کد خبر : 26396 / /
/

 

شاید شما هم چیزهای زیادی درباره ژاپن شنیده باشید. اینکه چگونه بعد از جنگ جهانی، سرزمینش را از نو ساخت، به تکنولوژی‌های نو سلام گفت و در سایه تلاش مردمش، توانست به یکی از معدود اقتصادهای مطرح جهان تبدیل شود. ژاپن حالا کشور شگفتی‌هاست و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر دوست دارید بیشتر درباره ژاپن بدانید در این مقاله همراه ما باشید. برای تهیه این مقاله از آژانس گردشگری دالاهو کمک گرفته‌ایم. دالاهو یک آژانس معتبر است که سال‌هاست در زمینه برگزاری تورهای خاص داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. این آژانس به زودی قرار است اولین تور ژاپن 1402 را اجرا کند و به همین دلیل اطلاعات جالب  و به روزی را درباره این کشور برایمان شرح داد.

 

ژاپن و صنایع غذایی پیشرو

اگر اهل تست کردن غذاها و خوراکی‌های جدید هستید و یا دوست دارید در صنعت غذا و نوشیدنی با محصولات جدید آشنا شوید، ژاپن از بهترین‌هاست. در این کشور می‌توانید هندوانه‌های مکعبی را ببینید و یا شکلات‌هایی با طعم فلفل، سویا، چای یا سیب زمینی پیدا کنید. از سوی دیگر، غذاهای بسته بندی در ژاپن نیز با کیفیت بسیار بالایی آماده می‌شوند و آنچه داخل آنهاست، بسیار شبیه به تصویر روی جلد است. این خوراکی‌ها از مواد تازه و بهداشتی آماده شده‌اند و عمدتا طعم خوبی هم دارند. این دقت و وسواس در تهیه مواد غذایی بسته‌بندی کمک کرده تا صنعت غذا در ژاپن بسیار مورد توجه گردشگران قرار بگیرد و آنها را به امتحان کردن انواع خوراکی‌ها ترغیب کند. از سوی دیگر، اهمیت دادن به کیفیت، طعم و حتی شکل غذاها، اعتماد زیادی را بین مشتری و مراکز تولیدی ایجاد کرده و در نتیجه این محصولات پرطرفدار و به روز باقی مانده‌اند.

 

میلیون‌ها دستگاه فروش خودکار در ژاپن

ممکن است به ژاپن سفر کنید ناگهان در نیمه شب به یک وسیله، خوراکی یا حتی وسایل نوشت افزار نیاز پیدا کنید. شاید متوجه شوید مسواک‌تان را جا گذاشته‌اید یا برای رفتن کنار ساحل دمپایی ندارید! اگر دور و برتان هیچ مغازه‌ای نیست یا ساعت کاری آنها تمام شده، اصلا نگران نباشید. چرا که ژاپن بیش از 5 میلیون دستگاه فروش خودکار برای همه چیز دارد. از لباس و آب معدنی گرفته تا کاغذ و نوشیدنی را می‌توانید خیلی سریع و آسان تهیه کنید. ایده ساخت این دستگاه‌ها، صرفه جویی در وقت و بهبود کالاهایی است که ممکن است در بعضی ساعات با کیفیت مورد نظرتان ارائه نشوند.

 

معنای صرفه جویی در ژاپن

ژاپن کشوری است که خود را پس از جنگ با تلاش بسیار از نو ساخت. به همین دلیل مردم قدر منابع را خیلی خوب می‌دانند و دولت تلاش می‌کند تا با راهکارهایی در مصرف منایع ارزشمند چون آب، صرفه جویی شود. یکی از چیزهایی که احتمالا در ژاپن زیاد می‌بینید، نصب سینک دستشویی در بالای فلاش تانک سرویس‌های بهداشتی است. با این راهکار، شما با آب تمیز دست‌تان را می‌شویید اما آن آب به جای آنکه مستقیم وارد فاضلاب شود، برای استفاده در دستشویی، مجدد جمع‌آوری می‌گردد. با این کار در مصرف بی رویه آب تا حد زیادی مبارزه خواهید کرد.

 

ژاپن، تربیت مردمی تمیز

شاید بعد از مسابقات فوتبال مردمی را دیده باشید که فارغ از وضعیت مالی یا موقعیت اجتماعی خود مشغول جمع کردن زباله‌هایی هستند که مردم دیگری آنها را رها کرده‌اند. این مردم در اکثر موارد ژاپنی‌اند. چرا که ژاپن از همان روزهای اول مدرسه، درس نظافت و کار گروهی را آغاز می‌کند تا این روش زندگی، ملکه ذهن کودکانش گردد. کودکان کلاس‌های مدرسه را جارو می‌کنند؛ طی می‌کشند و به صورت نوبتی در تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی هم مشارکت می‌کنند. این کودکان شهروندانی مسئولیت پذیر می‌شوند که خوب می‌دانند تمیز کردن یک محیط چقدر دشوار و البته مهم است. درست به همین دلیل، شهرهای ژاپن بسیار تمیز هستند و به ندرت ممکن است زباله‌ای را روی زمین ببینید.

11

 

بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی

شاید عجیب باشد اما ژاپن تلاش کرده تا سرویس‌های بهداشتی را به شکل مناسبی ارتقا دهد. چرا که اهمیت به این بخش می‌تواند به  افزایش سطح سلامت جامعه کمک کند و در مجموع نقش مهمی در شرایط روحی و روانی افراد دارد. مثلا خانم‌های بسیار هستند که به علت کثیف بودن سرویس‌های بهداشتی از این محیط در اداره‌ها، شرکت‌ها و فضاهای عمومی مثل فرودگاه و رستوران استفاده نمی‌کنند. اما در ژاپن به علت تمیزی سرویس‌ها و ارائه خدمات جانبی دیگر، استفاده از این فضاها شکل ساز نیست و در نتیجه، افراد کمتری به مشکل برمی‌خورند. ایده ژاپن در بهبود و توسعه همه جانبه سرویس‌های بهداشتی می‌تواند به کشورهای دیگر نیز کمک کند تا جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشند.

 

جاذبه‌های متنوع، از پیست اسکی تا چشمه‌های آبگرم

از دیگر شگفتی‌های ژاپن، جاذبه‌های گردشگری این کشور است. سرزمینی با زیبایی‌های بسیار که می‌تواند هر گردشگری را راضی کند. از کوه‌های پربرف که پیست اسکی دارند گرفته تا چشمه‌های آبگرم که با خواص درمانی‌شان، می‌توانند باعث آرامش و تمدد اعصاب‌تان باشند، از دیدنی‌های این کشورند. علاوه بر این‌ها، پارک‌ها و باغ‌های ژاپن، خیابان‌ها، معابد ژاپن و... نیز دیدنی هستند و هرگز از یادتان نخواهند رفت.

12

 

عصر تکنولوژی در ژاپن

شاید جذاب‌ترین بخش سفر به ژاپن، امکان دیدن و امتحان کردن جدیدترین تکنولوژی‌ها باشد. از یک استگاه مترو یا اتوبوس گرفته تا اتاق‌های هتل، همگی در جهت بهبود زندگی و ارتقای سطح آن، به شکل شگفت انگیزی، پیشرفته هستند. سرعت و دقت در ژاپن بسیار بالاست و شما می‌توانید خیلی دقیق، برای ثانیه‌های سفرتان برنامه‌ریزی کنید. این کشور، به هر انسان، چه پیر و جوان اهمیت می‌دهد و فکر می‌کند چگونه می‌تواند شرایط بهتری را برای مردم ایجاد کند. مثلا اگر بخواهید از یک عابربانک پول بگیرید، می‌بینید که هم جای لیوان نوشیدنی در کنار آن تعبیه شده و هم عصا! یعنی شما به عنوان یک شهروند، نیازهایتان از قبل بررسی و برایش چاره‌ای در نظر گرفته شده.

 

تور ژاپن با دالاهو

اگر دوست دارید سفری خاص و متفاوت به کشوری جذاب داشته باشید، تور ژاپن دالاهو را نباید از دست بدهید. دالاهو از خوش‌نام‌‌ترین آژانس‌های گردشگری است و سفرهایی ویژه به مقاصدی خاص برگزار می‌کند. مثلا اگر می‌خواهید به تور ماداگاسکار بروید، در تور سریلانکا شرکت کنید و یا تجربه تور کوبا و تور ویتنام را داشته باشید، دالاهو از بهترین انتخا‌ب‌هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تورها و ثبت نام، کافی است وارد سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com شوید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.