کد خبر : 26350 / /
/

از جمله نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور می توان به توانایی سازماندهی و مدیریت و در دسترس بودن اشاره کرد.

هدف از تحریر این محتوا بیان نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور است. شاید بارها و بارها این مصرع از حضرت حافظ را شنیده باشید که می فرمایند ظلمات است بترس از خطر گمراهی. هیچ با خود اندیشیده اید که کنکور بدون مشاوره کنکور و مشاوره انتخاب رشته کنکور درست مانند ظلمات خواهد بود؟ ما در مراحل مختلف زندگی و به ویژه به سفارش دین مبین اسلام از مشورت با دیگران بهره می بریم. اما آنچه مهم است این است که آیا مشورت با همه افراد جایز است. همچنین آیا مشورت با همه افراد می تواند سود بخش باشد؟ ما در این محتوا پاسخ این سوالات را در ارتباط با مشاوره کنکور و نیز بیان نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور ارائه خواهیم داد. توصیه می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

مشاور کنکور

 

نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور کدامند؟

همانطور که ذکر کردیم ما می خواهیم در این محتوا به بیان نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور بپردازیم. بنابراین لازم است ویژگی های یک مشاور کنکور خوب را ذکر کنیم. شاید بتوان اولین نکته ای که برای خوب بودن یک مشاور باید ذکر کرد را در شخصی سازی برنامه دانست. از جمله نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور این است که مشاور نباید همه دانش آموزان را مانند هم ببیند. هر دانش آموز ویژگی های خاص شخصیتی خود را دارد.

 همچنین هر دانش آموز وضعیت زندگی متفاوتی دارد که با توجه به این تفاوت ها باید برای او برنامه ریزی درسی و مشاوره انتخاب رشته کنکور انجام داد. یکی دیگر از نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور توجه و شناخت علایق و استعدادهای دانش آموز است. در واقع یک مشاور خوب باید بتواند درک صحیحی از شرایط دانش آموز به دست آورده و طبق آن برنامه ریزی و انتخاب رشته را انجام دهد. توجه به استعدادها و عادت های یک دانش آموز به طور خاص در انتخاب رشته کنکور بسیار حائز اهمیت است.

 

سنجش دانش آموز یکی از نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور

یکی دیگر از نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور سنجش و ارزیابی دقیق پیشرفت های تحصیلی دانش آموز است. منظور از این مورد این است که مشاور لازم است پس از هر آزمون یک ارزیابی از وضعیت تحصیلی دانش آموز به دست آورد. این وضعیت موجب می شود مشاور نقاط ضعف و قوت دانش آموز را شناسایی کند. این شناسایی موجب می شود مشاور بتواند راهکارهای مناسبی جهت تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف دانش آموز ارائه دهد. لازم به ذکر است که از جمله نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور این است که مشاور اصول درست مشاوره و درس خواندن را بداند و بتواند آن ها را به دانش آموز انتقال دهد. همچنین یک مشاور خوب لازم است در همه حالات پشتیبان دانش آموز بوده و به او انگیزه دهد.

نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور را بدانیم

یکی از نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور این است که مشاور به صورت بلند مدت از دانش آموز پشتیبانی کند. حمایت های مشاور نباید به صورت کوتاه مدت باشند. ما در این قسمت از محتوا به صورت اختصاری نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور را بیان خواهیم کرد. در واقع باید ذکر کنیم از جمله مهمترین ویژگی هایی که یک مشاور خوب کنکوری باید داشته باشد عبارتند از موارد زیر

  • علاقمند به دانش آموز و دانشجو باشد
  • آگاهی کامل نسبت به اهداف موسسه مورد نظر داشته باشد
  • ارتباطات قوی داشته باشد
  • صبور باشد
  • توانایی هدایت و ارشاد افراد را داشته باشد
  • توانایی گوش دادن داشته باشد
  • در دسترس دانش آموز باشد و همواره او را پشتیبانی نماید
  • آگاهی کامل از سوابق تحصیلی دانش آموز داشته باشد
  • توانایی مدیریت و سازماندهی داشته باشد
  • هدف یک مشاور خوب باید موفقیت دانش آموزان باشد
  • توانایی انگیزه و امید بخشی به دانش آموزان را داشته باشد
  • اطلاعات مناسبی در خصوص دانش روانشناسی داشته باشد

مشاور تحصیلی

 

مشاور کنکور خوب چه کسی است؟

ما در بالا نکات انتخاب بهترین مشاور کنکور را به اختصار بیان کردیم. از جمله مهمترین این نکات این است که مشاور کنکور اطلاعات خوبی در مورد دانش روانشناسی داشته باشد. یک مشاور باید دانش خود را مدام به روز کند و تکنیک ها و روش های جدید درس خواندن و مشاوره دادن را در اختیار داشته باشد. به روز بودن اطلاعات مشاور موجب می شود او دانش آموزان را به درستی هدایت کند. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که دانش آموزان زمانی که به طور مستمر مشغول درس خواندن هستند به ویژه برای کنکور از نظر روحی حساس و شکننده خواهند شد. مشاور باید بتواند آن ها را از نظر روحی تقویت کرده و به آن ها انگیزه و امید برای پیمودن ادامه مسیر دهد.

همچنین یک مشاور باید بداند تنها هدفی که به علت آن یک دانش آموز از او کمک می گیرد، رسیدن به موفقیت است. بنابراین باید تنها هدف مشاور، موفق شدن دانش آموزان باشد. مشاور با داشتن یک دید جامع و کلی نگر به دانش آموزان در رسیدن به موفقیت کمک شایانی خواهد کرد.

 درس جت یک وب سایت تخصصی است که تمام آن چه یک دانش آموز کنکوری به آن نیاز دارد را در اختیار او قرار می دهد. مجموعه درس جت یکی از بهترین خدمات مشاوره ای کنکور کشور را دارد که لازم به ذکر است تیم مشاوره ای درس جت تشکیل شده از رتبه های برتر کنکور و همچنین مشاوران با تجربه و خبره است که زیر نظر دکتر غلامرضا عبدلی فعالیت می کنند. برای این منظور شما می توانید به آدرس این سایت به نشانی darsjet.ir مراجعه کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.