کد خبر : 26392 / /
/

 

 

 

متاتریدر 5 یک پلتفرم معاملاتی مبتنی بر ویندوز است که به معامله‌گران امکان معامله در بازار جهانی فارکس و بازار سهام را می‌دهد. معامله‌گران در این پلتفرم می‌توانند با استفاده از امکانات اکسپرت نویسی، سیگنال‌ها و کپی تریدینگ و همینطور تجزیه و تحلیل بنیادی و تکنیکال، معاملات خود را خودکارکنند و مدیریت زمان بهتری برای معاملات خود داشته باشند.

از مهمترین ویژگی‌های متاتریدر 5 می‌توان به وب تریدینگ، موبایل تریدینگ و معاملات الگوریتمی اشاره کرد. تیم‌های معاملاتی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل موجود، رفتار آینده و حرکت‌های قیمت را پیش‌بینی می‌کنند. آنها می‌توانند با نظارت بر ابزارهای مالی، نوسانات کوتاه‌مدت و روندهای بلند‌مدت را تشخیص دهند.

در متاتریدر 5 این امکان فراهم است تا تحلیلگران بنیادی یا خبر تریدرها، گزارش‌های خبری خبرگزاری‌های بین‌المللی را مشاهده و بررسی کنند، به بررسی شاخص‌های مهم اقتصادی بپردازند و تاثیر این موارد را بر حرکات قیمت در دارایی‌های مختلف پیش‌بینی کنند.

متاتریدر 5 همچنین به معامله‌گران اجازه می‌دهد که پس از تجزیه وتحلیل حرکات قیمت و تشخیص روندها، با توجه به ابزارهای مختلف سفارش‌گذاری، سفارشات فوری و در انتظار خود را تنظیم و Stop Loss و Take Profit را بر اساس استراتژی خود با استفاده از ابزارهای گرافیکی یا به صورت دستی وارد نماید. این امکانات در تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز، اندروید و آیفون موجود است. پشتیبانی نیز در این پلتفرم به صورت درخواست‌های آنلاین و یا از طریق مستندات برای کاربران در دسترس است.

وب تریدینگ

معامله‌گران اغلب با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری و یا لپ‌تاپ به انجام معامله می‌پردازند و پلتفرم معاملاتی خود را در دستگاه خود نصب می‌کنند. متاتریدر 5 برای معامله‌گران، زمانی که امکان نصب برنامه را در سیستم خود ندارند، راه‌حلی پیشنهاد داده است. پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 تحت وب، راه‌حل آسانی برای این موارد است. معامله گران زمانی که امکان استفاده از نسخه گوشی ندارند و یا اینکه از سیستم‌عاملی استفاده می‌کنند که امکان نصب متاتریدر 5 نیست و یا حتی در سیستم عامل ویندوز، می‌توانند به راحتی تنها با استفاده از اینترنت، از پلتفرم وب متاتریدر 5 استفاده و به تجزیه و تحلیل بازار بپردازند و سفارش‌گذاری خود را انجام دهند.

نسخه تحت وب متاتریدر 5 بسیار ایمن است، به همین دلیل معامله‌گران باخیالی آسوده می‌توانند حتی از رایانه فرد دیگری به حساب خود متصل شوند و کارهای تجاری خود را در هر بازار مالی انجام دهند. از تمام سیستم‌عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز و با هر مرورگری مثل Google Chrome، Mozilla Firefox، Opera، Safari و Edge می‌توان از نسخه وب پلتفرم استفاده کرد. نمودارها و قیمت دارایی‌ها را مشاهده و تحلیل و اردرگذاری انجام داد. در نسخه تحت وب تمام امکانات نسخه ویندوز وجود دارد و ویژگی‌هایی مثل سازگاری برای سیستم‌های صفحه لمسی و تلفن همراه، رابط کاربری پیشرفته با تم مخصوص شب برای راحتی دید، استفاده از دیده‌بان در بازار زنده و امکان معامله با یک کلیک نیز میسر است.

 

موبایل تریدینگ

با پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 معامله‌گران حتی می‌توانند بدون سیستم‌های کامپیوتری و یا لپ تاپ به فعالیت‌های خود در بازارهای مالی بپردازند. تنها کاری که باید انجام داد دانلود نسخه موبایل متاتریدر 5 برای اندورید و آیفون و نصب آن روی موبایل یا تبلت است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی برای نسخه موبایل این پلتفرم وجود دارد. معامله‌گران می‌توانند از ابزارهای گرافیکی و فنی تحلیلی استفاده کنند، وضعیت حساب و تاریخچه سفارشات خود را چک و انواع سفارش‌گذاری را به راحتی روی تمام دارایی‌ها از قبیل فارکس، بازارهای آتی، سهام و ارزهای دیجیتال، در تلفن همراه خود انجام دهند. پلتفرم تلفن همراه به معامله‌گران اجازه می‌دهد، خیلی آسان در 24 ساعت شبانه روز عملیات تجاری مورد نظر خود را در هر مکانی انجام داد.

متاتریدر برای آیفون

معامله‌گرانی که از تلفن همراه با سیستم‌عامل آیفون استفاده می‌کنند، با دانلود متاتریدر 5 برای آیفون و نصب این پلتفرم می‌توانند تقریبا از تمامی ویژگی‌های فرم دسکتاپ بهره ببرند. اتصال به سرور بروکرها، تجزیه و تحلیل پویایی قیمت با استفاده از انواع نمودارهای تعاملی و شاخص‌های فنی، معامله روی تمام دارایی‌ها به صورت رایگان در هر کجای دنیا امکان‌پذیر است.

ویژگی های استفاده از متاتریدر برای آیفون

  • تحلیل و معامله در تمام نقاط جهان

  • استفاده از ابزارهای تحلیلی گرافیکی و فنی برای تحلیل تکنیکال

  • پیاده‌سازی سیستم معاملاتی با امکانات کامل

  • امکان اجرای انواع سفارش‌گذاری و ثبت معاملات از جمله سفارشات فوری و در انتظار

  • نمایش قیمت در سه نوع نمودار متفاوت و نه تایم فریم مختلف

  • امکانات چت داخلی

  • نتشار اخبار مالی، گزارش‌ها و هشدارها

  • نسخه توسعه یافته برای iPad

میزبانی مجازی(VPS)

یکی از ویژگی‌های عالی متاتریدر 5 سرویس میزبانی مجازی و یا همان VPS است. سرویس میزبانی مجازی به معنای ارائه عملکرد شبانه‌روزی پلتفرم معاملاتی ،حتی زمانی که رایانه معامله‌گر خاموش است، می‌باشد. این سرویس به معامله‌گر امکان می‌دهد که در هر زمانی با کمترین تاخیر معاملات خود را انجام دهد.

استفاده از سرور مجازی در متاتریدر 5 یک راه مطمئن برای اجرای تمام معاملات توسط ربات‌ها و یا کپی تریدینگ است. معامله‌گر هنگام استفاده از سرور مجازی می‌تواند تنها با چند حرکت ساده تمام معاملات رباتی و سیگنال‌های اشتراکی خود را به سرور مجازی منتقل کند و مطمئن باشد که تمام معاملاتش انجام می‌شود.

11 Best Forex Brokers in South Africa with MetaTrader 5

متاتریدر و بروکرها

معامله‌گران برای فعالیت در هر بازار مالی باید ابتدا بروکر یا کارگزاری انتخاب کنند که بتوانند به واسطه بروکر به انجام معامله بپردازند. بروکرها نیز هرکدام از یک یا چند پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کنند. بروکرهای برتری از جمله ITB متاتریدر 5 را به عنوان پلتفرم معاملاتی خود انتخاب کرده‌اند.

ITB بروکری معتبر و با سابقه است که با انتخاب آن می‌توان علاوه بر استفاده از تمام امکانات متاتریدر 5 از امکانات خود بروکر نظیر موارد زیر نیز بهره برد:

  • حساب‌های تجاری مختلف با حداقل واریز وجه متفاوت (حساب نانو- یک دلار، حساب استاندارد-50 دلار، حساب ECN-100 دلار)

  • اسپرد ثابت 2.5 پیپی برای طلا

  • نداشتن کمیسیون برای انجام معاملات

  • واریز و برداشت وجه ریالی بدون کسر کارمزد

  • قیمت‌گذاری دقیق تا پنج رقم اعشار

  • سیگنال‌های رایگان تیم تخصصی خصوصا در نماد XAU/USD

  • پشتیبانی 24 ساعته و فارسی زبان

  • احراز هویت سریع و آسان

 

سوالات متداول

امکان معامله به وسیله تلفن همراه در پلتفرم متاتریدر وجود دارد؟

بله، اکثر پلتفرم‌های معاملاتی، موبایل تریدینگ را برای راحتی معامله‌گران خود در دسترس قرار می‌دهند. با استفاده از برنامه تلفن همراه متاتریدر 5 برای هر دو سیستم عامل آیفون و اندروید، می‌توان در تمام ساعات شبانه روز روی تمام دارایی‌ها تحلیل و معامله انجام داد.

مزایای میزبانی مجازی متاتریدر چیست؟

  • استفاده از ربات‌های معاملاتی و کپی تریدینگ در 24 ساعت شبانه روز

  • کمترین تاخیر شبکه برای سرور تجاری بروکر معامله‌گر

  • اجرای سرور مجازی مستقیما از متاتریدر 5 تنها با چند کلیک

  • در دسترس بودن سرویس مجازی رایگان برای 24 ساعت

  • بدون نیاز به تنظیمات خاص و اضافی

تفاوت بین متاتریدر و چیست و کدام پلتفرم برای انجام معاملات بهتر است؟

متاتریدر 4 و 5 از لحاظ کدنویسی و زیرساخت‌ها باهم تفاوت دارند. متاتریدر 4 تنها امکان معامله در فارکس را پشتیبانی می‌کند و متاتریدر 5 پلتفرم معاملاتی چند دارایی است. علاوه بر این انجام معاملات الگوریتمی، استفاده از ربات‌ها و کپی تریدینگ در متاتریدر 5 امکانپذیر و سرعت بالای این پلتفرم نتایج بک‌تست را نیز دقیقتر ارزیابی می‌کند. با توجه به موارد گفته شده معامله‌گران بسته به نوع نیاز خود در معامله‌گری می‌توانند پلتفرم خود را انتخاب کنند.

با متاتریدر بدون استفاده از بروکر می‌توان معامله کرد؟

با استفاده از پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 می‌توان حساب دموی رایگان باز و بدون نیاز به ارتباط با بروکر به انجام تجزیه و تحلیل و بررسی قیمت پرداخت. اما برای انجام معامله در بازار زنده نیاز به استفاده از بروکر ضروری است.

دانلود متاریدر 5 از سایت ITB

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.