کد خبر : 26694 / /
/

فرق تتر با دلار کاغذی چند سالی است دغدغه جدید سرمایه‌گذاران شده است که آیا تتر بهتر است یا دلار کاغذی؟ روی تتر سرمایه‌گذاری کنیم یا روی دلار؟

 

اگرچه که تتر یک ارز دیجیتال است و تمامی کارهای مربوط به برداشت، انتقال، تبدیل همگی بدون دخالت فرد ثالث انجام می‌شود و نیازی به کارمزد با مبالغ سنگین ندارد، همچنین سرعت تراکنش بالایی دارد، نمی‌توان مزیت‌ و محبوبیتش را نادیده گرفت، بر همین اساس افراد زیادی  هستند که ترجیح می‌دهند دارایی خود را حفظ کنند و روی خرید تتر  سرمایه‌گذاری کنند. این مقاله به نقل از آلما اکس ارائه شده است .

 

حال سوال اساسی اینجاست فرق تتر با دلار کاغذی چیست که ما در این مقاله تحت عناوین زیر به این موضوع می‌پردازیم:

  • تتر را باز زبانی ساده بهتر بشناسیم
  • آیا سرمایه‌گذاری روی تتر خوب است
  • دلار کاغذی چیست
  • مزایا و معایب سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی
  • فرق تتر با دلار کاغذی : مزیت تتر در مقابل دلار کاغذی
  • فرق دلار فیزیکی و تتر به لحاظ امنیت
  • سایر تفاوت‌های تتر و دلار کاغذی

تتر به زبانی ساده

اگر بخواهیم به صورت دقیق بگوییم که تتر از چه موقع بین ارزهای دیجیتال سر برآورد و تقریبا شناخته شد،  تقریبا از انتهای سال 2014 بود و در سال 2015 به صورت رسمی کار خود را شروع کرد.

تتر یک ارز دیجیتال به ارزش دلار آمریکا است که به آن دلار دیجیتالی می‌گویند و  همیشه یک قیمت ثایت یعنی یک دلار است که برای حفاظت از آن باید از بلاک چین استفاده کرد.

محبوبیت این ارز دیجیتال بیشتر به خاطر ثبات قیمت است که  بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین با هیچگونه نوسانی همراه نیست و بهترین گزینه برای انجام معاملات است. بنابراین تتر را می‌توان به صورت کاملا مستقیم با هر فرد از هر گوشه دنیا با سرعت بالا، با کارمزد پایین بدون هیچگونه مجوزی انتقال داد.

آیا سرمایه‌گذاری روی تتر خوب است

اگر بخواهیم به فرق تتر با دلار کاغذی بپردازیم، ابتدا باید با مزایا و معایب هر یک آشنا شویم سپس کاربر خود تصمیم بگیرد که بر اساس نیاز کدام یک بیشتر در جهت اهداف و پیشبرد مقاصدش کاربردی هستند.

همانطور که گفته شد به تتر لقب دلار دیجیتالی داده‌اند و این شرایط را برای معامله‌گران مهیا کرده است تا تراکنش‌های مالی را از هر نقطه جغرافیایی که هستند با سرعت بالا با هزینه تراکنش بسیار ناچیز انجام دهند. در ادامه به مزایای و معایب تتر بیشتر می‌پردازیم تا با فرق تتر با دلار کاغذی بیشتر آشنا شویم.

مزیت‌ها تتر به عنوان یک ارز دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری

  • فراهم شدن شبکه‌ای غیر متمرکز و امکان انتقال ارز تتر برای هر فرد در هر گوشه دنیا
  • تتر معادل با قیمت یک دلار امریکاست و همیشه در این چند سال بر همین مقدار باقی مانده است،
  • پشتبانی 24 ساعت شبانه روز تتر برای تمامی کاربران جهت انجام  معاملات روزانه و شبانه مهیا است . خرید و فروش تتر بدون محدودیت زمانی است .
  • امکان راه‌اندازی و ارتقا پلتفرم و سایر ارزهای فیات مثل یورو بر روی شبکه سیستم عامل
  • شرایط خرید و فروش تتر و تبدیل آن به سایر  ارزهای دیجیتال
  • انتقال تتر مابین بلاک چین‌های تعریف شده کاملا رایگان می‌باشد اما برای سایر ارزهای فیات مقداری کارمزد از دارایی فرد کاسته خواهد شد
  • وضوح و شفافیت مالی تتر که هر ماه و هر سالانه از سوی شرکت‌های پشتیبان مبنی بر دارایی‌های موجود ثبت، ضبط و اعلام می‌شود یکی دیگر از مزیت‌های ممکن است

معایب تتر در سرمایه‌گذاری

هنوز دلیلی موجه و قطعی که بتوان ایراد اصلی تتر نام برد، وجود ندارد و در این 7 سالی که تقریبا نزدیک به یک دهه از شروع فعالیت این ارز دیجیتالی می‌گذرد، معامله‌گران زیادی را به خود جذب کرده است و کاربران از ان راضی هستند اما حدس و گمان‌ها مبنی بر عدم شفافیت دارایی تتر و پشتیبانی بانک حمایت کننده از نظر بسیاری نامشخص است و این خود دلیلی بر مخفی ماندن بسیاری از حقایق است.

دلار کاغذی چیست

دلار کاغذی که به ارز فیات هم معروف است، همان اسکناس‌های کاغذی می‌باشند که معمولا همگی ما روزانه با آن‌ها سر و کار داریم، خرید و فروش می‌کنیم، برطرف کردن مایحتاج زندگی از طریق همین اسکناس صورت می‌گیرد. حال دلار کاغذی که ارزش پولی آن هر لحظه در کشور ما در حال افزایش است، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود .

بر خلاف باور عموم اسکناس‌های پولی هیچگونه ربطی به پشتوانه طلا و نقره ندارند بلکه به ثبات و حمایت اقتصادی یک کشور مرتبط می‌شوند که به عرضه و تقاضا در کشور منتهی می‌شود.

دلار واحد پول امریکا می‌باشد که یکی از ارزهای ذخیره‌ای مطرح و با ارزش در تمامی دنیا است.شاید فرق تتر با دلار کاغذی و ایجاد این سوال در کشوری مثل ایران بیشتر مطرح باشد که افراد  به خاطر موضوعات سیاسی - خارجی  جهت حفظ ارزش دارایی خود اقدام به خرید دلار می‌کنند .

حال سوال اینجاست که دلار بخریم یا روی تتر سرمایه‌گذاری کنیم.در ادامه به مزیت و معایب دلار هم می‌پردازیم تا در انتها به یک نتیجه مهم دست یابیم.

مزیت سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی

برای دلار کاغذی شما دیگر نیازی به اینترنت و بلاک چین و مباحثی اینگونه ندارید،تنها کافی است در یک روز معین و یک ساعت مشخص به صورت فیزیکی دلار را دریافت کنید و مجددا در یک روز مشخص آن را با قیمت بیشتر بفروشید  تا سرمایه فیزیکی معینی را در دست داشته باشید. بهترین مزیت دلار کاغذی همین است.

معایت سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی

فرق تتر با دلار کاغذی شاید در هیمن جا مشخص باشد که دلار هر آن ممکن است مورد سرقت، گم شدن و هر نوع عامل دیگری از سوء سرقت قرار بگیرد. اما تتر  اینگونه نیست و به خاطر انتقال آن از طریق بلاک چین هیچ کس نمی‌تواند به آن دست یابد.

عدم محدودیت در چاپ اسکناس پول موجب ایجاد تورم و سایر مشکلاتی که به دنبال تورم ایجاد می‌شود، در صورت که تتر همیشه یک قیمت ثابت دارد.

انتقال دلار کاغذی دیگر به کمک بلاک چین ممکن نیست حتما باید به صورت حضوری باشد تا ارسال صورت بگیرد.

فرق تتر با دلار کاغذی : کدام یک پر سودتر است

از آنچه که در طول مقاله عنوان کردیم، مزایای تتر بیش از دلار کاغذی است. در ضمن به عنوان یک  مخاطب ایرانی باید در نظر بگیرید که جز کشورهای تحریم هستیم و تورم سالانه نزدیک به 50 درصد است و اگر این موضوعات را کنار هم قرار دهیم سرمایه‌گذاری روی یک ارز خارجی مورد بدی نیست منتهی نه دلار کاغذی که نیاز به مراقبت دارد و گذاشتن آن در خانه موجب خطراتی می‌شود و مزایای زیادی را هم در بر ندارد، بهتر است بر روی تتر یعنی دلار دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید که نتیجه بهتری را کسب کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.