کد خبر : 26730 / /
/

صبح امروز ابرموشک «فتاح» رونمایی شد و توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

 

به گزارش خبر۲۴، موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح شانزدهم خرداد رونمایی شد. مراسم رونمایی از این ابرموشک با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، و سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در ستاد این نیرو رونمایی شد.
بنا به اخبار واصله، مشخصات این موشک به شرح زیر است:
- برد 1400 کیلومتری توانایی عبور از تمامی سامانه‌های سپر موشکی همچنین انهدام این سامانه‌ها
- قرارگیری در دسته‌ی جدیدترین تسلیحات و تجهیزات و تولید و به‌کارگیری این نوع از موشک‌ها توسط کشورهای آمریکا، روسیه و چین
- قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری
- قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا تا بیش از ۲۵ ماخ در فاز میانه، بیس از ۸ ماخ در فاز گلاید و بیش از ۵ ماخ در فاز برخورد ضمن دارابودن قابلیت‌های تاکتیکی و برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم
- انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن
- جهش نسلی در میان نسل‌های تولید موشک
- صفر کردن ضریب توانایی سامانه‌های دفاع هوایی تاد، آرو، پاتریوت، اجیس و GBI
سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در توصیف این موشک عنوان کرد: «فتاح» توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست. موشکی که رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم‌نظیر است؛ به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.
این ابرموشک پس از رونمایی در فضای مجازی سروصدا کرد و با واکنش‌های تامل برانگیزی از سوی کاربران مواجهه شد.
بسیاری از کاربران، رونمایی از این موشک را «طلوع» تعبیر و در واکنش‌های خود به این محصول ساخت ایران ابراز افتخار کردند. در بخش دیگری از واکنش‌ها مدت زمان رسیدن این موشک به سرزمین‌های اشغال‌شده توسط رژیم صهیونیستی را ۴۰۰ ثانیه عنوان کردند.
از دیگر نکات واکنش کاربران، طرح عبارت «آرزوهات رو زندگی کن» بود. این واکنش‌ها کنایه به یادداشت اخیر محمدجواد ظریف بود که در روزهای اخیر منتشر کرد. او در یادداشت خود همراه با تحلیل‌های روشنفکرانه مدعی شده بود که «باید به اندازه توانایی‌هایمان آرزو کنیم». کاربران همزمان با رونمایی از «فتاح» به ظریف کنایه زدند که باید به توانایی‌های جوانان مومن انقلابی اعتماد کرد.



















 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.