کد خبر : 26421 / /
/

 

امروزه اکثر صنایع برای فروش و نگهداری محصولات خود وابسته به صنعت بسته‌ بندی هستند. بسته بندی علاوه بر نگهداری و حفظ محصول نقش مهمی در معرفی آن و جذب هرچه بیشتر مشتری دارد. از این‌رو تولیدکنندگان به دنبال بهترین جعبه و بسته بندی‌ها برای محصولاتشان هستند. جعبه لمینتی از جمله بسته بندی‌های بادوام، شیک و با کیفیت محسوب شده و همواره از سطح تقاضای بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم ضمن تعریف کارتن لمینتی، اطلاعاتی را در خصوص انواع لمینت و نحوه ساخت و طراحی جعبه لمینتی به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

 

 

جعبه لمینتی چیست؟

لمینت در واقع به معنی چسباندن بوده از این ‌رو با چسبانده شدن یک یا چند لایه متعدد بر روی مقوا، کاغذ و غیره عمل لمینت کردن صورت می‌گیرد. بدین ‌ترتیب به جعبه‌هایی که لایه‌های محافظتی مانند نایلون، مقوا، کاغذ چاپ شده و غیره بر روی آن‌ها چسبانده می‌گردد جعبه یا کارتن لمینتی می‌گویند. لمینت در واقع پوششی به شمار آمده که بر روی جعبه یا بسته بندی چسبانده شده و از آن در مقابل عوامل مختلفی مانند رطوبت و نفوذ آب، پارگی، نور خورشید و غیره محافظت می‌نماید.

این پوشش‌ها به طور معمول از متریال کاغذ و نایلون تهیه شده و همین امر باعث می‌شود تا از استحکام و استقامت مناسب برخوردار باشند. همچنین هرگونه چاپ و طراحی صورت گرفته بر روی لمینت‌ها کیفیت بالایی داشته و به مرور زمان دچار آسیب نخواهد شد. از این ‌رو چنانچه به دنبال بسته بندی با کیفیت و مقاومی هستید بهره‌گیری از چنین جعبه‌هایی را برای محصولاتتان توصیه می‌کنیم.

مزیت‌های استفاده از جعبه‌های لمینتی

 

مزیت‌های استفاده از جعبه‌های لمینتی

همان‌طور که اشاره شد لمینت به عنوان یک پوشش محافظتی جهت انواع بسته بندی و یا محصولات چاپی استفاده می‌شود. این پوشش باعث بهبود ظاهری محصول شده و حس بهتری از آن را در ذهن خریدار القا می‌کند. همچنین از چاپ انجام شده بر روی بسته‌ بندی محافظت کرده و باعث افزایش سطح مقاومت آن می‌شود.  از دیگر مزیت‌های استفاده از این پوشش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لمینت از شکستگی یا ترک بر روی سطوح بسته بندی و یا محصول مورد نظر جلوگیری می‌نماید.
  • چاپ انجام شده بر روی جعبه لمینتی بسیار زیبا و با کیفیت‌تر از سایر جعبه و بسته بندی‌های ساده خواهد بود.
  • همچنین سطوح چاپی که پوشش لمینت بر روی آن‌ها صورت گرفته بسیار مقاوم خواهند شد.
  • لمینت استحکام بسته بندی را افزایش داده و به حفظ حالت آن در طولانی مدت کمک می‌کند.
  • با توجه به اینکه لمینت خاصیت ضد رطوبتی داشته از محصولات چاپی که ممکن است در مجاورت با رطوبت قرار گیرند محافظت می‌نماید.

بر اساس مزیت‌های فوق بسیاری از تولیدکنندگان به جای بسته بندی‌های معمولی ترجیح می‌دهند از جعبه‌های لمینتی استفاده نمایند. در واقع پوشش لمینت باعث ایجاد تفاوت میان بسته بندی‌ها می‌شود. جعبه‌های مقوایی ساده نسبت به رطوبت و ضربه بسیار حساس بوده و امکان خراب شدن آن‌ها بالا است. همین امر محتویات بسته بندی را نیز تحت تاثیر قرار داده و ممکن است دچار آسیب شوند. اما جعبه‌های لمینتی به دلیل استحکام بالایی که دارند ضمن کیفیت بیشتر از محتویات درون خود نیز محافظت می‌نمایند.

انواع لمینت جهت ساخت جعبه لمینتی

پوشش‌های لمینتی انواع مختلفی داشته که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

لمینت مات

استفاده از این پوشش سطحی مات و تخت بر روی بسته بندی ایجاد می‌نماید. سازمان‌ها و کسب و کارهای حرفه‌ای جهت محصولات چاپی از لمینت مات استفاده می‌کنند تا ضمن شیک بودن، ظاهری ساده و دقیق داشته باشند. همچنین از پوشش فوق برای کارت‌های ویزیت، بسته بندی‌های لوکس، بروشورها، پوشه‌ها و غیره استفاده می‌شود.

لمینت براق

لمینت براق از پوشش‌های بسیار جذاب است که باعث براق شدن بسته بندی شده و به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک می‌نماید. این پوشش نیز همانند لمینت مات باعث دوام بیشتر جعبه و یا محصول چاپی می‌گردد. پوشش لمینتی براق نور را بازتابش داده و باعث درخشندگی تصویر و رنگ‌های استفاده شده بر جعبه لمینتی می‌شود. این ویژگی به جذابیت بصری محصول کمک کرده و باعث افزایش فروش آن می‌گردد.

لمینت مخملی

بهره‌مندی از لمینت مخملی جهت طراحی و تولید جعبه امری منحصر به فرد بوده و در حال حاضر استفاده از چنین پوششی چندان رایج نشده است. جعبه‌های لمینت شده با مخمل بسیار خاص بوده و محصول قرار گرفته در خود را لوکس و جذاب‌تر نشان می‌دهند. قیمت لمینت مخملی در مقایسه با سایر پوشش‌های لمینتی گران‌تر بوده که همین امر دلیل کاهش تقاضا برای آن به شمار می‌آید.

لمینت ضد خش

پوشش لمینت ضد خش همان‌طور که از نامش پیداست برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی جعبه و محصول استفاده می‌شود. از این پوشش می‌توان به همراه لمینت مات نیز استفاده کرد به خصوص هنگامی که چاپ جعبه لمینتی مات در رنگ‌های تیره و مشکی باشد امکان باقی ماندن اثر انگشت بر روی آن وجود دارد. هر چند که استفاده از این پوشش هزینه‌هایی را در بر دارد اما به افزایش عمر محصول و زیبایی آن کمک می‌نماید.

 

ساخت جعبه‌های لمینتی

 

مراحل طراحی و ساخت جعبه لمینتی

تولید جعبه لمینتی شامل مراحل مختلفی به شرح ذیل است:

  • ابتدا طرحی قرار است بر روی جعبه چاپ شود طراحی می‌گردد.
  • در مرحله دوم خط تیغ طراحی می‌شود.
  • در این مرحله قالب ساخته می‌شود.
  • انجام زینک
  • چاپ پوستر
  • در این مرحله بر روی مقوا یا کاغذ چاپ شده سلفون کشیده می‌شود.
  • سپس عملیات مربوط به لمینت انجام می‌شود.
  • دایکات و تیغ زدن
  • منگنه و یا لب چسب انجام می‌شود.
  • در انتها سفارش بسته بندی شده و برای مشتری ارسال می‌گردد.

قیمت جعبه لمینتی

قیمت کارتن لمینتی در مقایسه با سایر کارتن‌های معمولی بیشتر بوده چرا که از پوشش لمینتی بر روی آن استفاده شده است. این جعبه‌ها ضمن اینکه از عمر مفید و استحکام بالاتری برخوردار هستند، باعث جذابیت هرچه بیشتر محصول شده و به افزایش تقاضا برای آن کمک می‌کنند. برای اطلاع از قیمت جعبه‌های لمینتی می‌توانید به سایت مراکز با سابقه و معتبری مانند شرکت چاپ و بسته بندی پویا فراز  مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

جعبه‌های لمینتی از بسته بندی‌های بسیار شیک و بادوام بوده که در مقایسه با سایر جعبه‌های ساده از تقاضای بالایی در بازار برخوردار هستند. با چسباندن لایه‌های محافظتی مختلفی مانند نایلون، مقوا و غیره بر روی جعبه پوشش لمینتی ایجاد شده و باعث افزایش سطح مقاومت آن می‌گردد. پوشش لمینتی در انواع مختلفی از جمله لمینت مات، لمینت براق، لمینت مخمل و لمینت ضد خش بر روی بسته‌بندی و جعبه‌ها انجام می‌شود. در مجموعه پویا فراز  کلیه مراحل از طراحی جعبه تا ساخت آن با کیفیت و قیمت مناسبی انجام می‌شود. برای سفارش و خرید جعبه لمینتی می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

 سوالات متداول

  • پوشش لمینتی چیست؟

پوشش لمینتی از چسباندن لایه‌های متعدد محافظتی مانند مقوا، نایلون و غیره تولید شده و برای محصولات مختلف چاپی و بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • انواع پوشش لمینتی کدامند؟

پوشش لمینتی براق، پوشش لمینتی مات، پوشش لمینتی مخمل و پوشش لمینتی ضد خش

این جعبه به دلیل برخورداری از پوشش لمینتی در برابر عوامل مختلفی همچون ضربه، فشار، رطوبت و غیره مقاوم بوده و ظاهر خود را حفظ می‌نماید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.