کد خبر : 26689 / /
/

 


 

تاریخ گرجستان با پشت سر گذاشتن جنگ‌ها، رویدادها و بازی‌های سیاسی، حالا از نو نوشته شده است. این روایت جدید از گرجستان مقصدی عالی برای سفر ساخته و به همین دلیل تقاضا برای شرکت در تور گرجستان روز به روز بیشتر می‌شود. در این بین هنوز هم بسیاری از جاذبه‌های گرجستان ناشناخته‌اند و به جز چند جاذبه معروف، گردشگران سراغی از دیگر زیبایی‌های گرجستان نمی‌گیرند. برای شناخت این مقاصد به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفته‌ایم. دالاهو با سال‌ها سفر و تجربه، بیش از 130000 گردشگر را به نقاط مختلف دنیا فرستاده است. برنامه سفرهای دالاهو تلفیقی از شناخت تاریخ و طبیعت است. دالاهو به زودی یکی از خاص‌ترین تورهای گرجستان را برگزار می‌کند و به بخش‌هایی از این کشور می‌رود که شاید اسمش را هم نشنیده باشید. به همین دلیل از دالاهو خواستیم بیشتر درباره گردشگری در گرجستان برایمان بگوید.

 

گرجستان کجاست؟

به نقل از آژانس گردشگری دالاهو، گرجستان، کشوری است در ناحیه قفقاز-اوراسیا که بین دریای خزر و دریای سیاه قرار گرفته است. این کشور که در خط اتصال اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده است، از طریق دریای سیاه با غرب، از طریق روسیه با شمال، از طریق ترکیه و ارمنستان با جنوب و از طریق آذربایجان با شرق، هم مرز است. این سرزمین، قلمرویی به‌اندازه 69700 کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و جمعیت آن حدود 4980 میلیون نفر است. تاریخچه آن را می‌توان به قلمروهای کهن کولچیس و ایبری ارتباط داد و این کشور از اولین کشورهایی بود که در قرن چهارم به مسیحیت روی آورد. سراسر خطوط مرزی گرجستان و روسیه، منطبق بر آب فشان رشته‌کوه‌های قفقاز کبیر است. مساحت آن ۶۹٬۷۰۰ کیلومترمربع و اندکی بزرگ‌تر از سریلانکا و کوچک‌تر از سیرالئون است.

 

دیدنی‌های گرجستان چیست؟

بی شک در سفری چند روزه نمی‌توان تمام زیبایی‌های گرجستان را دید. اما اگر می‌خواهید به صورت کلی با تاریخ و طبیعت این کشور آشنا شوید، باید دیدار از این جاذبه‌ها را در برنامه سفرتان بگنجانید. سواحل گرجستان شهرت جهانی دارند. این سواحل علاوه بر زیبایی، ترکیباتی دارند که برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند اثرگذار باشند. اگر دوست دارید معماری دوره‌های مختلف تاریخی را ببینید، دیدن تفلیس، پایتخت گرجستان، را از دست ندهید. هر جای تفلیس که بایستید، مجسمه معروف مادر را خواهید دید. این مجسمه نماد شهر تفلیس است و برای مردم گرجستان نیز بسیار اهمیت دارد. هم‎‌چنین می‌توانید معماری دوران قرون وسطی، نئوکلاسیک و استالینیست را در این شهر ببینید.

20

پس از آن باید سری هم به خیابان روستاولی تفلیس بزنید و از تماشای خانه اپرا و باله، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی، آکادمی تئاتر و غیره لذت ببرید. بازدید از نارین قلعه و دورنمای شهر تفلیس را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم است بدانید که در اطراف شهر تفلیس چشمه‌های آب گرم بسیاری وجود دارد؛ در محل همین چشمه‌ها محله‌هایی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده ساخته شده و حمام‌های آبگرم نیز وجود دارد. قدم زدن در این محله‌ها تجربه‌ای بی‌تکرار است. احتمالا نام موزه استالین را شنیده‌اید. برای دیدن این موزه راهی شهر گوری شوید. در نزدیکی این موزه می‌توانید از واگن قطار استالین که مجهز به وام حمام و سیستم تهویه هوا بوده و به صورت ضد گلوگله ساخته شده نیز بازدید کنید. در پایان دیدن کلیسای مسختا و تصویر رازآلود عیسی مسیح در این کلیسا را از دست ندهید تا سفرتان به گرجستان خاص‌ترین باشد.

 

در گرجستان چه غذاها و خوراکی‌هایی پیدا می‌شود؟

رستوران‌های گرجی معماری منحصر به فردی دارند. فضای داخلی این رستوران‌ها را دکوراسیون زیبا و اصیل گرجی تشکیل می‌دهد که با فضای شاد و موسیقی سنتی زیبایی کم‌نظیری پیدا کرده‌اند. در این کشور غذاهای بین‌المللی نیز شهرت دارند. اگر به رستوران‌ها و غذاهای ترکی علاقه دارید، می‌توانید در تفلیس سراغ آن‌را بگیرید. هم‌چنین رستوران‌های بزرگ مک‌دونالد در این کشور طرفداران زیادی دارند. در تفلیس غذاها نسبتا گران است اما همین که از شهر فاصله بگیرید می‌توانید غذاهای خوش طعم را با قیمت ارزان امتحان کنید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم قهوه‌های خوش طعم گرجی را به همراه شیرینی‌های جذاب این شهر از دست ندهید.

 

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

در تور گرجستان نباید زیاد نگران آب و هوا باشید. گرجستان با آب و هوای معتدل، مناظر بکر طبیعی، چشم‌انداز کو‌ه‌های قفقاز، سواحل دریای سیاه و خزر و معماری دوران‌های مختلف مقصدی فوق‌العاده برای سفر است. این کشور در صنعت گردشگری پیشرفت‌های زیادی داشته و مردمان آن بسیار مهمان‌نواز هستند. مطمئن باشید در سفر به گرجستان خاطره‌ای به یادماندنی خواهید داشت. گرجستان به دلیل فاصله نزدیک به نوان یک مقصد گردشگری خارجی همراه با ترکیه، دبی و ارمنستان به نوان یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

21

 

سفری متفاوت به گرجستان با دالاهو

آژانس گردشگری دالاهو برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی متفاوتی است که نظیرش را در جای دیگری پیدا نمی‌کنید. این آژانس گردشگری به حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی اهمیت می‌دهد و همواره از مسیرهایی نو شما را به مقاصد می‌رساند. با دالاهو می‌توانید به درون مایه‌ی هر مقصد دست پیدا کنید و تجربه شناخت دنیاهایی نو را داشته باشید. تنوع تورهای این آژانس برای هر سلیقه‌ای وسوسه انگیز است. از تور قرقیزستان و برزیل گرفته تا تور فیلیپین و سریلانکا را می‌توانید با دالاهو تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و زمان برگزاری تورها به سایت دالاهو با آدرس dalahoo.com سر بزنید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.