کد خبر : 26275 / /
/

 

 

لوله مانیسمان به لوله‌هایی بدون‌درز گفته می‌شود که در طی فرآیند تولید آن‌ها از هیچگونه جوشکاری استفاده نمی‌شود و این لوله‌ها با سوراخ کردن درون یک شمش استوانه‌ای تولید می‌شوند. انواع لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 از معروف‌ترین و پرتقاضاترین انواع لوله مانیسمان موجود در بازار هستند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت‌ها و کاربردهای مختلف این سه نوع لوله بدون‌درز محبوب بپردازیم تا شما بتوانید پس از آن به خرید لوله مانیسمان باکیفیت و مناسب بر اساس کاربرد و ویژگی‌های آن بپردازید.

آشنایی با لوله مانیسمان و انواع مختلف آن

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، لوله مانیسمان یا بدون‌درز نوعی لوله صنعتی است که فاقد هر گونه درز بر روی سطح فلزی آن است. ساخت این لوله‌ها به وسیله سوراخ کردن درون یک شمش استوانه‌ای صورت می‌گیرد که در آن پس از افزایش حرارت و دمای استوانه فلزی، یک میله فلزی را به درون آن فرو می‌برند و بخش داخلی استوانه را خالی می‌کنند. پس از این کار نواقص احتمالی لوله را پوشش داده و برطرف می‌کنند و سپس آن را در اندازه‌های لازم برش می‌دهند.

ساخت هر سه لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 بدین شیوه صورت می‌گیرد و در صورتی که لوله مانیسمان تولیدی از استانداردهای لازم و کیفیت بالایی برخوردار باشد، می‌تواند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه این مقاله با انواع لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 آشنا خواهیم شد.

  • لوله مانیسمان رده 20

لوله بدون‌درز رده 20 یکی از سبک‌ترین لوله‌های مانیسمان بدون‌درز است که از نظر وزن و ضخامت نسبت به لوله‌های رده بالاتر سبک‌تر و نازک‌تر است. این لوله‌ها در مواردی که نیاز به تحمل فشار بسیار بالایی ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای لوله مانیسمان رده 20 می‌توان به مواردی همچون لوله‌کشی موتورخانه‌ها و لوله‌های گازرسانی ساختمان‌ها اشاره کرد.

  • لوله مانیسمان رده 40

یکی از پرکاربردترین لوله‌های مانیسمان، لوله‌های بدون‌درز رده 40 است که میزان عرضه و تقاضای بالایی در بازار ایران دارد. وزن این لوله‌ها بر اساس استاندارد شاخص STD مشخص می‌شود و می‌توانند قطری بین 2.1 تا 16 اینچ داشته باشند.

از کاربرد لوله‌های بدون‌درز رده 40 می‌توان به استفاده در صنایع مختلفی از جمله صنایع انتقال گاز، نفت و پتروشیمی و نیز خطوط آتش‌نشانی و ساخت مخازن اشاره کرد.

  • لوله مانیسمان رده 80

لوله‌های مانیسمان رده 80 دارای ضخامت، وزن، سایز و قیمت بالاتری نسبت به دو نوع رده 20 و 40 این محصول هستند. این لوله‌ها در سایز 1.2 تا 24 اینچ در ایران تولید شده و به فروش می‌رسند. وزن این لوله‌ها بسته به ضخامت می‌تواند بین 10 تا 792 کیلوگرم باشد. همچنین برای ساخت و تولید این نوع لوله از استاندارد جهانی ASME B36.10 استفاده می‌شود.

این لوله‌های بدون‌درز هم در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم در گازکشی ساختمان‌ها کاربرد دارند.

تفاوت لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80

رده لوله مانیسمان (Mannesmann pipe) نشان دهنده قطر خارجی و ضخامت دیواره لوله مانیسمان و در نتیجه میزان مقاومت و استحکام این محصول است. لوله‌های بدون‌درز با رده‌های مختلف، مقاومت و استحکام متفاوتی را در برابر فشار و ضربه از خود نشان می‌دهند. هر چه رده لوله بالاتر باشد، لوله مانیسمان ما از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار است و در کاربردهای حیاتی‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزن لوله‌های بدون‌درز رده 20 از رده 40 و رده 40 از رده 80 کمتر است. علاوه بر آن لوله مانیسمان رده 20 دارای کمترین میزان مقاومت در برابر فشار در بین تمامی لوله‌های فولادی است.

بررسی قیمت لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 در مهدفولاد

قیمت لوله‌های مانیسمان به رده، کیفیت، استاندارد، کارخانه سازنده، میزان قطر خارجی و ضخامت و ابعاد لوله مانیسمان وابسته است و به طور معمول لوله‌های مانیسمان با رده بالاتر دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

امروزه لوله‌های مانیسمان بخش قابل توجهی از نیاز صنعت ایران به تولید لوله‌هایی با استقامت و استحکام بالا را برطرف می‌کنند. به همین دلیل برخی از سودجویان به تولید لوله‌های مانیسمان تقلبی و فروش این محصولات به عنوان لوله‌های باکیفیت و بدون‌درز می‌پردازند.

این روزها لوله مانیسمان جایگزین بسیاری از لوله های مورد استفاده در صنایع شده است و کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. قیمت لوله مانسیمان همواره در حال نوسان و تغییر است. ما در این بخش به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله مانیسمان، مشخصات فنی، انواع و نحوه خرید این محصول می‌پردازیم. بهترین قیمت لوله مانیسمان در شرکت مهد فولاد موجود می باشد که شما می توانید با استناد به آن به خرید لوله مانسیمان در رده های مختلف بپردازید. اما بهتر است در ابتدا با ما همراه باشید تا با این محصول و کاربردهای آن در صنعت آشنا شده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.

مجموعه مهدفولاد با فراهم کردن بهترین و مرغوب‌ترین انواع لوله مانیسمان به همراه قیمت رقابتی این شرایط را برای شما فراهم می‌کند که با آسودگی خیال خرید خود را انجام دهید.همچنین شما می توانید با برقراری تماس با کارشناسان خبره مهد فولاد با شماره 02162999080 از مشاوره رایگان خرید لوله مانیسمان بهره مند شوید.

منابع : ویکی پدیا ، مهدفولاد

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.