کد خبر : 26638 / /
/

 

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که در اکثر منازل دیده می‌شود و یکی از وسایلی است که انجام امور روزمره را برای ما آسان‌تر می‌کند. این دستگاه نیز مانند تمامی لوازم خانگی ممکن است دچار مشکلاتی شود که دیگر کارکرد صحیح خود را نداشته باشد. البته چنانچه ماشین لباسشویی اصولی نصب شده باشد، استفاده از آن به شیوه صحیح باشد و مراقبت‌های اصولی آن انجام شود عمر مفید دستگاه افزایش خواهد یافت. با این وجود گاهی حتی علیرغم استفاده صحیح و مراقبت‌های اصولی این دستگاه ایراداتی پیدا می‌کند که شما را نگران خواهد ساخت. برای کمک به شما عزیزان قصد داریم در این مقاله به بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم و راهکارهایی را ارائه دهیم تا با استفاده از آن‌ها بدون نیاز به تعمیر کار بتوانید به رفع مشکل بپردازید. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با تیم تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد تماس برقرار کنید.

 

دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد

تصور کنید لباس‌ها در ماشین ریخته و ماده شوینده اضافه کرده‌اید، برنامه شستشو را نیز انتخاب نموده و دکمه شروع به کار دستگاه را فشار می‌دهید. پس از چند دقیقه با خطا روبرو می‌شوید که به شما می‌گوید ماشین لباسشویی قادر به آبگیری نیست. حتماً مشاهده این خطا شما را نگران می‌کند اما به شما می‌گویم که اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا در این مطلب قصد داریم دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی طبق نظر تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد را با یکدیگر بررسی کنیم تا مشکل شما به آسانی رفع شود.

وجود ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی سامسونگ

شیر برقی وظیفه دارد آب را وارد دیگ شستشوی ماشین لباسشویی کند. بنابراین چنانچه آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود ممکن است دلیل خرابی شیر برقی باشد. در واقع دلیل این مطلب می‌تواند آسیب دیدن بویین، لاستیک آب بندی، مجرای ورودی و خروجی آب، ترمینال و لاستیک دیافراگم شیر برقی باشد. بنابراین بهتر است با تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد تماس بگیرید تا شیر برقی را بررسی کند و در صورت وجود هرگونه ایراد آن را سرویس یا تعویض نماید.

8

ایراد در شیر آب ورودی ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مهمترین دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی طبق نظر تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد خرابی شیر آب ورودی است. بنابراین پیش از هر چیز باید از سالم بودن این شیر اطمینان حاصل کنید. دریچه ورودی آب ماشین لباسشویی وظیفه کنترل جریان آب گرم و سرد ورودی را به عهده دارد. بنابراین چنانچه این قطعه با مشکلی مواجه شود ماشین لباسشویی قادر به آبگیری نخواهد بود.

دریچه ورودی در پشت پنل دستگاه تعبیه شده است. برای بررسی باید شلنگ‌ها را از دستگاه جدا کنید. سپس با استفاده از یک چراغ قوه صفحه‌ای که اتصال دو شلنگ شیر آب را برقرار می‌کند بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه انسداد آن را برطرف کنید. این کار باید در نهایت دقت انجام شود زیرا چنانچه صفحه آسیب ببیند اصلا قابل تعویض نیست. چنانچه بعد از رفع انسداد صافی‌های داخل شلنگ‌ها مشکل آب‌گیری ماشین لباسشویی رفع نشد حتماً باید شیر آب ورودی تعویض گردد. برای این کار می‌توانید تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد کمک بخواهید.

انسداد فیلتر ورودی ماشین لباسشویی سامسونگ

در تمامی برند‌های ماشین لباسشویی یک فیلتر در ابتدای شیر برقی و یک فیلتر در قسمت جلو و پایین دستگاه نصب می‌شود که از وجود هر گونه ذرات ریز به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند. این فیلتر‌ها به مرور زمان ممکن است دچار انسداد شوند. بنابراین تمیز کردن منظم هر دو فیلتر باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد.

برای تمیز کردن فیلتر پشتی ابتدا دستگاه را از برق بکشید و هر دو شیر ورودی آب را ببندید. سپس لوله‌های آب سرد و گرم را از ماشین جدا نموده و صفحه فیلتر را نیز جداکنید. حال با استفاده از سرکه سفید به تمیز کردن فیلتر بپردازید. برای تمیز کردن فیلتر جلوی ماشین لباسشویی باید ابتدا در پایین دستگاه را باز کرده و فیلتر را به سمت چپ و سپس به صورت افقی به سمت بیرون بکشید. پس از تمیز کردن فیلتر آن را دوباره بر سر جای خود قرار دهید. چنانچه مشکل ورود آب حل نشد بهتر است از سرویس کار مجاز تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد کمک بخواهید.

9

انسداد محفظه جاپودری ماشین لباسشویی سامسونگ

آب ورودی پس از رد شدن از شیر برقی وارد جاپودری می‌شود. محفظه جاپودری سوراخ‌هایی دارد که پس از ورود آب به آن و مخلوط شدن با پودر عمل شستشو انجام می‌شود. بنابراین چنانچه این سوراخ‌ها گرفته باشند آب وارد ماشین لباسشویی نخواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل باید محفظه جاپودری را از دستگاه خارج کنید. سپس با فرچه تمامی بخش آن را کاملا تمیز کنید تا رسوبات و باقیمانده مواد شوینده کاملا پاک شود. پس از اتمام این کار مخزن جاپودری را دوباره وارد دستگاه کرده و لباسشویی روشن کنید. چنان‌چه مشکل آبگیری حل نشد بهتر است با تعمیرکار مجاز تیم تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد تماس بگیرید.

 

معیوب شدن شلنگ آب ورودی ماشین لباسشویی سامسونگ

تامین آب ماشین لباسشویی از طریق شلنگ‌هایی که به شیر آب شهری متصل هستند انجام می‌شود. این شلنگ‌ها در نقطه اتصال خود به شیر آب فیلترهایی دارند که از ورود هرگونه رسوبات و مواد ریز به دستگاه جلوگیری می‌کند. وجود ایراد در این شلنگ‌ها می‌تواند از دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. بنابراین برای رفع مشکل باید شلنگ آب ورودی را بررسی کنید و چنانچه فیلتر‌ها دچار گرفتگی شده‌اند آن را با شستشو برطرف نمایید. همچنین شلنگ آب نباید دچار پارگی و پیچ خوردگی شده باشد. چنانچه بر روی شلنگ آثار پارگی مشاهده شد باید از تکنسین تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد بخواهید آن را تعویض کند.

نتیجه‌گیری تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد

چنانچه پس از مطالعه این مطلب و بررسی ماشین لباسشویی متوجه دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خود شدید با استفاده از راهنمای موجود در این مطلب می‌توانید این مشکل را به آسانی رفع نمایید. اما اگر با بررسی موارد ذکر شده مشکل شما حل نشد بهتر است از هرگونه دستکاری ماشین لباسشویی خودداری نموده و با تعمیرکار مجاز تیم تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد تماس بگیرید تا در محل شما حاضر شده و مشکل را رفع کنند.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.