کد خبر : 26645 / /
/

 اما بهتر است بدانید که نهال های تجاری یک گزینه پر فروش و سودآور برای شما است که با شناخت انواع آن می توانید سود زیادی کسب کنید. اگر شما هم قصد خرید نهال گردو را دارید، می توانید به صورت مستقیم و غیر حضوری خرید خود را از نهالستان تک فیدان مهندس علی ارجمند (بهترین نهالستان ایران و میاندواب) انجام دهید.

 

معرفی پنج نهال گردو برتر و تجاری

مغز به عمل آمده از کاشت و پرورش نهال گردو در ایران و بازار جهانی مشتری دارد و یک گزینه بسیار پرسود است. شما می توانید با کاشت و پرورش آن محصولات خود را صادر کنید. از انواع نهال گردو برتر و تجاری که بسته به مشخصات زمین و منطقه جغرافیایی می توانید انتخاب کنید، عبارتند از:

 

  1. نهال گردو چالدران

میوه گردو چالدران پوست کاغذی داشته و بسیار درشت است. با کاشت نهال گردو چالدران تنها با گذشت 2 سال می توانید محصول آن را برداشت کنید. باردهی بالا، پرورش آسان و مقاومت بالا از دیگر مشخصات این گردو است. نهال گردو چالدران دیرگل بوده و بیشتر برای مناطق کوهستانی مناسب بوده و نسبت به هوای سرد هم تا حد زیادی مقاوم است.

5

  1. نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یک انتخاب خارق العاده برای مناطق سردسیر است و جزو نهال های دیرگل می باشد. کیفیت محصولات آن بسیار بالا بوده و بسیار پربار است. چوب گردو این نهال بعد از 50 سال نیز به بلوغ می رسد و می توانید از چوب گردو آن هم استفاده کنید.

 

  1. نهال گردو فرنور

از محبوب ترین گردوها بین کشاورزان، نهال گردو فرنور است که بعد از رشد ارتفاع آن به 4 الی 6 متر می رسد. مغز گردو فرنور رنگ سفیدی داشته و بسیار خوش طعم است. پوست آن هم ضخامت زیادی نداشته و به راحتی از میوه جدا می شود. عمر مفید نهال گردو فرنور برابر با 100 سال بوده اما باید از هرس کردن ان غافل نشوید و همچنین از کود مناسب استفاده کنید تا رشد سریعی داشته باشد. فراموش نکنید که نهال گردو فرنور باید آبیاری منظمی داشته باشد.

6

  1. نهال گردو کاسپین

از دیگر نهال های برتر تجاری که می تواند یک گزینه انتخابی عالی برای شما باشد، نهال گردو کاسپین است. این گردو طعم و مزه متفاوتی به نسبت دیگر نمونه ها داشته و نهال آن در دسته رقم های پربار قرار دارد. کاسپین یک انتخاب اقتصادی است که در برابر بسیاری از آفات و بیماری ها هم مقاوم می باشد. این نهال برای مناطق کوهستانی و سردسیری مناسب است. همچنین می توانید آن را در باغچه هم پرورش دهید.

 

  1. نهال گردو پرشین

از شناخته شده ترین نهال های گردو است که اصالت آن به کشورمان ایران باز می گردد. مغز آن خواص زیادی داشته و بسیار خوش طعم است. عمر مفید آن برابر با 40 سال بوده و بعد از گذشت آن می توانید از چوب آن استفاده کنید. کود دادن و آبیاری منظم از مهم ترین نیازهای آن است که باید برآورده شود.

درخت گردو دارای ارقام بیشتری بوده از ارقام دیگر گردو می توان به نهال گردو الوند، نهال گردو دماوند، نهال گردو خوشه ای و ژنوتیپ و غیره اشاره نمود.

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.