کد خبر : 26734 / /
/

ایمپلنت دندان به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی دائم و ماندگار، طرفداران بسیار زیادی دارد. این فرایند درمانی در کشورهای مختلف با کیفیت‌های متفاوتی انجام می‌گیرد و عوامل زیادی هزینه نهایی آن را مشخص می‌کنند. بسیاری از افرادی که تصمیم به انجام این روش درمانی را دارند، دوست دارند بدانند لازم است در هر کشور چه هزینه‌ای بابت آن بپردازند و چه عواملی این هزینه را تعیین می‌کند.

 

 

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌های ترمیم و کاشت دندان در عصر حاضر محسوب می‌شود و به‌دلیل مزایای فوق‌العاده‌اش، طرفداران بسیار زیادی دارد. اما مسئله‌ای که همیشه ذهن افراد را پیش از مرحله تصمیم‌گیری برای انجام ایمپلنت درگیر می‌کند، هزینه تمام‌شده‌ای است که باید برای آن بپردازند. البته که این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد و در اوضاع اقتصادی فعلی، افراد حق دارند پیش از شروع هر کاری، هزینه‌های آن را بسنجند. اما جالب است بدانید هزینه ایمپلنت نه فقط در ایران، که در بسیاری از کشورها تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند و ممکن است در دوره‌های مختلف بالا و پایین شود. فاکتورهایی مانند متریال، تعداد دندان، سن بیمار، میزان ریسک‌ انجام روش درمانی، تکنولوژی به‌کاررفته، طبیعی بودن نتیجه نهایی، مهارت پزشک، ابزار و وسایل مورد استفاده، سطح کیفی کلینیک میزبان، نوع داروهایی که برای بی‌حسی استفاده می‌شود و ... در هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند. در ادامه عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

برند محصولات مورد استفاده

یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر روی قیمت ایمپلنت دندان اثرگذار است، برند محصولاتی است که دندانپزشک از آن برای ساخت دندان استفاده می‌کند. در میان محصولات موجود در بازار، برندهایی که توسط کشور کره جنوبی ساخته‌ شده‌اند، پایین‌ترین قیمت را دارند و از آن‌ها برای کاشت‌های اقتصادی استفاده می‌شود. قیمت پایین آن‌ها به معنای کیفیت پایین نیست، اما به هر حال کیفیت این برند نسبت به سایر رقبا کمی پایین‌تر است و البته می‌تواند انتظارات را تا حدی برآورده کند. در درجه بعدی، ایمپلنت‌های امریکایی قرار می‌گیرند که قیمت نسبتا مناسبی دارند و با توجه به قیمتشان، کیفیتی متوسطی نیز از خود ارائه می‌دهند. در جایگاه بعد، محصولات برند سوئیسی قرار دارند که قیمتی بالاتر از رقبا داشته و کیفیت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. ایمپلنت‌های آلمانی و فرانسوی نیز با توجه به قیمت بالایشان، ماندگاری و دوام بی‌نظیری دارند و بسیاری از دندانپزشکان ترجیح می‌دهند از محصولات این برند استفاده کنند.

تعداد دندان

یکی از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی ایمپلنت، تعداد دندان‌هایی است که باید ساخته شوند. مشخصا هزینه تمام‌شده برای فردی که تنها نیاز به یک ایمپلنت دارد با فردی که می‌خواهد تمام فک خود را ایمپلنت کند، متفاوت خواهد بود. در نهایت داندانپزشک در جلسه مشاوره تشخیص می‌دهد که بیمار نیاز به کاشت چند ایمپلنت دارد و بر اساس آن هزینه نهایی را مشخص می‌کند.

تکنولوژی به‌کاررفته در فرایند کاشت ایمپلنت موثر برقیمت ایمپلنت دندان

حوزه دندانپزشکی از پیشرفت سریع تکنولوژی عقب نمانده و همگام با آن پیش رفته است. امروزه بخش عظیمی از درمان‌های دندانپزشکی به کمک تجهیزات و تکنولوژی نوین انجام می‌گیرد و ایمپلنت هم از این قاعده مستثنا نیست. در تعیین قیمت کاشت ایمپلنت این مسئله که از چه روش‌های نوینی استفاده شده است، اهمیت دارد. یکی از تکنولوژی‌های کاربردی در این فرایند، اسکن ۳ بعدی است که به پزشک کمک می‌کند این فرایند سرعت بگیرد. در حقیقت پزشک به کمک این تکنولوژی دقیق، محل قرارگیری ایمپلنت اسکن می‌کند و کاشت مخصوص به همان قسمت با اندازه‌های متناسب ساخته می‌شود. استفاده از این تکنولوژی در فرایند کاشت ایمپلنت سبب شده بیمار دیگر تجربه‌‌های بدی مانند لق بودن دندان نداشته‌باشد و همچنین درد بسیار کمتری را تجربه کند.

 

متریال مورد استفاده در ساخت ایمپلنت

عامل مهم دیگری که در تعیین هزینه ایمپلنت در کشورهای مختلف اثرگذار است و رقم نهایی را تا حد زیادی جابه‌جا می‌کند، متریال مورد استفاده در ساخت دندان‌های جدید است. عموما برای ساخت پایه ایمپلنت از تیتانیوم خالص استفاده می‌شود. در محصولات برند کره جنوبی، کیفیت تیتانیوم مورد استفاده با محصولات آلمانی، فرانسوی یا سوئیسی یکی نیست. همین مسئله سبب شده هزینه تمام‌شده برای هر کدام از این برندها تفاوت فاحشی داشته‌باشد. البته جالب است بدانید برندهای امریکایی در طی سال‌های اخیر سراغ متریال‌های دیگری رفته‌اند تا بتواند میزان تیتانیوم را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

اما کاشت ایمپلنت چه مزایای دارد و به چه علت هزینه نهایی این روش درمانی تا این حد بالا است؟ این سوال بسیار مهمی است که ذهن افراد را به خود مشغول می‌کند. خصوصا زمانی که دندانپزشک تنها راه درمانی پیش‌رو را کاشت ایمپلنت می‌داند، این دغدغه بیشتر هم می‌شود. مزایای انجام کاشت ایمپلنت عبارتند از:

  • این درمان یک روش درمانی طولانی‌مدت برای کسانی که دندان‌های خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند، محسوب می‌شود. طبق آمار بیش از ۹۰ درصد کاشت‌های ایمپلنت کاملا موفقیت‌آمیز بوده و افراد می‌توانند با خیال راحت اقدام به انجام آن کنند.
  • برای کسانی که دندان‌هایشان را از دست داده‌اند، غذا خوردن بسیار سخت است و ممکن است مشکلات گوارشی برایشان به وجود بیاید. کاشت ایمپلنت برای چنین افرادی یک روش درمانی موثر به شمار می‌آید.
  • داشتن لبخندی زیبا به هر کسی اعتماد به نفس می‌دهد و نداشتن آن ممکن است ناراحتی فرد و اجتماع‌گریزی را به همراه داشته‌باشد. کاشت ایمپلنت برای چنین افرادی حس خوب به همراه خواهد داشت.
  • برخلاف روش‌هایی مانند کاشت دندان مصنوعی کامل یا تکی، استفاده از این روش آسیبی به استخوان‌های فک نمی‌زند.

مقایسه کیفیت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف

کشورهای مختلفی در این حوزه فعالیت دارند، اما بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های آن در آمریکا و سوئیس انجام می‌شوند. در این میان، کشورهایی مانند هند، تایلند و کاستاریکا نیز توانسته‌اند در سال‌های اخیر با هزینه‌ای بسیار مناسب و کیفیتی مطلوب تولید متریال و فرایند کاشت ایمپلنت را انجام دهند.

بررسی قیمت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف

حال که در ارتباط با ایمپلنت، مزایا و عوامل موثر بر قیمت آن اطلاعاتی کسب کردید، وقت آن رسیده قیمت این درمان دندانپزشکی محبوب در کشورهای مختلف را بررسی کنیم. یقینا هزینه‌ای که برای انجام کاشت ایمپلنت در نظر گرفته می‌شود، با توجه به عوامل گفته‌شده و عوامل دیگری مانند تورم و سطح ارتباطات آن کشور با دیگر کشورهای فعال در این حوزه، متفاوت است و می‌توان با دیدی باز بر اساس آمار موجود آن‌ها را بررسی کرد.

 

قیمت ایمپلنت دندان در سوئیس کولوسئوم

کلینیک دندانپزشکی سوئیس کولوسئوم که در سوئیس قرار دارد، با بیش از ۵۰۰ کلینیک مجهز و ۱۰ هزار دندانپزشک، یکی از معروف‌ترین و معتبرترین کلینیک‌های دندانپزشکی جهان محسوب می‌شود. انجام خدمات کاشت ایمپلنت در این کلینیک هزینه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۳ هزار دلار دارد و متخصصان این مرکز بالاترین کیفیت ممکن را برای بیمار به ارمغان می‌آورند.

 

قیمت ایمپلنت در کلینیک سوئیس اسمایل

کلینیک سوئیس اسمایل نیز یکی دیگر از قوی‌ترین مجموعه‌های فعال در کشور سوئیس است و با بیش از ۲۵ شعبه در سرتاسر سوئیس توانسته روند درمانی بسیاری از شهروندان این کشور را به اتمام برساند. هزینه ایمپلنت در این مرکز مجهز نیز چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۳ هزار دلار خواهد بود.

 

قیمت ایمپلنت در کلینیک دنتال استودیو امارات

دنتال استودیو مجهزترین کلینیک دندانپزشکی دبی است که در حال حاضر ۵ شعبه فعال دارد. این کلینیک توانسته با حضور متخصصان بسیار مجرب و ماهر خود اعتباری فوق‌العاده پیدا کند و افراد زیادی ترجیح دهند روند درمانی خود را در این مجموعه انجام دهند. هزینه انجام ایملپنت در این مجموعه رقمی حدود ۲ هزار دلار خواهد داشت.

 

قیمت ایمپلنت در کلینیک FMS Dental هندوستان

کلینیک اف ام اس دنتال https://www.fmsdental.com  با ۱۰ شعبه مجهز و مدرن در سرتاسر این کشور پهناور، مهم‌ترین و معتبرترین مجموعه تخصصی دندانپزشکی هندوستان محسوب می‌شود. جالب است بدانید این کلینیک در طی سالیان اخیر رتبه دوم بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی جهان را به خود اختصاص داده است. هزینه انجام ایملپنت در این مجموعه بین ۲ تا ۴ هزار دلار خواهد بود.

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت

کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت یکی از قوی‌ترین، مدرن‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های سراسر کشور ایران است که با حضور متخصصان بسیار مجرب، باکیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. بیمار با حضور در این کلینیک می‌تواند صفر تا صد مراحل درمان و کاشت ایمپلنت، از مشاوره پیش از کاشت تا معاینه پس از کاشت را با خیالی آسوده انجام دهد و دندان‌های خود را به دست حاذق‌ترین دندانپزشکان کشور بسپارد. این کلینیک با کادری مجرب و فناوری‌های به‌روز یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مراکز برای کاشت ایمپلنت است.

 

کلام پایانی

داشتن دندان‌هایی زیبا و مستحکم حق هر انسانی است، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است دندان‌های طبیعی خود را از دست بدهند. روش‌های درمانی مختلفی برای بهبود اوضاع این افراد وجود دارد که یکی از موثرترین و جدیدترین آن‌ها، کاشت ایمپلنت است. اگر قصد انجام این فرایند درمانی را دارید، توصیه می‌کنیم قیمت و کیفیت را در مراکز مختلف مقایسه و بهترین تصمیم را بگیرند. در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت می‌توانید کاشت ایمپلنت را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام دهید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.