کد خبر : 26570 / /
/

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در حالی که تصور می شود نزدیک به 600 میلیون حیوان ولگرد در سراسر جهان وجود دارد، این تعداد در هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر 80 میلیون نفر تخمین زده می شود و 3 مورد میلیون نفر در یونان با جمعیتی حدود 11 میلیون نفر. تعداد حیوانات ولگرد در ترکیه و کشورهای مختلف در اینجا آمده است...

 

بر اساس گزارش پروژه حیوانات ولگرد صفر سازمان جهانی بهداشت و گزارش شاخص بی خانمانی حیوانات، حدود 600 میلیون حیوان ولگرد در جهان زندگی می کنند.

در حالی که برخی از این حیوانات متعلق به سگ‌هایی هستند که از خانه فرار می‌کنند یا در خیابان رها می‌شوند و توله‌هایی که از سگ‌های صاحبخانه به دنیا می‌آیند و رها می‌شوند، بخش مهمی از آن نسل جدیدی است که از حیوانات ولگرد متولد شده‌اند.

با توجه به تحقیقات پروژه حیوانات ولگرد صفر مستقر در آلمان، تاکید شد که یک حیوان ولگرد گاهی می تواند 14 توله به دنیا بیاورد و اشاره شد که به خصوص سگ های ماده می توانند سالی دو بار زایمان کنند.

80 میلیون حیوان خیابانی در هند، 75 میلیون در چین، 48 میلیون در آمریکا وجود دارد.

بر اساس گزارشی که توسط شاخص بی خانمانی حیوانات در 9 کشور تهیه شده است، هند و چین به عنوان کشورهای دارای بیشترین حیوانات ولگرد توجه را به خود جلب می کنند.

در حالی که هند به عنوان کشوری با حدود 80 میلیون حیوان ولگرد رتبه اول را دارد، تصور می شود که تقریباً 10 میلیون گربه ولگرد و 62 میلیون سگ ولگرد در این کشور وجود دارد.

تخمین زده می شود که 52 میلیون گربه ولگرد و 20 میلیون سگ ولگرد در چین وجود دارد. چین که حدود 3 میلیون حیوان ولگرد در آن پناهگاه هستند، پس از آمریکا با 48 میلیون حیوان ولگرد قرار دارد.

بیشترین تعداد حیوانات خیابانی بر اساس جمعیت در یونان است

کشوری که بیشترین حیوانات ولگرد را به نسبت جمعیت دارد یونان است. جمعیت حیوانات ولگرد یونان با جمعیت تقریبی 11 میلیون نفر 3 میلیون نفر است.

در حالی که تقریباً 2 میلیون گربه و 700 هزار سگ در خیابان های یونان زندگی می کنند، تقریباً 140000 حیوان ولگرد در پناهگاه ها وجود دارد.

وضعیت در ترکیه

2

از آنجایی که تعداد حیوانات ولگرد در ترکیه دائما در حال تغییر است، نمی توان تخمین دقیقی داشت. با این حال، بر اساس برآوردهای مختلف، گمان می رود که بین 150 هزار تا 300 هزار سگ و گربه ولگرد در ترکیه وجود داشته باشد. در ترکیه بسیاری از سازمان های غیردولتی و دوستداران حیوانات برای کنترل حیوانات ولگرد و جمع آوری آنها در پناهگاه ها و نگهداری از آنها تلاش می کنند.

صفر تعداد سگ های خیابانی در هلند

در حالی که زندگی در خیابان خطراتی را برای حیوانات به همراه دارد، می تواند به جامعه و محیط زیست نیز آسیب برساند. ح

یوانات ولگرد با خطر گرسنگی، بیماری، حمله حیوانات دیگر و کشته شدن یا زخمی شدن در تصادفات جاده ای مواجه هستند.

حیوانات ولگرد که پتانسیل آسیب رساندن به موجودات بومی منطقه ای را دارند که در آن هستند، گاهی با بیماری هایی که حامل آن ها هستند، پرخاشگری و غریزه حفاظت از منطقه خود به مردم حمله می کنند.

بسیاری از کشورها برای مقابله با حیوانات ولگرد به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست و جامعه اقداماتی انجام می دهند. به عنوان مثال هلند با سیاست هایی که اجرا کرد توانست تعداد سگ های ولگرد را در این کشور به صفر برساند. و بدون کشتن سگ ها.

هلند در قرن نوزدهم با مالیات سگ‌ها مواجه شد و خیابان‌هایی که قبلاً تعداد زیادی سگ ولگرد داشتند، با سگ‌های جدیدی آشنا شدند که صاحبانشان به دلایل مالیاتی آن‌ها را رها کردند. هنگامی که این وضعیت باعث افزایش تعداد سگ ها در خیابان ها شد، فعالان حقوق حیوانات در سال 1864 انجمن حمایت از حیوانات هلند را تشکیل دادند.

با ابتکارات انجمن از آن زمان تاکنون حیوانات ولگرد جمع آوری، عقیم شده و از تکثیر آنها جلوگیری می شود. در هلند، حیواناتی که در پت‌شاپ‌ها فروخته می‌شوند، مشمول مالیات‌های کلانی هستند، در حالی که مردم حیوانات را در پناهگاه‌ها قبول می‌کنند.

حیوانات پناهگاه در هلند به طور مرتب واکسینه می شوند تا از ابتلا و گسترش بیماری ها جلوگیری شود.

حیوانات به نام در انگلیس و آمریکا می خوابند

3

بر اساس شاخص بی خانمانی حیوانات در بریتانیا، تخمین زده می شود که 1.1 میلیون حیوان ولگرد وجود دارد که از این تعداد تنها 67 هزار حیوان سگ هستند. بر اساس داده های صلیب آبی که مطالعاتی را بر روی حیوانات ولگرد در کشور انجام می دهد، سالانه 100 هزار سگ در انگلیس از خیابان ها جمع آوری می شود.

در محدوده مدیریت حیوانات ولگرد که در اختیار شهرداری های محلی است، پس از بیرون آوردن سگ از خیابان، در پناهگاه ها قرار می گیرد و در صورت داشتن بیماری تحت درمان قرار می گیرد. در حالی که مسئولین منطقه ای که سگ پیدا می شود از سگ کشف شده مطلع می شوند، انجمن ها و بنیادهای حیوانات ولگرد نیز اطلاع رسانی می شوند.

اگر سگ های پیدا شده توسط صاحب خانه در مدت 1 هفته گرفته نشود و اگر توسط شخص، موسسه یا انجمن دیگری به فرزندی پذیرفته نشود، به خواب می روند. در ایالات متحده آمریکا، اگرچه این مدت بر اساس ایالت ها متفاوت است، اما نتیجه همچنان مانند انگلستان است.

در هند، کشوری که بیشترین تعداد حیوانات ولگرد را دارد، در سال 2020 تقریباً 7 میلیون نفر مورد حمله سگ ها قرار گرفتند. بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، اعمال مربوط به حیوانات ولگرد، که منبع اصلی بیماری هاری هستند و هر ساله باعث مرگ حدود 20 هزار نفر می شود، از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

شهروندان هندی از طریق کمپین های خود خواستار برداشتن گام های جدی تر در مورد حیوانات ولگرد، مجازات شدیدتر برای مسئولین و کاهش تعداد آنها از طریق عقیم سازی هستند.

میکروچیپ حیوانات گمشده را برای یافتن مالک آسان می کند

4

مالکیت مسئولانه حیوانات یکی از توصیه های سازمان های حقوق حیوانات برای کاهش تعداد حیوانات ولگرد و جلوگیری از مرگ آنها است.

از جمله توصیه هایی است که صاحبان حیوانات که وظایفی مانند انجام معاینات بهداشتی لازم، ریزتراشه و عقیم سازی دارند، در صورت عدم انجام این موارد مجازات شوند.

پروژه حیوانات ولگرد صفر با تاکید بر اهمیت گرفتن ریزتراشه و بستن قلاده با اطلاعات تماس، اشاره می کند که حیوان گم شده با میکروچیپ را می توان به راحتی به صاحبش بازگرداند و حتی اگر رها شود، صاحبش پیدا و مجازات شود. .

توصیه دیگر این است که از عقیم سازی غافل نشوید. به این ترتیب از پرورش ناخواسته حیوانات صاحب شده جلوگیری می شود و از تعداد حیوانات ساکن در خیابان کاسته می شود.

تهیه شده توسط الو مربی سگ

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.