کد خبر : 26336 / /
/

 

سیم بکسل فولادی چیست ؟

سیم‌بکسل‌ها، طنابی ساخته شده از رشته‌های نازک سیم هستند که به دور یک هسته فولادی یا کنفی، تابیده شده‌اند. WireRopeها در حدفاصل میان طناب‌ها و میلگردها هستند که نسبت به طناب‌ها دارای مقاومت کششی بالاتر و در مقایسه با میلگردها دارای انعطافی بیشتر هستند. در این مقاله به بررسی انواع سیم بکسل فولادی پرداخته و به مواردی که در هنگام خرید سیم بکسل فولادی باید در نظر گرفت، اشاره خواهیم کرد.

 

 

قیمت سیم‌ بکسل فولادی در برند های مختلف

این طناب‌های فولادی توسط کارخانه‌های متعددی در سرتاسر جهان تولید می‌شوند و با توجه به حساسیت استفاده و کاربردهای فراوان آن‌ها، رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولیدشان حرف اول را می‌زند. از این محصولات در صنایع مختلف حمل و نقل، ساختمان‌سازی، کشتی‌رانی، آسانسور، حفاری دکل‌های نفتی و خودروسازی استفاده زیادی می‌شود. قیمت آن‌ها بر اساس نوع متریال، بافت و کارایی، متفاوت است. از جمله کارخانه‌های مشهور در تولید سیم‌بکسل‌ها می‌توان به برند آمریکایی کاسار، برایدون انگلستان، گوستاولف، دیپا، فوت باون، فایفر آلمانی ، الویرا پرتقالی، اشتون مارتین هند و کیس وایر کره‌جنوبی اشاره کرد. شرکت تولیدی صنعتی ملایر نیز در کشور ما در این زمینه فعالیت دارد. قابل ذکر است که قیمت سیم بکسل آمریکایی و اروپایی در چند سال اخیر با توجه به نوسانات ارزی و همچنین کمیاب بودن آن‌ها در بازار کشور، بالاست که این امر استفاده از سیم‌بکسل‌های چینی و ایرانی را در اولویت قرار داده‌است.

 

پرکاربردترین سایزهای سیم‌ بکسل فولادی

شاید جالب باشد که بدانید در حدود ۲۰۰۰ نوع سیم‌بکسل با ویژگی‌های متفاوت وجود دارد. تنوع بالای این سیم‌ها به دلیل کارایی‌های متفاوت آن‌هاست. این محصولات در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. مثلاً در تاورکرین‌ها (جرثقیل‌های ساختمانی) سایز ۱۴ و ۱۶ استفاده بیشتری دارند یا در معادن، سایز 4/8 میلی‌متری محبوبیت بالاتری دارد ولی به‌طور کلی سایزهای ۸، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ دارای کاربرد بیشتری در صنایع مختلف هستند.

 

سیم بکسل آسانسور

یکی از مکان‌هایی که از WireRopeها استفاده فراوانی می‌شود، در آسانسورهاست. اساس حرکت آسانسورها توسط نیروهای کششی است که این نیرو توسط موتورها، تامین شده و به سیم‌های فولادی جهت حرکت، انتقال داده می‌شود‌. در این مبحث با سیم بکسل آسانسور آشنا شده و به بررسی عوامل موثر در خرید سیم بکسل آسانسور می‌پردازیم.

 

قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور

با توجه به استفاده بالای این محصولات در آسانسورها، لذا توجه و بررسی تغییرات قیمت آن‌ها، مسئله‌ای مهم و ضروری است. تحریم‌های اقتصادی و نوسانات ارزی در سال‌های اخیر باعث شده است تا نتوان قیمت دقیقی را در مورد این محصولات ارائه کرد. پارامترهایی چون : جنس مفتول، شرکت تولیدکننده، قطر، طراحی، نوع سیم و مغزی در تعیین قیمت این طناب‌های فولادی موثر هستند.

17

 

پرکاربردترین نمره های سیم بکسل آسانسور

سیم‌بکسل‌های آسانسوری باید قدرت و انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشند. جنس مغزی آن‌ها از نوع الیافی یا فولاد است‌؛ نوع الیافی دارای انعطاف بالا و نوع فولادی از استحکام بالاتری برخوردار است. این سیم‌ها در نمره‌های ۶، 6/5، ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ میلی‌متری در آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ولی سایز ۱۰ آن از کاربری بیشتری در این زمینه برخوردار است. همچنین از نمره ۶ بر روی گاورنر بالابر استفاده زیادی می‌شود.

 

 

قیمت سیم بکسل گوستاولف آلمان

این کارخانه، به‌صورت اختصاصی بر روی تولید سیم‌بکسل آسانسوری کار می‌کند. استفاده از فولاد مرغوب، استحکام کششی بالا، وزن پایین، قابلیت بازیافت، ساختار موازی رشته‌ها و عمر طولانی از خصوصیات مثبت تولیدات این مجموعه است که آن‌ را به بهترین تولیدکننده این محصول، تبدیل کرده‌است. مشخصه بارز سیم‌های این کارخانه، وجود خطی سبز بر روی سطح سیم‌هاست. قیمت روز سیم بکسل گوستاولف آلمان و نمونه چینی و ایرانی آن، تحت تاثیر عوامل مختلف در بازار دچار نوسان می شود و وابستگی زیادی به سایز و ضخامت مفتول آن دارد.

 

 

قیمت الکترود

عملیات جوشکاری و اتصال فلزات به یکدیگر، بدون داشتن الکترود، امکان پذیر نیست، به همین خاطر اطلاع از بهای الکترود جوشکاری در برندهای مختلف برای خریداران و کاربران اهمیت بالایی دارد. این محصول با عبوردادن جریان برق از خود، باعث می شود اتصالات فلزی به طور محکم به یکدیگر بچسبند. شکل ظاهری آن به صورت یک مداد است که مغزی آن توسط پوششی از جنس های مختلف پوشانده شده که در هنگام عملیات جوش آب شده و باعث استحکام قطعات به یکدیگر می شود. الکترود جوشکاری در دو نوع الکترود جوش مصرفی و غیرمصرفی در کارخانه ها تولید و در بازار عرضه می شوند که در ادامه به معرفی بیشتر آن می پردازیم.

 

شما عزیزان می توانید محصولات فولادی را بهترین از قیمت از وبسایت فولادین خریداری نمایید :

۰۲۱-۷۱۰۵۷۱۵۵ دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.