برخوردار است و افراد مختلف با استفاده از این گیاه می توانند از این خواص بهره ببرند. در واقع افراد هنگام تهیه غذا، دارو و یا مواد خوراکی خود سعی می کنند که از مواد با ارزش غذایی و دارویی بالا استفاده نمایند که زعفران نیز از جمله این مواد است.

با توجه به خواص بیشماری که زعفران دارد، کشت این گیاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مساله به گونه ای است ک از زعفران به عنوان طلای سرخ یاد می شود. زعفرانی که در کشور ایران کشت می شود نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این مساله سبب شده است که زعفران ایرانی در میان بسیاری از کشور های جهان شناخته شده باشد.

از جمله خواصی که برای زعفران باید به آن اشاره کرد می توان موارد زیر را نام برد؛

  • ایجاد عطر و طعم دلنشین

  • رنگ و مزه دهی به غذا و با سایر مواد خوراکی

  • ایجاد آرامش

  • جلوگیری از افسردگی

  • تنظیم عملکرد دستگاه گوارش

  • تنظیم عملکرد سیستم عصبی

  • ااستفاده به عنوان دارو

برداشت زعفران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زمانی که افراد تصمیم به برداشت زعفران می گیرند باید توجه داشته باشند که فقط قسمت سرگل آن حائز اهمیت نیست و افراد می‌ توانند از خواصی که سایر قسمت های زعفران نیز دارد بهره بگیرند. به شکلی که گاهی اوقات ممکن است افراد تصور نمایند که فقط سرگل زعفران که شامل کلاله زعفران می‌شود را می توانند برداشت نمایند.

در حالی که سایر قسمت های زعفران از جمله ریشه زعفران و یا پوشال زعفران نیز دارای خواصی همچون عطر و طعم خوب و همچنین خواص دارویی نیز هست که افراد با استفاده از این قسمت ها می‌ توانند از این خواص بهره ببرند.

علاوه بر این قسمت هایی که اشاره کردیم افراد مختلف می تواند پیاز زعفران را نیز مورد استفاده قرار دهند و با تولید حجم زیادی از آن امکان فروش آن را فراهم نمایند.

استفاده از زعفران

زعفران را می ‌توان به شکل های مختلف و در موارد متفاوتی مورد استفاده قرارداد. به گونه ای که افراد زعفران را می توانند با استفاده از یخ یا آب جوش دم نمایند و از آن در غذا ها، نوشیدنی ها و یا شیرینی های خود استفاده نمایند.

علاوه بر استفاده در صنایع غذایی از زعفران می توان در صنایع داروسازی نیز استفاده کرد. به گونه ای که قسمت های مختلف گیاه زعفران مورد بهره ‌برداری قرار می ‌گیرد و از ان جهت تولید برخی از دارو ها و یا عرقیجات استفاده می شود.

قیمت زعفران

زمانی که افراد برای خرید زعفران اقدام می کنند باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند یکی از مهمترین مواردی که افراد باید به آن توجه کنند کیفیتی است که این محصول دارد. در واقع افراد باید توجه داشته باشند که یک محصول اصل و با کیفیت را خریداری نمایند تا بتوانند از خواص بیشمار را آن بهره ببرند.

علاوه بر کیفیت محصول باید افراد به قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود نیز توجه داشته باشند. به گونه ای که معمولاً افراد دوست دارند که یک محصول با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه نمایند.

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت نهایی که برای فروش زعفران در نظر گرفته می شود تاثیر گذار باشد که از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت زعفران

  • نوع زعفران

  • درصد خلوص زعفران

  • کیفیت

  • نحوه بسته بندی

  • نحوه ارائه به مشتری

  • نحوه خرید زعفران عمده و یا خرد

  • خرید زعفران فله

  • مراکز خرید

  • تغییراتی که در قیمت ارز ایجاد می شود

هر کدام از این عوامل می توانند به صورت جداگانه در کاهش و یا افزایش قیمت محصولات تأثیرگذار باشد. به گونه ای که هرچقدر کیفیت محصولات بالاتر باشد و یا دارای بسته بندی لوکس و لاکچری تری باشند معمولاً قیمتی که برای فروش زعفران در نظر گرفته می شود کمی بیشتر خواهد بود.


در عین حال اگر افراد از مراکز خرید معتبر و یا تولید کنندگان خرید خود را انجام دهند و یا اینکه زعفران را به صورت عمده خریداری نمایند می توانند هزینه کمتری را هنگام خرید زعفران پرداخت کنند.

خرید زعفران فله

گاهی اوقات ممکن است که افراد زعفران های تولید شده را به صورت عمده و فله ای از تولید کنندگان خریداری نمایند و خود تصمیم به بسته بندی این محصولات بگیرند. ‌در واقع برخی از مراکز بسته بندی و یا مراکز فروش وجود دارند که به صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط برقرار می کنند و حجم زیادی از زعفران ها را تهیه می کنند و خود تصمیم به بسته بندی این محصولات می گیرند.

این مراکز با ایجاد بسته بندی های ساده و یا بسته بندی های لوکس و لاکچری می توانند محصولات خود را با قیمت های متفاوتی به فروش برسانند و به بازار فروش عرضه نمایند.

علاوه بر این افرادی که از زعفران در صنایع غذایی و یا در صنایع دارویی استفاده می‌کنند نیز می توانند این محصول را به صورت فله ای و عمده از تولیدکنندگان خریداری نمایند و برای فعالیت خود مورد استفاده قرار دهند.

 

 

مراکز خرید زعفران

افراد برای خرید زعفران مورد نیاز خود می توانند به شکل های مختلف اقدام نمایند. به گونه ای که افراد می توانند خرید خود را به صورت مستقیم از تولید کنندگان انجام دهند و یا اینکه زعفران مورد نیاز خود را به صورت حضوری از فروشگاه ها و یا مراکز فروش مربوط به این محصول را تهیه کنن.

با این حال امروزه برخی از سایت های اینترنتی نیز وجود دارند که فروش زعفران را انجام می دهند و افراد با مراجعه به این سایت ها می توانند خرید خود را به راحتی و با قیمت مناسب انجام دهند.

خدمات دیبا زعفران

همانگونه که اشاره کردیم امروزه برخی از سایت های اینترنتی وجود دارند که در زمینه فروش زعفران مشغول به فعالیت هستند. دیبا زعفران از جمله این مراکز است که افراد برای خرید میوه خشک، زعفران به شکل های مختلف می توانند به این سایت مراجعه نمایند.

در واقع افراد با مراجعه به سایت دیبا زعفران می توانند از کیفیت بالای محصولات اطمینان داشته باشند و در عین حال محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

دیبا زعفران محصولات سفارش داده شده را در مدت زمان کوتاهی برای مشتریان ارسال می کند و این مساله سبب شده است که افراد رضایت خود را در سایت طراحی شده ثبت نمایند.

سخن آخر

همانگونه که اشاره کردیم افراد برای آنکه بتوانند از خواص بیشمار زعفران بهره ببرند نسبت به خریداری این محصول اقدام می کنند و از آن برای تهیه بسیاری از خوراکی های خود و یا تولید دمنوش و یا دارو ها استفاده می کنند. زعفران را می توان به شکل فله ای و یا بسته بندی شده خریداری کرد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.