کد خبر : 26705 / /
/

ایمنی و سلامت یک کارگاه، بستگی به دردسترس‌بودن تجهیزات ایمنی صنعتی و لوازم حفاظتی دارد. در واقع، لوازم ایمنی به افزایش بهره‌وری کارگران در همه سطوح کمک می‌کند. طبق قوانین اداره آمار کار، کارگران باید از تجهیزات ایمنی بهره‌مند شوند تا سلامتشان تضمین شود. با درنظرگرفتن این موضوع، صنعتگران باید از دردسترس‌بودن تجهیزات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در محل کار مطمئن شوند. در ادامه به معرفی انواع لوازم ایمنی در کار های مهندسی و صنعتی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

لیست مهم تجهیزات ایمنی صنعتی برای ایمنی محل کار شما

با بررسی سطح ایمنی شرکت خود، باید از ارائه ابزار و دستگاه‌های ایمنی به کارکنان خود اطمینان پیدا کنید. در واقع خرید لوازم ایمنی از جمله عینک کار و ایمنی، دستکش کار، محافظ گوش و... جز الزامات هر شرکتی است. از لوازم الکتریکی گرفته تا لوازم تشخیص نشتی گاز و سایر عوامل، همه چیز را باید برای جلوگیری از حوادث آماده کنید. همچنین، به کارمندان و کارگران خود، آموزش دهید که چگونه در مواقع اضطراری از یک ابزار خاص استفاده کنند. در زیر فهرستی از تجهیزات ایمنی صنعتی معرفی می‌شود که بهتر است با آنها آشنا شوید.

انواع عینک ایمنی

صنایع مختلف، کارگران را ملزم به انجام وظایفی می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. به‌عنوان‌مثال، جوشکاری یا اتصال، می‌تواند برای چشم خطرناک باشد؛ چرا که پرتابه‌ها می‌توانند به چشم برخورد کنند. بهترین راه برای محافظت در برابر چنین حوادثی، استفاده از عینک ایمنی کار است. علاوه بر این، برخی از ابزارها و فعالیت‌های برقی باعث ایجاد گردوغبار و زباله‌هایی می‌شوند که روی چشم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. کارگران باید از عینک کار برای محافظت در برابر چنین ذرات مضر استفاده کنند. همچنین پاشیدن مواد شیمیایی در صنایع شیمیایی برای چشم خوب نیست و باید در برابر آن محافظت شود. کارگران باید برای اطمینان از ایمنی خود در حین انجام وظایف پیچیده صنعتی از عینک ایمنی محافظ چشم یا همان انواع عینک جوشکاری استفاده کنند. پس، اگر قرار است یک شرکت فنی و مهندسی را در صنعت راه‌اندازی کنید، بدون درنظرگرفتن قیمت عینک ایمنی ، باید این لوازم ایمنی را برای سلامتی کارکنان تهیه کنید.

 

انواع دستکش کار

 علاوه بر عینک ایمنی مهندسی یکی دیگر از تجهیزات ایمنی، انواع دستکش کار است. در واقع مانند چشم‌ها، دست‌ها هم اغلب، هنگام انجام برخی کارها در معرض آسیب قرار می‌گیرند. نکته کلیدی استفاده از دستکش کار برای محافظت از دست‌ها در برابر مواد شیمیایی مضر و سایر ذرات است. علاوه بر این، مواد حساس و دماهای شدید برای دست‌ها مضر هستند و کارگران باید با پوشیدن دستکش ایمنی یا دستکش کارگری در برابر این موارد محافظت کنند. دستکش‌ها از دست متخصصان در برابر مواد مصنوعی، اقلام تیز، مواد ظریف و دمای بیش از حد محافظت می‌کنند. جست‌وجوی دستکش‌های ایمنی، باید با مواد مناسب و مناسب برای پروژه‌های مربوطه باشد؛ بنابراین به‌عنوان افرادی که در صنعت‌کار می‌کنید، نباید قیمت دستکش کارگری برایتان دغدغه باشد و لازم است به خرید دستکش کار ارزان اکتفا نکنید؛ بلکه به تهیه دستکش کاری فکر کنید که کیفیت داشته باشد و از کارگران محافظت می‌کند.

 

 

انواع محافظ گوش

یکی دیگر از اعضای بدن انسان که در معرض فعالیت‌های صنعتی خشن قرار دارد، گوش است. به کارگران دستور داده می‌شود هنگام انجام پروژه‌های صنعتی از محافظ شنوایی استفاده کنند. مدیریت باید از دردسترس‌بودن ابزار حفاظت شنوایی در شرکت مطمئن باشد. فعالیت‌های پر و سروصدای صنعتی، باعث اختلال شنوایی می‌شود. استفاده از ابزارهای محافظ گوش می‌تواند کمک فوق‌العاده‌ای در محافظت کارگران در برابر این حوادث کوچک باشد. پس یک شرکت صنعتی علاوه بر خرید دستکش کار یا خرید عینک ایمنی باید به فکر تهیه محافظ گوش هم باشد.

انواع کفش‌های ایمنی

 کفش‌های ایمنی از پاهای کارگر در برابر زخم‌ها و آسیب‌های احتمالی در حین کارهای صنعتی محافظت می‌کند. این زخم‌ها در اثر برخورد ماشین‌ها و سخت‌افزارهای سنگین به پاها و وسایل تیزپا ایجاد می‌شود. کفش‌های ایمنی خستگی چند ساعت کار در کارخانه‌های تولیدی را کاهش می‌دهند. در لیست فروش تجهیزات ایمنی این کفش‌ها جزو پرفروش‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

 

 

انواع حسگرهای صوتی

یکی از تجهیزات ایمنی، خرید حسگرهای صوتی است که هر شرکت صنعتی و کارخانه‌ها باید از آنها استفاده کنند. به طور مثال در شرایط هشدار چه باید کرد تا همه هوشیار باشند؟ علائم و سنسورهای صوتی دقیقاً همان لوازم ایمنی هستند که باید نصب کنید تا کارگران شما را در امان نگه دارد.

خرید تجهیزات ایمنی از طراحان دوخت

اگر کارگران احساس ناامنی کنند، نمی‌توانند بهترین تلاش خود را در وظیفه‌ای که به عهده آن‌ها گذاشته شده است، به کار بگیرند. بهترین راه این است که با یک مرکز فروش تجهیزات ایمنی در ارتباط باشید و اطمینان حاصل کنید که همه ابزارها و تجهیزات را در اختیار دارند تا شما با خرید این لوازم، کارکنان و محل کار خود را ایمن و سالم نگه دارید. یکی از این مراکز، مرکز طراحان دوخت است که تمام لوازم و تجهیزات مهندسی و صنعتی را دارد. برای خرید و اطلاع از قیمت دستکش کار و ایمنی یا قیمت عینک محافظ چشم و به طور کل قیمت لوازم ایمنی می‌توانید به این سایت سر بزیند. علاوه بر این می‌توانید از مشاورین حرفه‌ای این مجموعه سؤالات خود را بپرسید. بعد از انتخاب، محصول موردنظر شما در اولین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.