کد خبر : 26649 / /
/

 

 

هلند چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

هلند یکی از کشورهای پیشرو در آموزش عالی و تحقیقات است و دارای دانشگاه های بسیار معتبری مانند دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن، دانشگاه دلفت و دانشگاه تونهوفن می باشد. این دانشگاه ها در بسیاری از زمینه های علوم، فناوری، مهندسی، اقتصاد، حقوق، هنر، پزشکی و روانشناسی بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی در هلند در دسترس دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا. بورسیه های تحصیلی نیز برای دوره های کوتاه مدت مانند کارگاه ها و دوره های تابستانی در دسترس است.

به طور کلی، هلند طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی را در بسیاری از زمینه ها ارائه می دهد و دانشجویان بین المللی می توانند با مراجعه به وب سایت دانشگاه ها و موسسات مربوطه اطلاعات بیشتری در مورد بورسیه ها و واجد شرایط بودن پیدا کنند.

بهترین رشته های تحصیلی هلند

هلند دارای دانشگاه های بسیار معتبری است که در بسیاری از رشته های تحصیلی پیشرو هستند. در اینجا برخی از بهترین رشته ها در هلند آورده شده است:

علوم کامپیوتر:

دانشگاه دلفت، دانشگاه آمستردام و دانشگاه توئنته از بهترین دانشگاه های جهان در این زمینه هستند.

مهندسی:

 دانشگاه دلفت، دانشگاه توئنته، دانشگاه توئنته، دانشگاه آیندهوون و دانشگاه MSTA از بهترین دانشگاه های جهان برای مهندسی هستند.

علوم پایه:

دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه گرونینگن از بهترین دانشگاه های دنیا در این زمینه هستند.

اقتصاد:

دانشگاه اروپایی هلند، دانشگاه روتردام و دانشگاه آمستردام از بهترین دانشگاه های دنیا برای این رشته هستند.

علوم پزشکی:

 دانشگاه آمستردام، دانشگاه روتردام و دانشگاه لیدن از بهترین دانشگاه های جهان در این زمینه هستند.

روانشناسی.

دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه گرونینگن از بهترین دانشگاه های جهان در این زمینه هستند.

به طور کلی، هلند دارای دانشگاه های معروفی است که در بسیاری از رشته های تحصیلی پیشرو هستند و برنامه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد.

 

بورسیه دانشگاه های هلند

دانشگاه های هلند بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در زیر به برخی از مهم ترین بورسیه های دانشگاه هلند اشاره می کنم:

بورسیه های دانشگاه آمستردام:

این دانشگاه چندین بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل بورسیه های دانشجویی ( بورسیه های شایستگی آمستردام ) و بورسیه های دکترا ( بورسیه های شایستگی علمی آمستردام ) می شود.

بورسیه دانشگاه توئنته:

این دانشگاه بورسیه های مختلفی از جمله بورسیه تحصیلی دانشجویی ( بورسیه تحصیلی عالی، بورسیه هلند) و بورسیه دکتری (بورسیه دکتری جهانی TU Delft) ارائه می دهد.

بورسیه دانشگاه لیدن:

این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بورسیه های متعددی از جمله بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس )LExS Scholarship) و بورسیه دکتری (بورسیه صندوق دانشگاه لیدن) ارائه می دهد.

بورسیه دانشگاه اروپا در هلند:

این دانشگاه انواع بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل بورسیه تحصیلی عالی و بورسیه دکتری می شود.

بورسیه های دانشگاه روتردام:

این دانشگاه بورسیه های تحصیلی (بورسیه های عالی) و بورسیه های دکترا (بورسیه های صندوق اراسموس تراست) را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

همچنین بورسیه های دیگری نیز برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های هلند وجود دارد، از جمله بورسیه های کوتاه مدت، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های تحصیلی برای دوره های دکترا و فوق دکترا. اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی دانشگاه هلند می توانید به سایت زیر مراجعه کنید: https://miemohajerat.net/

بورسیه تحصیلی در هلند

شرایط بورسیه رشته های تحصیلی در هلند

شرایط بورسیه تحصیلی در هلند بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و به عنوان مثال، برخی از بورسیه ها برای رشته های خاص اعمال می شوند، در حالی که برخی دیگر برای همه رشته های تحصیلی در دسترس هستند. اما برای اکثر بورسیه های دانشگاه هلند، شرایط عمومی عبارتند از:

مدرک تحصیلی:

برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی دانشگاه هلند، باید مدارک تحصیلی مناسب از یک دانشگاه شناخته شده را داشته باشید.

معدل:

برخی از بورسیه ها نیاز به داشتن معدل بالا برای داوطلب دارند. همچنین در برخی موارد لازم است داوطلب در آزمون زبان انگلیسی نمره متوسطی داشته باشد.

تجربه کاری:

برخی از دوره ها نیاز به تجربه کاری دارند، بنابراین متقاضیان باید تجربه کاری مرتبط با دوره تحصیلی خود را ذکر کنند.

مهارت های زبان:

مهارت های زبان انگلیسی برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های هلند ضروری است و برخی از بورسیه ها نیاز به آزمون های آیلتس، تافل یا سایر زبان ها دارند.

پروژه تحقیقاتی:

برای برخی از بورسیه ها، متقاضی باید یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی خود ایجاد و به دانشگاه ارائه کند.

مدت زمان تحصیل:

برخی از بورسیه ها برای یک دوره خاص تحصیلی و برخی دیگر برای کل دوره تحصیل هستند.

لطفا توجه داشته باشید که شرایط برای بورسیه های مختلف در دانشگاه های هلند ممکن است متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مراجعه کنید:

https://miemohajerat.net/تحصیل-در-هلند/

 

 

مدارک لازم برای بورسیه شدن در هلند

برای درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه هلند، دانشجو باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه کند:

فرم درخواست بورسیه:

 متقاضی باید فرم درخواست بورسیه را از دانشگاه مربوطه دریافت و تکمیل کند.

رزومه:

رزومه علمی و حرفه ای داوطلب باید شامل اطلاعات کاملی در مورد تحصیلات، تجربه کاری، مهارت ها و دوره های آموزشی باشد.

توصیه نامه:

 متقاضیان باید حداقل یک توصیه نامه از یک استاد یا استاد راهنما سابق ارسال کنند.

گواهی مدرک:

 داوطلب باید گواهی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه محل تحصیل اخذ و به دانشگاه مربوطه ارائه کند.

آزمون زبان:

اگر بورسیه تحصیلی برای مقطع دکترا یا برخی بورسیه های تحقیقاتی باشد، داوطلب باید آزمون های آیلتس، تافل یا سایر زبان ها را به دانشگاه ارائه کند.

پروژه تحقیقاتی:

 در صورتی که بورسیه درخواستی برای تحصیل در مقطع دکتری یا برخی از کمک هزینه های تحقیقاتی باشد، داوطلب باید در رشته تحصیلی خود پروژه تحقیقاتی تهیه و به دانشگاه ارائه کند.

سایر مدارک:

برخی از بورسیه ها ممکن است به مدارک دیگری مانند گواهی سلامت، گواهی امنیتی و غیره نیاز داشته باشند.

لطفا توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های هلند ممکن است متفاوت باشد و بهتر است قبل از درخواست بورسیه، مدارک بورسیه را به دقت مطالعه کنید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.