کد خبر : 26424 / /
/

برای همه ما تا به حال این موضوع اتفاق افتاده است که گاهی اوقات در تاکسی، کافی شاپ، رادیو و... آهنگی را بشنویم و بخواهیم آن را دانلود کنیم اما نام آن را ندانیم. هنگامی که نام آهنگ را ندانید پیدا کردن آن بسیار مشکل خواهد بود. اگر خوش شانس باشید و قسمتی از متن آهنگ را به خاطر داشته باشید می‌توانید آن را وارد گوگل کرده و نام آهنگ را پیدا کنید. با این حال اگر متن آهنگ را فراموش کرده باشید یا موسیقی بی کلام باشند و یا موسیقی به زبان انگلیسی باشد و درست متوجه نشوید که متن آن چیست آن وقت باید چه کار کرد؟ اینجاست که می‌توانید از سایت تشخیص آهنگ برای پیدا کردن آهنگ مورد نظرتان استفاده کنید. یکی از این سایت‌ها audio tag نام دارد. تا آخر این مقاله با خبر روز همراه باشید به این خاطر که می‌خواهیم به معرفی کامل این سایت تشخیص آهنگ بپردازیم.

 

AudioTag چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت تشخیص آهنگ audio tag به نشانی http://audiotag.info/ در واقع یک سرویس تشخیص موسیقی به صورت رایگان است. رایگان بودن این سایت یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن است. به این خاطر که به شما این امکان را می‌دهد بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای در کسری از ثانیه آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. سایت audio tag به شما این امکان را می‌دهد تا به طور تقریبی هر موسیقی ناشناخته را با کمترین سرعت و به راحتی شناسایی کنید. استفاده از این سایت بسیار آسان است فقط کافیست یک قطعه صوتی کوتاه و یا یک آهنگ کامل را در سایت آپلود کرده و اگر این قطعه ۱۰ ثانیه هم باشد کافی است و به آن اجازه دهید که موسیقی را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعاتی درباره آهنگ، عنوان آلبوم، نام هنرمند و... را به شما ارائه دهد. همچنین قطعه صوتی مورد نظر شما می‌تواند تقریباً در هر فرمت فایلی و با هر کیفیتی باشد.

اما نکته‌ای که باید توجه کنید این است که قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال می‌توانید یک فایل MP3 که قبلاً از اینترنت دانلود کرده‌اید یا یک فایل کوتاه که قبلاً آن را ضبط کرده‌اید را در این سایت قرار دهید. سایت تشخیص آهنگ audio tag همچنین می‌تواند به طور مستقیم فایل‌های صوتی شما را از یوتیوب و دیگر سرویس‌های اشتراک گذاری ویدیو تشخیص دهد. به این صورت که فقط کافی است گزینه پاپ گوگل را فعال کنید و به یوتیوب یا دیگر سرویس‌های اشتراک گذاری ویدیو بروید. سپس با استفاده از سایت اودیو تگ موسیقی مورد نظر را از روی ویدیوها پیدا کنید. نکته مثبت دیگر درباره این سایت این است که دسترسی به آن بسیار آسان است و برای جستجوی آهنگ احتیاج به ثبت نام و عضو شدن در آن نخواهید داشت.

سایت AudioTag چگونه کار می‌کند؟

این سرویس بر اساس یک موتور تشخیص صدا پیچیده است که فناوری اختصاصی و ثبت شده انگشت نگاری صوتی و پایگاه داده‌ای از میلیون‌ها آهنگ را ترکیب می‌کند. در حال حاضر در این سایت بیش از ۱۰ میلیون عنوان آهنگ وجود دارد. پس از بارگذاری یک فایل صوتی، فایل توسط موتور صوتی زیرین آنالیز می‌شود. در طی تشخیص، اثر انگشت صوتی از محتوای صوتی فایل صوتی بارگذاری شده استخراج می‌شود و سپس توسط موتور با استفاده از الگوریتم تطبیق الگوی آهنگ و پایگاه داده بزرگی از موسیقی‌های مختلف شناسایی می‌شود. در پایان فرآیند، اطلاعات مربوط به تمام آهنگ‌هایی که به موسیقی مورد نظر شما نزدیک هستند نمایش داده می‌شود. سایت تشخیص آهنگ audio tag موسیقی‌های محبوب دهه ۱۹۴۰ میلادی تاکنون شامل راک، کلاسیک، جاز، پاپ، الکترونیک و... وجود دارد.

طرز کار سایت AudioTag

فرمت‌های فایل پشتیبانی شده چیست؟

شما می‌توانید فایل‌ها را تقریباً در هر فرمت فایلی آپلود کنید. غیر فشرده، ADPCM و امواج دیگر مانند (WAV)، MPEG-1 Layer III (MP3)، Ogg Vorbis (.OGG)، FLAC، Flash Video (FLV.)، AMR، MP4 و بسیاری از فرمت‌های فایل دیگر در این سایت پشتیبانی می‌شوند. AudioTag می‌تواند آهنگ‌های صوتی را در فایل‌های ویدیویی نیز تشخیص دهد.

مدت زمان بهینه قطعات صوتی آپلود شده چقدر است؟

مدت زمان بهینه برای فایل‌های صوتی آپلود شده ۱۰ تا ۳۰ ثانیه است. فایل‌های صوتی کوتاه‌تر و طولانی‌تر نیز قابل تشخیص هستند. همچنین می‌توانید موسیقی‌های بسیار طولانی را آپلود کنید، اما ربات از قطعه کوتاه‌تری برای تشخیص استفاده می‌کند تا سرور را بیش از حد بارگذاری نکند و به دیگران اجازه استفاده از آن را بدهد. فقط نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر قطعه ضبط شده‌ای را بارگذاری می‌کنید که حاوی قطعه‌ای از یک آهنگ ناشناخته است، ابتدا به طور کامل مطمئن شوید که این آهنگ حاوی اطلاعات شنیداری کافی برای تشخیص آن باشد. ممکن است قطعه‌ای که انتخاب می‌کنید به اندازه کافی واضح و شنیداری نباشد. در این صورت، آپلود یک قطعه طولانی‌تر ممکن است شانس تشخیص موفقیت آمیز را افزایش دهد.

آیا سرویس سایت audio tag می‌تواند چندین آهنگ را در یک قطعه واحد تشخیص دهد؟

بله، این سایت می‌تواند آهنگ‌های مختلف موجود در یک قطعه را تشخیص دهد. نتایج تشخیص حاوی اطلاعاتی در مورد آهنگ‌های مورد نظر با فواصل زمانی مربوطه با توجه به شروع قطعه تجزیه و تحلیل شده است.

مزایای این سرویس نسبت به سایر خدمات مشابه چیست؟

سایت تشخیص آهنگ audio tag می‌تواند صدا را حتی با یک قطعه صوتی بسیار کوتاه تشخیص دهد، همچنین به صورت آنلاین در دسترس است و رایگان است. اما بدون شک یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این سایت که آن را نسبت به دیگر سایت‌های تشخیص آهنگ متمایز می‌کند، این است که می‌تواند چندین آهنگ موجود در یک قطعه را تشخیص دهد و صدا را مستقیماً در ویدیوهای YouTube تشخیص می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی سایت تشخیص آهنگ audio tag برای پیدا کردن آهنگ‌هایی که نام آن‌ها را نمی‌دانید بپردازیم. امیدوارم که این مقاله به شما کمک کند تا بتوانید هنگام گوش دادن هر موسیقی که نام آن را نمی‌دانید به راحتی نام آن را پیدا کرده و از گوش دادن به آن لذت ببرید. این سایت به آسانی بر روی تمام تلفن‌های همراه، لپ تاپ و کامپیوتر باز می‌شود. اما حالا که صحبت از تلفن همراه شد باید بگوییم اگر قصد خرید انواع گوشی مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی و... را دارید می‌توانید به سایت فرنا مراجعه کنید. این سایت قیمت تمام تلفن‌های همراه را به مخاطبان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از قیمت گوشی a13 ۱۲۸ گیگ رم 6 اطلاع پیدا کنید سایت فرنا قیمت به روز آن را درج کرده است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.