کد خبر : 26700 / /
/

در حال حاضر درب های چوبی تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته اند و بسیاری از افراد خواهان استفاده از درب چوبی در بخش های مختلف خانه از جمله ؛ سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخاته هستند . با وجود مشکلات ناشی از ضعف چوب در برابر رطوبت لازم بوده ، تا تغییراتی بر روی این محصولات اعمال شود . درب ضد آب با بهره مندی از فرآیند خاصی تولید شده و فوق العاده کاربردی و منحصر به فرد است . در این مقاله شما را بیشتر به این محصول آشنا خواهیم کرد .

 

درب ضد آب مناسب برای کاشانه شما

درب‌ ضد آب ، برای استفاده در محیط‌هایی با رطوبت بالا به کار می‌روند . این درب‌ها علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت ، قابلیت مقاومت در برابر حشرات و خوردگی را نیز دارند . در اینجا به برخی از نکات مهم درب چوبی ضد آب می‌پردازیم ؛

  1. جنس چوب : درب‌های چوبی ضد آب ، از چوب‌های سخت و مقاومی استفاده می‌شود که قابلیت مقاومت در برابر رطوبت را دارند.
  2. روکش محافظ : برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت ، درب‌های چوبی ضدآب با روکش محافظی پوشانده می‌شوند که از جمله این روکش‌ها می‌توان به وینیل ، لمینت و رزین اشاره کرد .
  3. طراحی مناسب : طراحی صحیح درب چوبی ضدآب نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در مقاومت در برابر رطوبت داشته باشد . درب‌هایی با طراحی های معماری ساده و شیک گزینه ای مناسب هستند . علاوه بر طراحی فنی و کیفی ، از طراحی ظاهری ویژه ای نیز بهره مند هستند ‌.
  4. نصب صحیح : نصب درب ضد آب نیز بسیار مهم است . در صورتی که درب به درستی نصب نشود ، شکاف‌هایی در اطراف آن ایجاد خواهد شد ، که باعث نفوذ رطوبت به داخل خانه می‌شود .

در نهایت ، با توجه به این که درب چوبی ضد آب هزینه بیشتری نسبت به درب‌های معمولی دارند ، معمولاً در مناطقی با شرایط آب و هوایی خاص ، مانند سواحل و نواحی با بارندگی بالا ، استفاده می شوند .

روکش های مخصوص درب ضد آب

روکش‌های زیادی برای استفاده در تولید درب چوبی ضد آب وجود دارند . در ادامه به برخی از روکش‌های کاربردی و مورد استفاده در تولید درب ضد آب اشاره خواهیم کرد ؛

  1. وینیل : روکش وینیل یکی از روکش‌های پرکاربرد و مناسب برای درب چوبی ضد آب است . این روکش ، مقاوم در برابر رطوبت و حرارت است و قابل شستشو با آب می باشد .
  2. لمینت : روکش لمینت نیز از روکش‌های مناسب برای این درب بخصوص است . این روکش ، مقاوم در برابر رطوبت ، حرارت و خشکی است و بسیار سخت و محکم می‌باشد .
  3. رزین : روکش رزین ، از جمله روکش‌های مقاوم بوده ، که برای تولید درب‌های چوبی ضد آب استفاده می‌شود . این روکش بسیار با دوام و قابل شستشو است .
  4. پلی یورتان : روکش پلی یورتان ، یکی دیگر از روکش‌های کاربردی بوده که مقاوم در برابر رطوبت ، حرارت و خشکی است و قابل شستشو نیز خواهد بود .
  5. روکش روغنی : روکش روغنی نیز برای این امر بکار می رود . این روکش باعث شده ، که درب ضد آب چوبی صاف و براق باشد و همچنین فوق العاده مقاوم باشد .

در نهایت ، انتخاب روکش مناسب برای درب ضد آب، به عوامل مختلفی مانند محیط ، شرایط آب و هوایی و سلیقه شما بستگی دارد .

14

نکات مهم هنگام استفاده از درب ضد آب

در زیر نکات کلیدی هنگام استفاده از درب ضد آب را برای شما توضیح می‌دهم ؛

  1. انتخاب درب با کیفیت : متریال بکار رفته شده در این درب بایستی کیفیت بالایی داشته باشد . زمانی که برای تولید این محصول از مواد بی کیفیت استفاده شده باشد ، در مدت زمان کوتاهی خاصیت ضد آب بودن خود را از دست خواهد داد و فرسوده می شود ‌.
  2. نصب صحیح : نصب صحیح درب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. باید فرآیند نصب را با دقت انجام شود و سوراخ‌های بریده شده و قطعات اضافی را به درستی پوشش داده شوند و جای هیچ گونه نشتی و نفوذ آب وجود نداشته باشد .
  3. حفظ درب : برای حفظ درب و افزایش عمر مفید آن باید به صورت دوره‌ای آن را با محلول ضد آب پاک کنید و همچنین مطمئن شوید که نور مستقیم خورشید به درب نرسد و از آن محافظت کنید .
  4. استفاده از ملزومات مربوطه : در صورت استفاده از درب ضد آب ، حتما باید از ملزومات مربوطه مانند قفل ضد آب ، پوشش‌های مقاوم ، بست های محکم و... استفاده کنید تا از درب را در برابر آب و هوای بد و دیگر شرایط نامساعد محافظت کنید .

درب ضد آب با روکش abs

درب ضد آب abs یک نوع درب است که به وسیله پانل های تشکیل شده از مواد ای بی اس ساخته شده است . این درب‌ها معمولاً در محیط‌هایی که با رطوبت بالا و آب و هوای نامساعد مواجه هستند ، مانند حمام‌ها ، آشپزخانه‌ها و فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

مواد ای بی اس دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب هستند و در برابر شوک و ضربات و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی را دارا می‌باشند .

وزن سبک ، مقاومت بالا و قابلیت پذیرش تزیینات و رنگ‌آمیزی در این درب ها سبب شده ، تا برای استفاده در نقاط مختلف ساختمان مناسب باشد و در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای درب‌های چوبی و فلزی محسوب می‌شوند .

15

درب ضد آب با روکش PVC

درب ضد آب با روکشPVC  نوع درب است که با استفاده از بستری از چوب ، پلاستیک ، فلز ، و سایر مواد ساخته شده است و دارای روکشی از ماده PVC هستند . این روکش باعث حفاظت درب در برابر رطوبت و آب می‌شود و مانع از نفوذ رطوبت به داخل درب شده است .

ماده پی وی سی دارای خصوصیات مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت و خوردگی و زنگ زدگی می‌باشد . این ماده از طریق روش‌های مختلفی مانند تزریق ، لمینت و.. . به سطح درب متصل خواهد شد .

درب‌های ضد آب با روکشPVC  علاوه بر اینکه مقاومت و سطح صافی بالا دارند ، نیز دارای لایه‌های عایق حرارتی و صوتی هستند ، که تلفات حرارتی و آکوستیک به داخل ساختمان را کاهش می‌دهند .

 

کلام آخر

درب ضد آب محصولی بوده که اکثر مراکز به آن احتیاج دارند . این درب ها استحکام بالایی داشته و مانع از از نفوذ رطوبت می شود . شما می توانید با مراجعه به در چوبی انواع و اقسام درب های ضد آب را می توان در اندازه های استاندارد و صد البته کیفیت بالا خریداری نمایید .

 

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.