کد خبر : 26627 / /
/

یکی از مهم‌ترین مسائل برای بهبود امنیت محیط به کمک دوربین‌های مدار بسته، اتصال آن‌ها به کامپیوتر و تلویزیون برای بررسی لحظه به لحظه ویدیو‌های ضبط شده است. به طور کلی دوربین‌های مدار بسته را می‌توان هم به مانیتور کامپیوتر و هم به تلویزیون متصل کرد و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. امروز هم ما در این مطلب تصمیم داریم به دلیل اهمیت بالای این مسأله آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و تلویزیون را به شما ارائه کنیم. همراه ما باشید!

 

 

 

مناسب‌ترین دروبین‌های مدار بسته برای اتصال به تلویزیون

قبل از آنکه در مورد مناسب­‌ترین دوربین‌­های مداربسته برای اتصال به تلویزیون با شما صحبت کنیم، بهتر است در مورد اتصالات مورد نیاز برای این منظور اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی به منظور نصب و اتصال دوربین‌های مداربسته به آداپتور، شما به یک کابل و منبع تغذیه نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید تنها دوربین‌های مدار بسته آنالوگ قابلیت اتصال به تلویزیون را دارند؛ از همین رو برای اتصال به تلویزیون، یک دوربین مدار بسته آنالوگ خریداری کنید. ضمن اینکه در حال حاضر دوربین‌های مدار بسته AHD یا همان دوربین‌های آنالوگ با بالاترین وضوح در بازار موجود هستند. این نوع دوربین‌های مدار بسته با تکنولوژی‌های HD-CVI، HD-TVI و AHD کار کرده و قابلیت اتصال به نمایشگر‌های معمولی مانند تلویزیون‌ها را دارند.

با دوربین‌های آنالوگ امکان اشتراک‌گذاری تصاویر از دوربین مدار بسته روی تلویزیون وجود دارد. در آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و تلویزیون ذکر این نکته کاملاً ضروری است که بدانید برای اتصال دوربین‌های مدار بسته AHD به تلویزیون‌ها باید از یک دستگاه به منظور اتصال استفاده کنید. به منظور اتصال بدون دردسر دوربین‌های مدار بسته در ملک شخصی به تلویزیون بهتر است به جای دوربین‌های AHD از دوربین‌های سنتی کمک بگیرید. دوربین‌های سنتی از تکنولوژی Composite Video Baseband Signal یا به اختصار CVBS استفاده می‌کنند؛ از همین رو به راحتی قابلیت اتصال به تلویزیون را دارند.

 

وسایل مورد نیاز برای اتصال دوربین‌های مداربسته به تلویزیون

یکی از مهم‌ترین موارد در آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و تلویزیون، آشنایی با وسایل مورد نیاز برای اتصال است. به طور کلی به منظور اتصال دروبین‌های مدار بسته به تلویزیون به یک کابل کواکسیال ترکیبی RG59، اتصال دهنده BNC، آداپتور BNC به RCA، یک منبع تغذیه برای دوربین مدار بسته، کانکتور آداپتور برق نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید هنگام خرید در مورد پکیج گفته شده برای نصب و اتصال دوربین مدار بسته، تمامی وسایل را با کیفیت بالا خریداری کنید. در صورت عدم کیفیت وسایل مورد نیاز برای اتصال دوربین، امکان اینکه نصب دوربین و اتصال آن به تلویزیون با مشکل مواجه شود، وجود دارد.

آموزش گام به گام اتصال دوربین مدار بسته به تلویزیون

بعد از تهیه لوازم گفته شده، برای اتصال دوربین‌های مدار بسته به تلویزیون باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • در اولین مرحله، باید دوربین مدار بسته مورد نظر خود را در محیط نصب کنید. بهتر است که یک نصاب حرفه‌ای برای این منظور کمک بگیرید.

  • در مرحله دوم باید کابل دوربین را به دوربین متصل کنید. در اتصال کابل‌ها به دوربین به جزئیات توجه کنید. ضمنا به هیچ عنوان شیلد‌ها نباید با هادی مرکزی در تماس باشند.

  • سومین گام برای اتصال دوربین به تلویزیون، اتصال دوربین به منبع تغذیه است. برای این کار باید منبع تغذیه را به کمک کابل کانکتور P4 به دوربین متصل کنید. ضمنا باید هنگام اتصال دوربین به منبع تغذیه به اتصال درست قطب‌های مثبت و منفی کابل‌ها دقت کنید تا هیچگونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

  • چهارمین گام برای این منظور، اتصال دوربین به تلویزیون است. آداپتور BNC به RCA برای این منظور کارایی خواهد داشت. این کابل را به ورودی ویدیوی دوربین مدار بسته متصل کرده و انتهای آن را به تلویزیون وصل کنید. ورودی انتخابی حتما باید صوتی و تصویری باشد.

  • در آخر تلویزیون را روشن و ورودی AV را برگزینید. با انتخاب این ورودی، تمامی تصاویر ضبط شده توسط دوربین به شما نشان داده می‌شود.

 

چگونه دوربین‌های مدار بسته را به مانیتور کامپیوتر وصل کنیم؟

در این بخش از آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و تلویزیون، به نحوه اتصال دوربین‌های مدار بسته به مانیتور می‌پردازیم. قبل از هرچیز بهتر است بدانید که نحوه اتصال دروبین‌های مداربسته در مدار‌های آنالوگ تحت شبکه با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد.

به طور کلی امکان اتصال مستقیم دوربین‌های مدار بسته در مدار‌های آنالوگ به کامپیوتر وجود نخواهد داشت؛ از همین رو بهتر است که از دستگاه DVR کمک بگیرید. اما در مدار‌های تحت شبکه برای اتصال دوربین‌های مدار بسته به‌مانیتور کامپیوتر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در قدم اول باید دستگاه DVR یا دستگاه ضبط دوربین مدار بسته را روشن کنید. با روشن کردن دستگاه می‌توانید از طریق کامپیوتر منو‌های دستگاه را مشاهده کنید.

  • در دومین گام باید به منوی اصلی وارد شده و گزینه‌های Configuration و Network را انتخاب کنید.

  • با انتخاب گزینه Network می‌توانید آدرس آی پی خود را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که رنج آدرس آی پی برای وارد کردن در این قسمت باید با رنج اصلی شبکه مشابه باشد. ضمنا قسمت آخر آی پی را نباید مشابه با آدرس دیگر تجهیزات شبکه وارد کنید.

  • در مرحله چهارم باید آدرس آی پی وارد کرده را یادداشت کنید.

  • با انتخاب آدرس آی پی نوبت به اتصال دستگاه DVR می‌رسد. این دستگاه را به صورت مستقیم یا به کمک سوئیچ شبکه و کابل شبکه به کامپیوترتان متصل کنید.

  • در مرحله ششم مرورگر کامپیوتر را اجرا کرده و آدرس آپی که در مرحله چهارم یادداشت کردید را در قسمت جستجوی مرورگر سرچ کنید.

  • در این مرحله اگر تمامی مراحل فوق را با موفقیت طی کرده باشید، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد، در آن پنجره باید یوزرنیم و پسورد خود را بنویسید. یوزرنیم و پسورد شما باید همان یوزرنیم و پسورد ورود به دستگاه DVR باشد.

  • در این مرحله تصاویر ضبط شده به شما نشان داده می‌شود، در غیر این صورت پیغامی مبنی بر ActiveX دریافت خواهید کرد. روی آن کلیک کرده و پس از دریافت، آن را نصب کنید. در آخر مرورگر خود را یکبار refresh کنید.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی داشتیم آموزش اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و تلویزیون را ارائه دهیم. شما می‌توانید بعد از خرید تجهیزات مورد نظر از یک فروشگاه معتبر، این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته و دوربین مداربسته مورد نظر را به کامپیوتر یا تلویزیون خود وصل کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.