کد خبر : 26068 / /
/

قیمت کف کاذب به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا کف کاذب از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شود. بنابراین قیمت هر کدام از متریال و در پی آن هزینه تمام شده برای هر نوع متفاوت خواهد بود. تنوع در ساخت، موجب پدید آمدن انواع مختلف کف کاذب می‌شود.

در ادامه تمام عواملی که در تعیین قیمت کف کاذب تاثیر دارد را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت کف کاذب

نوع و متریال سازه

کاربرد و استقامت کف کاذب

متراژ محیط

نصب محصول

هزینه نگهداری

در ادامه میزان تاثیر موارد بالا را مطرح می‌کنیم

انواع کف کاذب و متریال مورد استفاده در ساخت آن

کف کاذب  بر اساس متریالی که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع مختلفی را پدید می‌آورد.

انواع کف کاذب با توجه به مواد اولیه آن در ساخت، شامل موارد زیر می‌شود.

کف کاذب فولادی

کف کاذب الومینیومی

کف کاذب سرامیکی

کف کاذب شیشه‌ای

کف کاذب چوبی

کف کاذب لگراند

کف کاذب سنگی

جنس مواد سازنده محصول، تاثیر مستقیم بر اسم کف کاذب دارد. بنابراین به راحتی می‌توان موارد تشکیل دهنده  انواع کف کاذب را شناخته و با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنیم.

21

 کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی حاصل عناصر محکم و مقاومی چون پولاد و بتن است. روش ساخت پانل کف کاذب فولادی به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول پانل از سه لایه تشکیل  می‌شود. جنس لایه بالایی و پایینی پانل، از ورقه فولاد و جنس لایه مابین، بتن تزریق شده است. زمانی که پانل کف کاذب فولادی به این روش ساخته شود، اصطلاحا آن را کف کاذب فولادی توپر می‌نامیم.

در روش دوم، پانل کف کاذب فولادی فاقد لایه بتنی بوده و سبک‌تر است. زمانی که پانل، لایه میانی را نداشته باشد، سازه از نوع تو خالی بوده و کاربردهای خاص خود را دارد.

کف کاذب فولادی توپر محکم‌تر بوده و مقاومت بیشتری نسبت به نوع توخالی خود دارد. قیمت کف کاذب فولادی با توجه به کاربردها و قابلیت‌های متعدد آن بسیار مناسب است. به همین دلیل، کف کاذب فولادی، به عنوان مقرون به صرفه‌ترین محصول، در صنعت کف کاذب شناخته شده است.

کف کاذب الومینیومی

الومینیوم، اولین متریال ساخت این سازه محسوب می‌شود. مراحل ساخت کف کاذب الومینیومی به ترتیب زیر است.

ابتدا الومینیوم را ذوب می‌کنند. بعد از ذوب شدن الومینیوم، مواد مذاب در قالب‌های مخصوص و از پیش ساخته شده ریخته می‌شود. سپس قالب‌ها همانطور که داغ هستند، در دمای انجماد گذاشته شده و به سرعت شکل می‌گیرند. بعد از طی کردن مراحل فوق محصول نهایی، یعنی کف کاذب الومینیومی آماده و به بازار فروش عرضه می‌شود.

کف کاذب الومینیومی کاربردهای خاص خود را داشته و از جمله خوش قیمت‌ترین کف کاذب‌های بازار شناخته می‌شود.

22

کف کاذب سرامیکی

کف کاذب سراوینل یا سرامیکی، از قرار گرفتن سرامیک روی پانل فولادی پدید می‌آید. بنابراین وزن محصول بالا بوده و جابه جایی سازه را دشوار می‌کند. طبق نظرات مشتریان، قیمت کف کاذب سراوینل نسبتا گران بوده و معایب بسیاری دارد.

سه مورد از معایب مشترک بین تمام نظرات به شرح زیر بودند.

وزن بسیار سنگین

شکستن سرامیک پانل‌ها

قیمت بالا

کف کاذب شیشه‌ای

پانل کف کاذب شیشه‌ای، تشکیل شده از شیشه نشکن بوده و در برابر تردد مقاومت خوبی دارد. شیشه‌های نشکن پانل معمولا وارداتی هستند اما نمونه‌های داخلی، با کیفیت مختلف، در بازار به فوش می‌رسند.

قیمت کف کاذب شیشه‌ای نسبتا بالا بوده و هزینه نگهداری دارد.

دو مورد از بزرگ‌ترین معایب گفته شده برای این محصول، ایجاد خط و خش روی پانل و هزینه‌های سنگین نگهداری است.

کف کاذب چوبی

چوب درختان بلوط و گردو بهترین متریال برای ساخت کف کاذب محسوب می‌شوند. برخی از تولید کنندگان، از چوب‌ درختان همیشه بهار استفاده می‌کنند که ضعیف‌تر از چوب درخت بلوط و گردو است. کف کاذب چوبی ساخته شده از چوب درختان همیشه بهار قیمت ارزان‌تری نسبت به چوب‌های قوی‌تر دارند. اما از نظر مقاوم بسیار ضعیف‌ بوده و عمر مفید کوتاه‌تری دارند.

قیمت نامناسب همراه با هزینه نگهداری

عدم استحکام در برابر فشار و تردد

حشره زدگی یا جویده شدن توسط جانوران

از جمله معایب مطرح شده از نظر مشتریان هستند.

کف کاذب لگراند

کف کاذب لگراند توسط کشور فرانسه ساخته و دیگر کشورها صادر می‌شود. پانل‌های این سازه فلزی و پایه‌های آن پلاستیکی است. در حال حاضر واردات کف کاذب لگراند به کشور متوقف شده و سازه‌های موجود، طرحی از لگراند فرانسه‌اند.

کف کاذب لگراند به لحاظ ظاهری چندان جلب توجه نکرده و طرح‌های دیگر هم ندارد.

پایه‌های کف کاذب لگراند تحمل بارهای سنگین را نداشته و به مرور آسیب می‌بینند. قیمت کف کاذب لگراند با توجه به اصل نبودن محصول و کاربردهای محدود آن، مناسب نیست.

کف کاذب سنگی

متریال اصلی در ساخت کف کاذب سنگی، سنگ‌های برش خورده هستند. برشکاری سنگ‌ها در اندازه‌های دقیق و با دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود. کف کاذب سنگی مقاومت بالا و کاربردهای محدودی دارد به همین دلیل باید کمترین قیمت کف کاذب را داشته باشد. اما این محصول در مقایسه با کف کاذب فولادی یا کف کاذب الومینیومی، قیمت بالاتری دارد.

کاربرد و استقامت کف کاذب

دومین عامل تاثیر گذار بر قیمت کف کاذب، کاربرد و استقامت سازه در شرایط مختلف است.

اگر بخواهیم به ترتیب و به صورت خلاصه انواع کف کاذب را به دسته بندی کنیم، نمودار زیر پدید می‌آید.

کاربردی‌ترین کف کاذب

کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

مقاوم‌ترین کف کاذب

کف کاذب فولادی

کف کاذب الومینیومی

کف کاذب سنگی

کف کاذب سراوینل

کاربردی‌ترین نوع کف کاذب

کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی، همه جا کاربرد دارند. دلیل این ویژگی، متریال مقاوم‌ آنها در ساخت است. فولاد مقاوم‌ترین عنصر در برابر ضربه، فشار، خط و خش و تردد بوده و الومینیوم عنصری با استقامت و مقاوم در برابر رطوبت است. بنابراین هر دو محصول در مکان‌های مختلف با کاربردهای گوناگون قابل استفاده هستند. نمونه‌هایی از کاربردهای مشترک کف کاذب فولادی و کف کاذب الومینیومی است.

تحمل فشار و بار زیاد

تحمل رفت و آمدهای پی در پی

مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و دم

آنتی استاتیک و رد کردن الکتریسیته ساکن

پایه‌های قابل تنظیم و قابل نصب روی زمین هموار یا ناهموار

قابل شست و شو حت با مواد شوینده

ضد خط و خش

وزن مناسب و قابل حمل و نقل

 

مقاوم‌ترین نوع کف کاذب

کف کاذب فولادی و الومینیومی، بهترین و بیشترین استقامت را نسبت به دیگر کف کاذب‌ها دارند. این درحالی است که دارای قیمت مناسبی هستند و از نظر مشتریان محصولات فوق العاده‌ای هستند.

کف کاذب سنگی و سرامیکی مقاوم‌اند اما معایب هزینه تراشی هم دارند.

متراژ محیط

هر چه متراژ محیط مورد نظر بیشتر باشد، تعداد سازه مورد نیاز بیشتر می‌شود. طبیعتا هر چقدر تعداد محصول سفارش بشتر باشد، قیمت کف کاذب بیشتر می‌شود.

نصب محصول

نصب برخی از انواع کف کاذب دشوار است. مثلا کوچک‌ترین ب دقتی در نصب کف کاذب سرامیکی باعث شکستن سرامیک روی پانل می‌شود. بنابران قیمت کف کاذب به صورت کلی بالا می‌رود.

هزینه نگهداری

برخی از انواع کف کاذب، علاوه بر هزینه جهت خرید اولیه، دارای هزینه‌های بعد از نصب هستند. مثلا کف کاذب چوبی و کف کاذب شیشه‌ای دارای هزینه‌های سنگین نگهداری‌اند. کوتاهی در نگهداری محصول باعث آسیب پذیری آن شده و ازعمر کف کاذب می‌کاهد.

خرید کف کاذب

شما می‌توانید جهت خرید کف کاذب با مشاوران شرکت آرمان فلور تماس بگیرید. آرمان فلور اولین و بزرگترین تولید کننده کف کاذب در خاورمیانه بوده که دارای ضمانت پس از فروش است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.