کد خبر : 26711 / /
/

استفاده از کپسول اکسیژن یکی از نیازهای درمانی کسانی است که نمی‌توانند به خوبی نفس بکشند. این مطلب دربرگیرنده اطلاعات کامل درباره شارژ کپسول اکسیژن است.

راهنمایی کامل برای شارژ کپسول اکسیژن

بیمارانی که در نفس کشیدن مشکل دارند، برای تنفس آسان و ادامه زندگی مجبورند از کپسول‌های اکسیژن استفاده کنند. این افراد بعد از اتمام اکسیژن داخل کپسول، دچار مشکل تنفسی می‌شوند و نیاز به شارژ کپسول دارند. با خواندن این مطلب می‌توانید با خدمات امداد اکسیژن تهران برای شارژ کپسول اکسیژن آشنا شوید.

خدمات امداد اکسیژن تهران

مرکز تخصصی امداد اکسیژن تهران با سابقه موفق 10 ساله به صورت شبانه روزی به کسانی که تحت درمان با اکسیژن هستند خدمات ارائه می‌کند و موجب اطمینان خاطر بیماران و همراهان آن‌ها می‌شود.

در این مجموعه می‌توانید کپسول اکسیژن خانگی یا صنعتی مورد نیاز را خریداری یا اجاره کنید، یا اینکه نسبت به پرکردن مجدد آن در کوتاه‌ترین زمان اقدام نمایید.

8

چرا شارژ کپسول اکسیژن را به فرد متخصص بسپاریم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای شارژ کپسول اکسیژن باید به آن دقت داشته باشید این است که برای حفظ ایمنی، این کار را به فرد متخصص و باتجربه بسپاریم. برای شارژ کپسول لازم است بدانید که دستگاه تنفسی چگونه کار می‌کند و با توجه به نوع سیلندر اکسیژن آن را شارژ کنید.

درصورتی که اطلاعات کافی درباره جزئیات دستگاه اکسیژن نداشته باشید و تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است منجر به انفجار کپسول و بروز صدمات مالی و جانی شوید.

غلظت استاندارد کپسول اکسیژن چقدر است؟

یکی از تبلیغات سودجویانه درباره کپسول اکسیژن که ممکن است با آن روبرو شده باشید، درباره غلظت اکسیژن است. برخی از افراد سودجو ادعا می‌کنند، کپسول را با غلظت بیشتری شارژ می‌کنند. در حالی‌که غلظت اکسیژن نرمال است و این ادعا کاملا غلط و سودجویانه است. بهتر است اطلاع داشته باشید تمام کپسول‌های اکسیژن با غلظت 99 درصد پر می‌شوند و کسی نمی‌تواند با ادعای غلظت بالاتر اکسیژن مبلغ بیشتری را از شما دریافت کند. 

نکات مهم شارژ کپسول اکسیژن

ترکیدن کپسول، وجود نشتی، اشتباه در شارژ کپسول، واکنش‌پذیری بالا در کنار روغن و گریس از عوامل اصلی انفجار کپسول اکسیژن هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از صدمات جانی و مالی، موارد زیر را رعایت کنید.

  • به دلیل اینکه کپسول اکسیژن نسبت به روغن حساس است، هیچوقت نباید با دست چرب به آن دست بزنید.
  • سیگار کشیدن و استفاده از مواد اشتعال‌زا در نزدیکی کپسول اکسیژن اقدام نادرستی است.
  • برای کاهش احتمال خطر و انفجار کپسول لازم است از کپسولی با بدنه قوی و سیلندری باکیفیت استفاده کنید.

ارائه آموزش‌های ضروری به بیماران و همراهان

ممکن است افرادی که برای اولین بار نیاز به اکسیژن تراپی دارند، اطلاعات کافی در زمینه نحوه استفاده از لوازم اکسیژن تراپی ندارند. اکسیژن امداد تهران علاوه بر خدمات شارژ کپسول، آموزش‌های لازم را به بیماران یا همراهان آن‌ها در زمینه استفاده صحیح از لوازم و کپسول‌ می‌دهد.

علامت رسیدن زمان شارژ کپسول اکسیژن

بر روی کپسول اکسیژن یک گیج فشار قرار دارد که صفحه آن نشان دهنده میزان اکسیژن موجود در مخزن است.  در صورتی که عقربه به منطقه قرمز می‌رسید به معنای این است که زمان پرکردن مجدد مخزن اکسیژن رسیده است و باید اقدامات لازم برای شارژ کردن آن را انجام دهید.

نحوه شارژ کپسول اکسیژن چگونه است؟

در صورتی که می‌خواهید خودتان کپسول اکسیژن را شارژ کنید باید به راهنمای آن دقت کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.  

  • بررسی کپسول اکسیژن

 تمام قسمت‌های کپسول را به دقت بررسی کنید تا رطوبت یا کثیفی روی آن وجود نداشته باشد. درصورتی که کپسول خیس یا چرب بود با استفاده از یک حوله خشک آن را تمیز کنید. زیرا ذرات کوچک آب یا چربی هم می‌تواند با اکسیژن تداخل داشته باشد.

  • قطع جریان اکسیژن

برای شارژ کپسول اکسیژن، ابتدا جریان اکسیژن را قطع کنید و سپس با یک آچار مخصوص، شیر قطع و وصل را بچرخانید. باز کردن شستی روی کپسول اکسیژن باعث می‌شود، فشار هوای داخل شیر تخلیه شود. با تخلیه شدن فشار هوا، عقربه به سمت صفر حرکت می‌کند. زمانی که عقربه به صفر رسید، باید شستی تنظیم جریان را به سمت صفر بچرخانید و کپسول را عوض کنید. در نهایت باید اهرم تی شکل کپسول اکسیژن را باز کنید و رگلاتور جریان هوا را از آن جدا کنید.

  • خارج کردن هوای رگلاتور

برای خارج کردن هوا از رگلاتور باید خارهای میخی بیرون از سوراخ‌های رگلاتور را بلغزانید و زائده روی پایه شیر را جداکنید. سپس یک واشر روی پایه بزرگ قرار دهید و روگلاتور را روی پایه شیر کپسول بلغزانید و آن را به کپسول وصل کنید. در نهایت باید خارهای داخلی دهانه رگلاتور را با سوراخ‌هایی که در پایه شیر قرار دارد، هم راستا کنید و اهرم t شکل را روی رگلاتور بچرخانید تا محکم شود.

  • باز کردن جریان اکسیژن

در مرحله بعد می‌توانید جریان ورودی اکسیژن را باز کنید. پیش از باز کردن اطمینان داشته باشید که شستی تنظیم جریان روی عدد صفر باشد.

مزایای شارژ کپسول اکسیژن در محل چیست؟

آلودگی هوا، بیماری‌های مختلف تنفسی یا ابتلا به بیماری کرونا  باعث می‌شود، افرادی که تحت درمان با اکسیژن هستند به صورت مداوم به شارژ کردن کپسول نیاز داشته باشند. این افراد می‌توانند کپسول‌های اکسیژن را به مراکز ارائه دهنده خدمات شارژ کپسول اکسیژن ارسال کنند تا کپسول شارژ شود.  

اما با توجه به ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ و مشغله زیاد بیماران یا همراهان آن‌ها برای تسهیل خدمات رسانی، امداد اکسیژن تهران خدمات شارژ کپسول اکسیژن را در محل انجام می‌دهد. اهمیت شارژ سریع و در محل وقتی آشکار می‌شود که بدون اینکه شما متوجه شوید، کپسول اکسیژن خالی شده باشد و بیمار تحت درمان مداوم با اکسیژن باشد.

مزیت استفاده از خدمات شارژ کردن کپسول در محل این است که باعث صرفه جویی در هزینه و وقت متقاضیان دریافت خدمات شارژ کپسول می‌شود و شارژ کپسول در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. همچنین وقتی کپسول اکسیژن در محل شارژ می‌شود، احتمال جابه‌حایی یا تعویض سیلندر اکسیژن با کپسول‌های کهنه و قدیمی کاهش پیدا می‌کند.

برای دریافت خدمات از امداد اکسیژن فقط کافی‌ست با شماره تلفن 09128457454  تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه در کوتاه‌ترین زمان، تجهیزات و لوازم مورد نیاز را در محل به شما ارائه کنند.

خدمات نصب و راه‌اندازی و  شارژ سیلندرهای 5-10-15 لیتری و... توسط کارکنان این مجموعه  به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود. بنابراین لازم نیست نگران محدودیت زمانی ارائه خدمات باشید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.