کد خبر : 26597 / /
/

 

 

گل‌ها و گیاهان یکی از زیباترین مخلوقات خداوند هستند و وجود آن‌ها در یک خانه، علاوه بر زیباتر ساختن فضا و ایجاد دکوراسیونی بسیار مناسب و مطلوب، به سلامت جسمانی و روانی اعضای خانواده نیز کمک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای تزیین منزل و زیباسازی آن به دنبال انتخاب و خرید مناسب‌ترین گل‌ها و گیاهان آپارتمانی هستند. از آنجایی که این روزها آپارتمان نشینی رواج یافته و از سوی دیگر خیلی از افراد خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، خرید اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی ارزان و گران قیمت نیز رشد و گسترش زیادی پیدا کرده است.

افرادی که تمایل به خرید گل و گیاه برای آپارتمان خود دارند پیش از خرید این محصولات باید به نکات مهمی توجه داشته و شرایطی را در نظر بگیرند. در غیر این صورت به راحتی و در مدت زمانی کوتاه گل‌ها و گیاهان خود را از دست خواهند داد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی را ارائه دهیم. پس اگر شما هم از جمله خریداران این محصولات هستید و یا در انتخاب بهترین گل و گیاه آپارتمانی با دغدغه‌ای مواجه شده‌اید با ما همراه باشید.

بررسی شرایط محیطی نگهداری از گیاه در خانه 

11

یکی از مهمترین نکات خرید گیاه آپارتمانی بررسی شرایط مکانی است که می‌خواهید گیاهتان را در آن محل قرار دهید. پس باید بدانید که نوری که به محیط مورد نظرتان می‌تابد چه نوع نوری است؟.

آیا گیاه شما قرار است در معرض تابش نور مستقیم خورشید واقع شود یا از نور فیلتر شده و یا سایه برای آن استفاده می‌کنید. از سوی دیگر باید موقعیت و جهت جغرافیایی تابش نور به گیاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

چراکه این مکان‌ها و موقعیت‌ها نشان دهنده تابش نور به شکل مستقیم، سایه و ... هستند. اگر احساس می‌کنید خانه شما در معرض تابش نور کمی واقع شده بهتر است از میان انواع مختلف گیاهان آپارتمانی، گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم یا سایه دوست را برای خرید در نظر بگیرید.

فضای نگهداری از گیاه؛ بزرگ یا کوچک؟!

12

با استفاده از راهنمای خرید گیاه آپارتمانی و توجه به روش انتخاب گیاه مناسب آپارتمان، به طور حتم به افزایش عمر گیاه خود کمک خواهید کرد و یکی از مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید این محصولات به آن دقت کنید، فضای نگهداری از گیاه است.

تمامی گیاهان و گل‌ها برای رشد و پرورش بیشتر به فضای مناسب نیاز دارند. پس باید بدانید که این فضا در محیط خانه شما چقدر است. آیا فضای وسیعی را برای رشد و رویش گیاه در اختیار دارید یا خیر.

افرادی که فضای وسیعی را برای رشد گیاه در منزل خود در اختیار دارند می‌توانند از تعداد گیاهان بیشتری در محیط استفاده کرده و یا گیاهانی را برای خرید در نظر بگیرند که بزرگ‌تر بوده و یا از رشد بیشتری برخوردار شده‌اند و می‌توانند فضای مدنظر شما را با سرعتی بالا پر کنند.

توجه به شرایط آب و هوایی

گل‌ها از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار شده‌اند. این عامل نیز سبب می‌شود تا بسیاری از افراد، بدون راهنمای انتخاب گیاه آپارتمانی و تنها با توجه به زیبایی و جذابیت یک گل و یا گیاه به خرید آن دست بزنند.

در حالی که این اقدام صحیح نبوده و با این کار مدت زمان زنده ماندن گیاه و رشد و رویش صحیح آن را مختل خواهید کرد. در حقیقت یکی از مهمترین نکات خرید گیاه آپارتمانی، توجه به مکان و شرایط محیطی و آب و هوایی است.

سعی اصلی شما بر این باشد که گیاهانی را برای خرید در نظر بگیرید که با شرایط آب و هوایی محل سکونتتان متناسب هستند. در نظر داشته باشید که برخی از گیاهان برای رشد صحیح و زنده ماندن در مدت زمان طولانی‌تر، به هوایی با رطوبت بالا نیاز دارند.

در حالی که ممکن است بعضی دیگر، شرایط آب و هوایی با رطوبت کمتر را ترجیح دهند. پس پیش از خرید به این عامل دقت کافی داشته باشید تا گیاهتان از عمر و دوام کافی برخوردار باشد.

آگاهی از روش صحیح نگهداری از گیاه

13

آگاهی شما از روش صحیح نگهداری از گیاه مورد نظرتان کمک می‌کند تا میزان رشد آن را دانسته و یا بدانید طی چه مدت زمانی و در چه شرایطی گیاه شما به گلدهی خواهد رسید. مکان مناسب نگهداری از آن کدام است و یا چطور باید آن را آبیاری کرده و یا در چه نوع خاکی آن گیاه را پرورش دهید.

در حال حاضر بسیاری از فروشندگان گل‌ و گیاهان آپارتمانی، این محصولات را به همراه یک کاغذ راهنمای خرید گیاه آپارتمانی، به خریداران واگذار می‌کنند. در حالت معمول در این نوع برگه‌ها نام گیاه درج شده و میزان رشد، زمان مناسب گلدهی و .... آن نیز به چشم می‌خورد.

اگر گیاه مدنظر شما چنین کاغذ راهنمایی را به همراه نداشت بهتر است پیش از خرید با پرورش دهنده و یا فروشنده درباره آن صحبت کنید و شرایط گیاه و محیط مورد نظر خود را به دقت بررسی نمایید تا بدانید آیا گیاه مورد نظر با محیط و محل سکونت شما سازگاری دارد یا خیر.

اگر گیاه با شرایط شما تناسب ندارد بهتر است از خرید آن صرف نظر کرده و گیاه دیگری را برای خرید در نظر بگیرید.

انتخاب و خرید گل‌ها و گیاهان محلی 

اگر تمایل دارید به رشد بیشتر و طول عمر و زنده ماندن یک گیاه کمک کنید بهتر است آن را در محلی قرار دهید که شباهت بیشتری با محل رویش و پرورش اولیه و اصلی خود دارد و یا کمترین تغییرات آب و هوایی را تجربه می‌کند.

بسیاری از افراد گیاهان را از یک شرایط محیطی خریداری کرده و به یک منطقه و یا محل دیگر برای ادامه رشد و پرورش انتقال می‌دهند. بدون شک انجام چنین اقداماتی احتمال زنده ماندن یک گیاه را کاهش می‌دهد. چرا که ممکن است گیاه مورد نظر نتواند در شرایط و محیط جدید زنده بماند.

برخی گمان می‌کنند گیاهی که در مناطق دیگر جغرافیایی رشد و پرورش پیدا کرده می‌تواند بعد از تحمل سختی‌ها به شرایط و محیط جدید زندگی خود نیز عادت کند. در حالی که این گمان صحیح نبوده و بیشتر گیاهان به ویژه گل و گیاهان آپارتمانی تاب مقاومت و ایستادگی در برابر این تغییرات را ندارند.

انتخاب یک گل فروشی معتبر و خرید از آن

بعد از بررسی موارد محیطی در محل زندگی یا کارتان فراموش نکنید حتما قبل از خرید با گلفروشی که آن را انتخاب کرده‌اید مشورت کنید. یکی از روش‌های خرید گیاه آپارتمانی به صورت آگاهانه یعنی بررسی کامل شرایط نگهداری از گیاه و همچنین گرفتن مشاوره راحت برای انتخاب گیاه، خرید به صورت اینترنتی است.   

برای خرید گل به صورت اینترنتی به شما گلفروشی آنلاین سارینالند را معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید مستقیم گل از گلخانه دارید و می‌خواهید به صورت مستقیم از محلات بزرگترین شهر تولید کننده گیاهان زینتی خرید کنید و همچنین با مشورت با کارشناسان سارینالند برای انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب محل زندگی خود از انتخاب خود رضایت کامل داشته باشید می‌توانید از طریق آدرس https://sarinaland.com/ وارد سایت گلفروشی آنلاین سارینالند شوید.

حتما پیش از خرید از طریق چت آنلاین سایت با کارشناسان سارینالند مشورت کنید تا به شما مناسب‌ترین گیاه را برای خانه و یا محل کاران معرفی کنند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.