کد خبر : 26710 / /
/

پروفیلی که سطح مقطع آن دو ضلع عمود بر هم باشد نبشی نام دارد که در سازه های متفاوت استفاده می شود. این مقطع یکی از مهم ترین مصالح و پروفیل های ساختمانی است که به شکل مرکب و منفرد در پروژه های عمرانی, ساختمانی و صنعتی استفاده می گردد ، در ادامه با فولادین همراه باشید .

 

 

 

نبشی چیست ؟

نبشی فولادی یکی از مقاطع مهم در صنایع مختلف بوده که در نقشه‌های ساختمانی به صورت حرف انگلیسی ال نمایش داده می‌شود. همان طور که سطح مقطع محصول نیز ال شکل است. این محصولات از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم بندی می‌شوند و تفاوت آنها در نحوه نام گذاری مشخص است. عدد نشان داده شده پس از حرف L در نقشه‌های ساختمانی سایز بال نبشی است. برای تشخیص نوع نبشی اگر پس از این حرف تنها یک عدد آورده شود نشان‌دهنده نبشی بال مساوی و اگر با 3 حرف روبرو شدید نشان‌دهنده بال نامساوی است. سایز بال نبشی بعد از حرف ال در کنار یکدیگر به صورت ضربدر قرار می‌گیرد . برای اطلاع از قیمت نبشی می توانید با ما ارتباط باشید .

 

 

نبشی فابریک

نبشی که در تولید آن فرایند نورد گرم به کار رود نبشی فابریک نام می گیرد. این محصول با شکل دهی اسلب های گداخته تولید می گردد که دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به نبشی پرسی خواهد بود .

برشکاری، سوراخکاری و خم نبشی ها به راحتی انجام می گردد. از این رو نبشی را در کاربردهای مختلف به شکل های گوناگون در می آورند. یکی از کاربردهای نبشی که سوراخکاری شده، ساختن قفسه های آهنی برای نگهداری کالا می باشد .

 

6

 

ناودانی چیست ؟

در ساختمان های فلزی، آیتم های زیادی می تواند در هزینه نهایی پروژه تاثیر گذار باشد. این آیتم ها به طور غیر مستقیم به مصالح ساختمانی مرتبط می باشند. عواملی همچون تعداد طبقات ، بار اعمال شده به طبقات، دهانه های  اطراف ستون و ضخامت سقف و دیوارها. در کلیه ی این عوامل مصالح فولادی نظیر ناودانی به کار می رود لذا قیمت آهن آلات و از جمله قیمت ناودانی می تواند به نوعی در این هزینه ها نقش داشته باشد .

 

 

تاریخچه ناودانی

به طور کلی استفاده از فولاد و پروفایل های مختلف از جمله ناودانی در ساختمان سازی از اوایل قرن بیستم آغاز شد. در حین جنگ جهانی دوم، ناودانی عملا یکی از مصالح ساختمان سازی به حساب می آمد. بعد از جنگ جهانی دوم تعداد کارخانجات تولید فولاد در جهان  نسبت به گذشته 3 برابر افزایش پیدا کردند و به همین جهت تولید فولاد و ناودانی آهنی شتاب بیشتری گرفت. اما به دلیل شرایط بعد از جنگ و همچنین روش های نوین تولید فولاد ، قیمت آهن آلات نسبت به قبل کاهش یافت و همین موضوع مد نظر بسیاری از طراحان قرار گرفت. از آن پس اسکلت فلزی و سازه های فلزی ساخته شده از انواع مقاطع فولادی از جمله ناودانی پیشرفت بیشتری نمود. با رشد کاربرد سازه های فلزی در ساختمان، تقاضا برای محصولات فولادی افزایش پیدا کرد از این رو تولید کنندگان بیش از پیش به تولید انواع مقاطع فولادی و خصوصا ناودانی پرداختند .

 

7

 

خرید آهن آلات بی واسطه مستقیم از کارخانه

برای استعلام قیمت روز آهن آلات و خرید مقاطع فولادی می توانید با کارشناسان فولادین تماس حاصل نمایید و یا شماره خود را در صفحه اصلی وبسایت وارد نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس حاصل نمایند .

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.