کد خبر : 26151 / /
/

 

 

در حال حاضر با توجه به تنوع بالایی که در تابلوسازی وجود دارد استفاده از یک تابلو چلنیوم خاص در جلب نظر افراد تاثیر زیادی دارد. استفاده از یک تابلو مناسب می­تواند اولین ابزار برای جذب مشتری در سالن­های زیبایی باشد، این وسیله نه تنها باعث شناسایی شما در منطقه می­شود، بلکه در زیباسازی محیط بیرونی نیز تاثیرگذار است.

بنابراین بهترین کار این است که با صرف هزینه­ای معقول طرح جالبی برای خود انتخاب کنید، اگر قصد سفارش این محصول را دارید برای آشنایی بیشتر با انواع آن تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با تابلوسازی

تابلوسازی در جهت طراحی و ساخت انواع تابلوهای اداری، تجاری، سالن­های زیبایی، مجتمع­های مسکونی، مراکز درمانی و بسیاری از مکان­های عمومی که نیاز به شناسایی دارد، فعالیت می­کند.

با توجه به فضای رقابتی که میان مراکز تجاری و خدماتی برای بهتر دیده­شدن وجود دارد، حرفه تابلوسازی نیز روز به­روز در زمینه ساخت انواع محصولات خود از روش­های پیشرفته و جدیدتری استفاده می­کند.

مدل­های مختلف تابلو

انواع مدل­های مختلفی از این محصولات وجود دارد که افراد با توجه به سلیقه و نوع کار خود یکی از آنها را انتخاب می­کنند، تعدادی از پرکاربردترین آنها را در ادامه معرفی می­کنیم.

تابلو چلنیوم

یکی از بهترین مدل­های مورد استفاده در مکان­های مختلف تابلو چلنیوم است، در این مدل از ورقه پلکسی­گلاس به­منظور پوشاندن قسمت رویی و از ورق آلومینیوم برای کناره کلمات برجسته استفاده می­شود.

همچنین برای درخشندگی و جلب توجه بیشتر در انواع تابلو چلنیوم لامپ­های اس­ام­دی را در قسمت­هایی از آن جای­گذاری می­کنند.

فرآیند ساخت برای مدل­های مختلف این نوع تابلو یکسان است اما با توجه به شیوه­های متفاوت نورپردازی اسامی مختلفی برای انواع مدل­های آن به کار می­رود که شامل موارد زیر است:

  • ساده: برای ساخت این مدل از وسایل اولیه مثل پلکسی­گلاس، لامپ، منبع تغذیه و پی­وی­سی استفاده می­شود و به‌دلیل ظاهر ساده­ای که دارد با این نام شناخته می­شود.
  • لترمکس: شبیه به مدل­های ساده است با این تفاوت که سازنده در لبه­های تابلو یک سطح شیشه­ای قرار داده است تا نور از این قسمت به­شکل زیباتری تابیده شود.
  • دوبل: برای طراحی و ساخت این مدل معمولا از 2 پلکسی­گلاس با طرح و رنگ متفاوت استفاده می­کنند، قسمت زیرین آن نیز می­تواند از کامپوزیت، ترموود یا پی­وی­سی باشد.
  • تابلو چلنیوم RGB: دلیل نام­گذاری این مدل به­خاطر لامپ اس­ام­دی RGB است که در این مدل تعبیه شده است، کنترلر آر­جی­بی، آمپر و پلاکسی­گلس از دیگر اجزای آن به­شمار می­رود.
  • فول­کالر: این مدل به­دلیل داشتن برد کنترل مخصوص توانایی نمایش تعداد رنگ­های بالایی را دارد، برای ساخت آن از انواع چلنیوم رنگی آی­سی­دار استفاده می­شود.
  • پانچ: برای طراحی به روش پانچ روی حروف را با دستگاه لیزر در انواع اشکال هندسی یا ستاره­ای برش می­زنند، این روش برای ساخت انواع تابلو پلاستیکی و استیل هم کاربرد دارد.
  • کریستالی: ساختار آن از چلنیوم، دانه­های کریستالی و پلکسی­گلاس شیشه­ای تشکیل شده است.
  • الماسی: با کمک 2 پلکسی­گلاس ساخته می­شود که روی پلکسی دوم را به شکلی شبیه به الماس برش می­زنند.

از دیگر مدل­های چلنیوم می­توان به طلایی، رینگی و ستاره­ای اشاره کرد شما می­توانید با مراجعه به تابلوسازی نماشهر هر مدلی را که دوست دارید با بهترین کیفیت سفارش دهید.

مزایای استفاده از تابلو چلنیوم
  • این مدل دچار زنگ­زدگی نمی­شود.
  • متریال با کیفیتی که برای ساخت آن به کار گرفته می­شود باعث مقاومت خوب این مدل در برابر تابش خورشید و شرایط محیطی مختلف می­شود.
  • برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و رطوبت به درون آن در لبه­های تابلو نوارهای اسفنجی تعبیه شده است.
  • زیبایی و درخشندگی بسیار خوبی دارد و یکی از بهترین مدل­ها برای تبلیغ کار شما خواهد بود.
  • مصرف انرژی پایینی دارند.

تابلو فلزی

در تابلوسازی برای ساخت مدل­های فلزی از آهن، مس، استیل و برنز نیز استفاده می­کنند، در هنگام ساخت این مدل برای زیبایی بیشتر در فاصله بین حروف چراغ­های ال­ای­دی قرار داده می­شود.

از نمونه­های ساده و کوچک آنها برای معرفی بخش­های مختلف ادارات، مراکز درمانی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی استفاده می­کنند.

تابلو استیل

این مدل در واقع یکی از انواع تابلو فلزی است، برای ساخت تابلو استیل حروفی که از جنس استیل هستند را روی یک ورقه پلکسی قرار می­دهند.

تابلو استیل معمولا در 2 رنگ طلایی و نقره­ای ساخته می­شود و به­منظور نورپردازی نیز معمولا از نور اندریک به­صورت هاله­ای در اطراف آن استفاده می­کنند.

این مدل­ها به­طور معمول در شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی دارند و زیاد دچار تغییر رنگ نمی­شوند، از انواع آن می­توان به تابلو اندریک، رینگی، ساده، کریستال و رینگی وکیوم اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت تابلو استیل عبارتند از:

  • ابعاد تابلو
  • اندازه و قطر حروف به­کار رفته روی تابلو
  • مواد اولیه؛ جنس متریال برای حروف و زیرسازی
  • نوع نورپردازی

41

تابلو پلاستیک

همانند تابلو چلنیوم این مدل نیز به­شکل حروف برجسته ساخته می­شود با این تفاوت که در ساخت تابلو پلاستیک به­جای لبه چلنیوم از پلاستیک استفاده می­کنند.

برای زیرسازی آنها از هر نوع موادی می­توان استفاده کرد، برای نورپردازی آنها نیز معمولا از گاز نئون بهره می­گیرند اما به­دلیل این­که استفاده از این گاز بعد از مدتی نیاز به شارژ دارد مدتی است از انواع لامپ LED و SMD برای نورانی کردن آنها کمک می­گیرند.

انواع مدل­های آن نیز شامل ساده، لبه­هندی، گلاس لایه­لایه، لبه کنشکاف، رویه استیل و پلکسی دوبل است که شما می­توانید هر کدام از آنها را با توجه به سلیقه خود سفارش دهید.

نکاتی که در هنگام انتخاب تابلو سالن زیبایی باید در نظر گرفت.

  • طرح لوگو: شما می­توانید در هنگام سفارش تابلو نوع طراحی لوگو و فونت حروف را به سلیقه خود انتخاب کنید.
  • رنگ مناسب: برای جلب توجه بیشتر مشتریان بهتر است از رنگ­های مناسب در کنار هم استفاده کنید.
  • زمینه تابلو: برای نصب حروف از زیرساز­های مختلف استفاده می­شود که هر کدام می­تواند روی زیبایی تابلو شما تاثیرگذار باشد.
  • نحوه نصب تابلو: نصب صحیح و اصولی تابلو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بهترین کار انتخاب یک تیم حرفه­ای برای ساخت و نصب تابلو خواهد بود، پیشنهاد ما به شما تابلوسازی نماشهر است.

جمع­بندی

نصب تابلو یکی از موارد بسیار مهم در جلب توجه مشتریان برای مکان­های خدماتی است، معمولا صاحبان سالن­های زیبایی نیز این نکته مهم را در نظر می­گیرند.

برای سفارش تابلو می­توانید انواع تابلو چلنیوم، فلزی، استیل و پلاستیکی را انتخاب کنید، که هر کدام از آنها دارای مدل­های متفاوتی است.

از میان انواع تابلوها استفاده از تابلو چلنیوم به­دلیل جذابیت و کیفیت بسیار بالایی که دارد بیشتر مورد توجه افراد قرار می­گیرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.