کد خبر : 26732 / /
/

 

فنس الکتریکی، و یا همان الکتروفنس یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های بازدارنده ورود غیر مجاز و شناسایی محل مورد تعارض در اماکن حفاظت است. فنس های هوشمند الکتریکی می‌تواند خود به صورت یک حصار مستقل یا به‌عنوان حفاظ مکمل با نصب بر روی دیوار، نصب در کنار حصار توری، نرده یا دیوارهای ازان قیمت به کار رود.

فنس الکتریکی  نوعی فنس شوک دار و آلارم دهنده است.که به  تنهایی به عنوان حصار فیزیکی کامل بوده که برروی دیوار یا در کنار سایر حفاظها و نرده ها در پیرامون اماکن و تاسیسات نصب می­گردد. ضمن بازدارندگی در مقابل سرقت و تعارض با ایجاد شوک استاندارد، محل نفوذ را در اتاق کنترل مشخص نموده و آلارم هشدار صادر می­نماید.

میزان ولتاژ دستگاه های اصلی فنس الکتریکی طبق استاندارد بین 500 الی 8000 ولت و خروجی آن به صورت شوک و با انرژی خروجی در حد 3 ژول می باشد که فاقد هر گونه خطر جانی، پرت شدگی و یا فلجی بوده  و طبق فرمولی به نام اثر پوستی تاثیر آن صرفا بر پوست  و محدود به محل برخورد بوده و به هیچ وجه شوک، وارد عضلات و بافت های بدن نمی شود.

فنس الکتریکی برای پرندگان و حیوانات اهلی و حشی کاملا بی خطر و بدون ضرر می باشد.  با توجه به اینکه در سیستم فنس الکتریکی سیم ها به صورت یک در میان  ولتاژ بالا و ولتاژ پایین تعریف می شوند  لذا پرندگان روی هر یک از سیم های فنس الکتریکی به مانند سیم های انتقال برق و فشار قوی بدون هیچگونه آسیبی میتوانند بنشینند و هیچگونه  آلارم و هشداری در این حالت ارسال نمی شود در نتیجه این برداشت که فنس الکتریکی برای پرندگان خطرناک بوده و یا باعث آلارم می شود کلا غیر علمی و اشتباه است. 

 

قیمت فنس الکتریکی

قیمت فنس الکتریکی ارائه شده توسط برند اسپارا از لحاظ قیمتی از دیوارهای معمولی ارزان تر و در مقایسه با سیستم های سنتی  ناکارامد از قبیل فنس توری، سیم خاردار و انواع نرده­های شاخ گوزنی بسیار کارآمد ومقرون به صرفه می­باشد. قیمت فنس الکتریکی ارائه شده بر اساس متر طول می باشد. همچنین قیمت وابسته به فاکتورهای مختلف از جمله متراژ محیط، ارتفاع دیوار پروژه مدنظر، ارتفاع فنس، هم سطح بودن دیوار پروژه، وجود صفحه و یا پلیت بر روی دیوار جهت انجام عملیات جوشکاری و غیره می باشد .شایان ذکر است ارتفاع استاندارد فنس الکتریکی بستگی به ارتفاع دیوار پروژه دارد.

فروش فنس الکتریکی

برند اسپارا محصولی از شرکت ایمن حصار پویا به عنوان نماینده انحصاری شرکت APS انگلستان یکی از معروفترین تولیدکنندگان سیستمهای حفاظت پیرامونی، مفتخر است که با تکیه بر تخصص و توانمندی متخصصان داخلی و تحقیق و توسعه در این زمینه موفق به انتقال کامل تکنولوژی ساخت، تولید، فروش و نگهداشت تجهیزات حفاظتی به داخل کشور گردیده است.

این شرکت با 17 سال سابقه فعالیت، تنها تولید کننده داخلی و ملی سیستم های حفاظت پیرامونی الکتریکی و هوشمند است که محصولات و سیستم های تولیدی تخصصی آن، نظیر فنس های الکتریکی می باشد.این شرکت، تنها مجموعه و اولین شرکت در زمینه مشاوره، ساخت، تولید و فروش فنس الکتریکی در ایران می باشد.

شایان ذکر است این شرکت ، مجری پروژه های متعدد حفاظت فیزیکی در  تأسیسات نفت و گاز و پتروشیمی و خطوط لوله، انبارهای نفت،ایستگاه های گاز،نیروگاه ها، سدها و پستهای برق و تصفیه خانه های آب و کارخانجات خصوصی بوده که سیستم های نصب شده، ضمن ارتقاء کارایی مجموعه حراست، حفاظت فیزیکی مؤثر، مدرن و اقتصادی را برای مجموعه های اعلام شده، فراهم آورده است.

طول عمر فنس الکتریکی

با توجه اینکه سیستم فنس الکتریکی یک سیستم مکانیکی بوده لذا حداقل 25 سال عمر مفید داشته و تعمیر و نگهداری آن بسیار راحت و با حداقل هزینه امکان پذیر می باشد، ضمن اینکه فنس الکتریکی این شرکت دارای آموزش رایگان به پرسنل جهت استفاده آسان، یکسال گارانتی کامل به جز تخریب فیزیکی مشهود و 15 سال خدمات پشتیبانی و نگهداری می باشد و پس از اتمام دوران گارانتی سالانه با هزینه منطقی و اندک قابل پشتیبانی می باشد.

2

کاربردهای فنس الکتریکی

فنس الکتریکی در اماکن مختلف از جمله کارگاه های کوچک و انبارها، حیات وحش و دامداری ها، کارخانجات و تاسیسات، باغ و ویلا و همچنین امکان امنیتی از جمله زندان ها، کلانتری ها و ... کاربرد دارد.

قابلیت های  فنس الکتریکی

  • عدم نیاز به اتاق کنترل وسیع و نیروی انسانی بالا جهت پایش و کنترل مداوم تصاویر به دلیل هوشمند بودن سیستم الکتروفنس و اطلاع آنلاین از حوادث و ضبط اتوماتیک تصاویر در مواقع تعارض
  • غیر ممکن بودن امکان نفوذ و ورود هر گونه متعارض، در هر شرایطی و بالا بردن آمادگی و مقابله نیروهای حراستی و ممانعت از هر نوع غافلگیری
  • ارائه سطح بالایی از حفاظت برای افراد و اموال در داخل مجموعه های مورد حفاظت
  • دارای زیبایی بصری و امکان انتخاب رنگ پایه ها مناسب با رنگ سازمانی یا محیطی
  • فعال شدن سیستم های امنیتی و سیستم های آلارم محیطی مثل آژیر و پروژکتور
  • کمک به مجموعه حراست جهت حفاظت بهتر و هوشمند محوطه ها و تاسیسات
  • تامین امنیت نیروهای حفاظتی و گشتی، افزایش و بهینه سازی کارایی آن ها
  • بازداشتن، تأخیر انداختن، شناسایی، ارزیابی و ردیابی متعارضین
  • وارد آوردن شوک استاندارد و جلوگیری از سرقت و نفوذ سارقین
  • کاهش تعداد دوربین به دلیل هوشمندی و اطلاع رسانی نفوذ
  • دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پشتیبانی و نگهداری

 

3

 

 

طرز کار فنس الکتریکی

  1. ابتدا محیط پیرامونی به بخش ها (زون هایی) با متراژ معین تقسیم می شود.
  2. هر دستگاه آنالایزر به دو زون متصل شده و علاوه بر وارد کردن شوک دردناک و استاندارد به متعارض، محلی که مورد تعارض واقع شده است را نمایش می دهد.
  3. نصب پایه های مخصوص (پایه های میانی و انتهایی) حصار در فواصل معین
  4. در این سیستم، هادی‌های فولادی بصورت موازی در طول حفاظ با فواصل 95 الی 250 میلی‌متر از یکدیگر قرار داده شده و در هر فواصل زمانی معینی (1 ثانیه)، یک‌بار سیگنال ولتاژ فشارقوی کنترل شده‌ای را از خود عبور می‌دهد که در صورت اقدام به تعارض در یک مجموعه تحت حفاظت، سبب ایجاد شوک استاندارد لحظه‌ای (بدون آسیب جانی) به معارض شده و از ورود غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

تحت شرایط خاص، این سیستم می‌تواند در حالت بدون شوک عمل نموده که در این حالت، حصار به طور دائم توسط سیگنال‌های دیجیتال بررسی شده و هر نوع تعارض با صدور آلارم‌های تنظیم شده، اعلام می‌گردد.

در کنار تاثیرات فیزیکی، تاثیر روانی استفاده از حصار الکتریکی در حفاظت از مناطق تحت پوشش نیز خود به تنهایی، مانع بسیاری از تعارضات است.

منبع تغذیه فنس الکتریکی

تامین برق مصرفی سیستم فنس الکتریکی از طریق برق شهری می باشد و چنانچه در منطقه ای برق شهری وجود نداشته باشد به راحتی می توان برق مصرفی و انرژی مورد نیاز سیستم فنس الکتریکی را از طریق سلول های خورشیدی تامین نمود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص نصب، طراحی، خرید و قیمت فنس الکتریکی با کارشناسان شرکت ایمن حصار پویا با نام تجاری اسپارا در تماس باشید

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.