کد خبر : 26397 / /
/

 

مرور زندگی افراد موفق یکی از بهترین راه‌حل‌هایی است که می‌تواند برای زندگی همه ما تبدیل به یک الگوی عالی شود. یکی از این افراد برای ما ایرانی‌ها نیز میثم شکری ساز است که درباره وی در مقالات و سایت‌های مختلف می‌توانید مطالب مختلفی را مطالعه کنید. تبدیل شدن به عنوان کارآفرین برتر کشور به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید و نشان از یک پشتکار عالی و تلاش بسیار زیاد در زندگی فردی مانند دکتر میثم شکری ساز دارد. وی از آن دست از افراد موفقی است که از صفر به شرایط فعلی خود رسیده و به همین دلیل مرور هر یک از نکات زندگی فردی وی در نهایت می‌تواند یک تجربه شگفت انگیز برای همه باشد.

یکی از نکات بارزی که درباره زندگی دکتر شکری ساز به آن پرداخته شده تغییر نام وی به ماکان آریا پارسا است که هم شایعات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و هم تفاسیر مختلفی نیز از آن شده است. بله دکتر میثم شکری ساز همان ماکان آریا پارسا است که نام و نام خانوادگی خود را تغییر داده است. در این مقاله در کنار شما هستیم تا به بررسی دلیل این تغییر نام بپردازیم. البته هر چند پرداختن به این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما با این حال به دلیل شایعات و تصورات اشتباه بسیار زیادی که ممکن است در این باره به وجود آید، بر آن شدیم تا یک تحقیق گسترده در این باره داشته باشیم.

میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز فارغ‌التحصیل دکترای کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی یکی چهره‌های تاثیرگذار برای بسیاری از ما ایرانی‌ها است. البته که ما شیفته نام و چهره این شخصیت برتر کشوری نیستیم و دلیل علاقه اکثر کاربران به منش استاد، تلاش و پشتکاری است که وی را از صفر به شرایط کنونی رسانده است. برای کسانی که موفقیت را دور از دسترس می‌دانند و بر این باور هستند که برای آنها رسیدن به موفقیت به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست، مرور زندگی دکتر ماکان آریا پارسا می‌تواند همان راهنمای اصلی باشد. کسی که به همه ما ثابت کرده که از صفر حتی در شرایط بد اقتصادی کشور ایران نیز می‌توان به همه چیز رسید و حتی برای دیگران نیز آرزوی خوشبختی کرد و برای این منظور تمام تلاش خود را به کار گرفت.

ماکان آریا پارسا بعد از گذران حرفه‌ای‌ترین دوره‌های آموزشی در رشته‌های کارآفرینی، MBA، صنایع و همچنین کسب تجربیات بالا در حوزه گردشگری و مدیریت در حال حاضر در این زمینه‌ها تخصص و تجربه بسیار بالایی داشته و می‌توان از تجربیات وی برای شروع یک کسب و کار و رساندن آن به موفقیت کامل استفاده کرد.

با این حال ممکن است برای بسیاری از شما سوال پیش آمده باشد که چرا میثم شکری ساز نام خود را به ماکان آریا پارسا تغییر داده است و چه دلیل منطقی را می‌توان برای این موضوع ارائه داد؟ در ادامه اصلی‌ترین دلایل این موضوع را با هم مرور می‌کنیم.

جبر جغرافیا

نه فقط میثم شکری ساز بلکه بسیاری از ما نیز ممکن است از نام و نام خانوادگی خود راضی نباشیم و بارها با خود اندیشیده‌ایم که کاش از نام دیگری برای ما استفاده می‌شد و حتی نیم‌نگاهی به شرایط و قوانین مربوط به عوض کردن اسم و فامیل در کشور انداخته باشیم. موارد مختلفی را می‌توان روی نام‌گذاری بچه‌ها موثر دانست که یکی از آنها جبر جغرافیا است. هر کسی در هر کشوری که به دنیا می‌آید، بر اساس فرهنگ آن کشور نامگذاری خواهد شد.

در قدیم در ایران نام خانوادگی افراد بر اساس شغل و حرفه آنها تعیین می‌شود. به عنوان مثال کسی که کفاش بود، از نام خانوادگی کفاش استفاده می‌کرد و بچه‌ها نیز همین نام خانوادگی را می‌گرفتند. دلیل نام‌گذاری شکری ساز نیز متعاقباً همین موضوع بوده و در حال حاضر کسب و کار و شغل دکتر آریا پارسا هیچ ارتباطی به قند و شکر ندارد. این دو دلیل از نظر منطقی به خوبی می‌توانند دلیلی بزرگ برای تغییر نام و نام خانوادگی افراد باشند. آن هم برای کسانی که دائماً در سمینارها و مجامع بین‌المللی حضور داشته و نام برجسته‌ای دارند.

23

تعابیر و معانی اشتباه

دلیل دیگری که می‌توانیم برای تغییر نام میثم شکری ساز به ماکان آریا پارسا موسس هولدینگ آموزشی پارس پندار نهاد بیاوریم، تعابیر و معنی اشتباهی است که از این نام می‌آید. با یک جستجوی بسیار ساده برای نام میثم در اینترنت به خوبی می‌توانید این معانی و تعابیر اشتباه و نامربوط را مشاهده کنید. مسلماً هیچ یک از ما علاقه‌ای به این ندارد که اسمش تعبیر بسیار بدی داشته باشد. اتفاقی که البته خود دکتر پارسا در آن نقشی نداشته است.

اشتباهات مکرر تلفظی

شکری ساز به اندازه کافی می‌تواند باعث اشتباهات تلفظی شود و وقتی قرار است از این فامیلی در جامع بین‌المللی استفاده شود، شرایط باز هم پیچیده‌تر خواهد شد. جالب است بدانید که در خاطراتی که دکتر پارسا تعریف می‌کنند، در بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی اشتباهات تلفظی بسیار زیادی از فامیلی وی شده و گاهی اوقات این اشتباهات وضعیت فجیعی را رقم زده است. شاید اگر هر یک از ما در چنین شرایطی قرار بگیریم، در اولین فرصت برای تغییر نام و نام خانوادگی خود اقدام کنیم. اتفاقی که البته نه فقط مربوط به کشور ما بلکه در هر کشور و هر فرهنگی یک امر کاملاً طبیعی است و خیلی نشانه و نماد اتفاق بدی نخواهد بود.

نام گذاری ایرانی

نکته دیگری که برای تغییر نام میثم شکری ساز به ماکان آریا پارسا می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از‌ یک نام و فامیلی ایرانی است. البته نه اینکه اسامی عربی مشکل داشته باشند و یا استفاده از آنها معنی بدی داشته باشد، اما هر کسی بنا به علاقه‌ای که به فرهنگ و شکور خود دارد، ممکن است ترجیح دهد که از یک نام ایرانی برای خود استفاده کند. کما اینکه این موضوع برای بسیاری از ما نیز وجود دارد. تداخل فرهنگ کشورهای عربی با کشور ما به دلیل اتفاقات تاریخی متعدد باعث شده تا بسیاری از ایرانی‌ها از گذشته از اسامی عربی برای نام گذاری بچه‌های خود استفاده کنند. در این بین خیلی از افراد هستند که علاقه‌ای به این موضوع نداشته و ترجیح می‌دهند که از اسامی ایرانی برای آنها استفاده می‌شد.

تغییر نام خانوادگی و ارتباط با پدر و مادر

تصور اشتباهی هم بر این معنی وجود دارد که تغییر نام و نام‌خانوادگی به معنی مخالفت با پدر و مادر است و می‌تواند نشانه بی‌ادبی و بی‌حرمتی به آنها باشد. این دست از تصورات نیز در گروه همان تصورات اشتباه قرار می‌گیرد و در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها مسئله‌ای کاملاً حل شده است. تغییر نام و نام خانوادگی یک مسئله کاملاً شخصی است و هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.