کد خبر : 26712 / /
/

یاماها یکی از برندهای شناخته شده تولید ساز در دنیاست که یکی از تولیدات اختصاصی و بی‌نظیر آن، پیانوهای دیجیتال است. انواع سری پیانو یاماها در سطح‌های مختلف و مناسب نوازندگان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای تولید می‌شوند و هر یک ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را در نوع خود به بهترین مدل تبدیل می‌کند.

 

در این مطلب قصد بررسی و مقایسه پیانو p125 با پیانو p45 یاماها، دو مدل از پرطرفدارترین پیانوهای این برند در میان پیانوهای دیجیتال را داریم. این دو مدل جزو پیانوهای قابل حمل و اولین گزینه پیشنهادی به نوزاندگان مبتدی هستند که به دنبال یک پیانو دیجیتال خوب برای شروع تمرین موسیقی می‌باشند.

مقایسه پیانو p125 و p45 یاماها در یک نگاه

20

تنوع پیانوهای دیجیتال موجود در بازار بسیار زیاد است. برندهای زیادی تولیدکننده پیانوهای نوع دیجیتال هستند که در میان آن‌ها برند یاماها یکی از برترین‌ها است. مشخصات یک پیانو دیجیتال خوب مانند توانایی ضبط آهنگ، کیفیت صدای مناسب، امکانات متنوع، افکت‌های قابل قبول و بسیاری موارد دیگر در بیشتر تولیدات دیجیتال یاماها وجود دارند.

دو پیانو p125 و p45 یاماها از سری پیانوهای دیجیتال این برند و جزو مدل‌های پرطرفدار هستند که در یک مقایسه کلی ویژگی‌های زیر را دارند:

مقایسه کلی پیانو p125 و p45 یاماها

مناسب برای نوزاندگان مبتدی و متوسط

مناسب برای نوازندگان مبتدی

امکانات مناسب بیشتر از نیاز نوازندگان مبتدی

دارای امکانات ابتدایی

قیمت بیشتر اما به صرفه در مقایسه با امکانات

قیمت مناسب

وزن مناسب و قابل حمل

وزن مناسب و قابل حمل

دارای قابلیت اتصال به رایانه شخصی

فاقد قابلیت اتصال به رایانه

دارای بلندگوهای باکیفیت

دارای اسپیکرهای خوب اما نه چندان قوی

دریافت امتیاز 6-8 و خوب از بیشتر پیانیست‌ها

دریافت امتیاز 4-5 و قابل قبول از پیانیست‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تفاوت های پیانو p125 و p45

21

در مقایسه کلی پیانوهای p125 و p45، مشخص شد که این دو مدل تفاوت‌های زیادی دارند. آشنایی با تفاوت‌های این مدل از پیانوهای یاماها، انتخاب یکی از آن‌ها را برای خریداران ساده‌تر می‌کند. مهم‌ترین تفاوت های این دو پیانو به شرح زیر می‌باشند:

طراحی ظاهری

اولین مورد از تفاوت‌های پیانو p125 با پیانو دیجیتال p45 یاماها، طراحی ظاهری آن‌ها است. البته از نظر این ویژگی تفاوت چندانی میان این مدل‌ها نیست و حتی ممکن است در اولین نگاه، اشتباه گرفته شوند. هر دو پیانو، ظاهری بسیر ساده دارند اما طراحی مدل p125 شکیل‌تر از p45 است. مدل p45 ظریف‌تر از مدل p125 است اما با توجه به قابل حمل بودن، هر دو وزنی سبک دارند. به علاوه کلیدها در هر دو مدل پلاستیکی هستند که با این قیمت دور از انتظار نیست اما این موضوع تاثیری در کیفیت کلید این مدل‌ها ندارد.

صدا

در مقایسه صدای پیانوهای 125 و 45 سری p یاماها، برنده مدل p125 است. تعداد صداها در مدل 125 نسبت به پیانو دیجیتال یاماها p45 بیشتر است و از نظر کیفیت بلندگوها نیز وضعیت بهتری نسبت به مدل 45 دارد. Yamaha 125 دارای 24 صدا در شش بخش مختلف است. با استفاده از این پیانو تولید صدای پیانو الکتریک، کیبوردهایی مانند ویبرافون و کلاویکورد، ارگ، بخش زهی و بخش کر با کیفیت خوب و قابل قبول، امکان‌پذیر می‌باشد. این در حالی است که با مدل p45 نهایتا امکان تولید 10 مدل صدا وجود دارد.

علاوه بر تنوع صدا، کیفیت آن نیز در مدل 125 بهتر از مدل 45 است. در مدل p125 موتور صدای هوشمند مخصوص یاماها ارتقا پیدا کرده و یک خروجی استریو برای صدا تعبیه شده که حتی اجرا در کنسرت‌ها را هم امکان‌پذیر می‌کند. صدای مدل 125 رساتر و قوی‌تر از مدل 45 است و حتی با هدفون، صدایی قوی و تمیز خواهید داشت.

امکانات

در مقایسه امکانات این دو مدل هم، برتری مدل 125 از سری ،p نسبت به مدل 45 همین سری، بیشتر است. برای مثال مدل 125 قابلیت ضبط صدا دارد و با امکان اتصال به رایانه، می‌توان حافظه ذخیره سازی صدای آن را ارتقا داد، در حالیکه این امکان در مدل 45 وجود ندارد. همچنین پلی فونی 192 مدل p125 نسبت به p45 باکیفیت‌تر است.

همچنین در پیانو p125 یاماها پورت‌های بیشتری برای اتصالات جانبی وجود دارد. اتصالات این مدل دو شاخه برق، جک سوئیچ پایدار، AUX OUT، پدال و ... وجود دارد اما در مدل p45 تنها امکان اتصال دو شاخه برق و جک سوئیچ پاردار وجود دارد، در نتیجه نمی‌توان با اتصالات جانبی آن را ارتقا داد.

حالت‌ها

تفاوت دیگر پیانوهای p125 و p45 در حالت‌های آن‌ها است. مدل 45 از این نظر ساده‌تر و دارای 2 حالت است، به این معنی که امکان نواختن یک صدا با دست راست و یک صدا با دست چپ وجود دارد اما مدل 125 سه حالته است و حتی می‌توان بخش میانی پیانو را نیز برای تولید صدای متفاوت تنظیم کرد. هر چند بیشتر بودن حالت‌ها یک ویژگی مثبت و مزیت است اما در نوزاندگان مبتدی باعث سردرگمی‌ آن‌ها می‌شود و از این جهت کار با مدل p45 ساده‌تر است.

قیمت

در مقایسه قیمت دو پیانو 125 و 45 از سری یاماها، برنده مدل p45 است. البته اختلاف قیمت میان مدل‌های مورد نظر چندان زیاد نیست و مدل 125 یاماها در سری p تنها 30 تا 40 درصد از مدل 45 گران‌تر است.

قیمت مدل 125 با توجه به امکانات آن برای یک پیانو دیجیتال معقولانه است اما بالاتر بودن آن نسبت به مدل p45 موجب می‌شود که انتخاب از میان این دو مدل کمی سخت شود.

شباهت‌ های این دو پیانو

22

با نگاهی به برگه مشخصات و ویژگی‌های دو پیانو p125 و  p45 متوجه می‌شوید که این دو مدل در کنار تفاوت‌های فراوان، شباهت‌های زیادی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به چیدمان کلیدها در دو مدل اشاره کرد. هر دو مدل گفته شده دارای تخت‌های 88 کلیدی هستند. به علاوه هر دوی این مدل‌ها وزن نسبتا سبکی دارند و برای افرادی که قصد جابجایی یا حمل پیانو را دارند، گزینه‌ای مناسب می‌باشند.

از نظر زیبایی و شکل ظاهری نیز، این دو مدل شباهت زیادی به هم دارند تا جایی که در نگاه اول تشخیص آن‌ها از هم کمی مشکل است. در نهایت دیجیتال بودن هر دو مدل 125 و  45از سری p یاماها، دیگر ویژگی مشترک و از شباهت‌های این دو می‌باشد.

پیانو p125 و p45 کدامیک برای خرید مناسب‌تر است؟

با توجه به مقایسه انجام شده در بالا و تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که میان دو مدل p125 و p45 از سری پیانوهای یاماها وجود دارد، می‌توان گفت که پیانو p125 گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال محصولی برای استفاده طولانی مدت، با صدای واضح و شفاف و امکانات بیشتر هستند و البته محدودیت مالی خاصی ندارند. به عبارت دیگر، بدون در نظر گرفتن اندک تفاوت قیمتی که میان این دو مدل وجود دارد، پیانو p125 یاماها ارزش خرید بیشتری نسبت به مدل 145 داشته و برای نوازندگان مبتدی تا متوسط مناسب‌تر است.

در پایان باید گفت همانطور که در اینجا نیز به آن اشاره شده، پیانوهای مدل p45 و p125، قطعا از جمله بهترین سری های پیانو یاماها برای افراد مبتدی هستند. در این مطلب به مقایسه کلی این دو پیانو پرداختیم، با این حال در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این دو مدل یا راهنمایی جهت خرید پیانوهای یاماها دارید، می توانید با کارشناسان باتجربه سلولیکس تماس حاصل نمایید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.