کد خبر : 26735 / /
/

 

یکی از بهترین کشورهای جهان برای اقامت و تحصیل کشور اتریش است. تحصیل داروسازی در اتریش نیز یکی از بهترین فرصت های ممکن جهت اخذ مدرک داروسازی از بهترین دانشگاه های اروپا می باشد. امروزه بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت برای تحصیل در رشته پزشکی و شاخه های مرتبط با آن را دارند کشور اتریش را به عنوان یک مقصد ایده آل انتخاب می کنند.

علاوه بر این موضوع که اصل این مقاله هست ، اگر به شرایط ازدواج بین المللی و ثبت شرکت در ترکیه نیز فکر کردا اید با ما در ارتباط باشید.

پایتخت این کشور برای چند دوره متوالی به عنوان بهترین کشور جهان جهت اقامت و سکونت انتخاب شده است و دانشگاه های آن در ردیف بهترین دانشگاه های جهان از حیث رتبه علمی و هزینه های تحصیلی قرار دارند. در این مقاله به بررسی جزییات حاکم بر تحصیل در رشته داروسازی در اتریش خواهیم پرداخت.

 

کلیات تحصیل داروسازی در اتریش

تحصیل در رشته پزشکی در سراسر جهان نیازمند شرکت در آزمون های ورودی است. برای تحصیل در رشته داروسازی هم نیاز است تا در این آزمون ها شرکت کنید و نمره قبولی را دریافت نمایید. دوره های یک ساله ای برای آماده سازی متقاضیان در این کشور طراحی شده است که البته مشمول هزینه بالایی است اما در صورت موفقیت در این دوره می توانید وارد مرحله ثبت نام و گذراندن دوره های دانشگاهی شوید.

از مزایای تحصیل داروسازی در اتریش می توان به عدم محدودیت سنی برای پذیرش دانشجو و حتی پذیرش در صورت پایین بودن معدل اشاره کرد. برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی پیراپزشکی هستند دوره های سه ساله و برای سایر دانشجویان هم دوره های شش ساله را در نظر گرفته اند. خوشبختانه بازار کار مناسبی هم برای فارغ التحصیلان این رشته در اروپا و سایر کشورهای جهان وجود دارد.

متقاضیان در صورت تسلط به زبان آلمانی می توانند در دانشگاه های ملی که به دانشگاه های رایگان اتریش معروف هستند مشغول به تحصیل شوند اگر هم مسلط به زبان انگلیسی هستید می توانید در دانشگاه های خصوصی ثبت نام کنید.

البته دوره آموزش زبان آلمانی هم برای متقاضیان دانشگاه های ملی در نظر گرفته شده است و شما یک سال فرصت دارید تا پیش از ورود به دانشگاه مورد نظر خودتان، سطح زبان آلمانی مورد نیاز را در امتحان نهایی به دست آورید.

مراحل ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش

برای تحصیل داروسازی در اتریش نیاز است تا در یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور ثبت نام کنید. مراحل و شرح آن به صورت ذیل است:

مرحله اول: ثبت نام در آزمون ورودی؛ این ثبت نام به صورت آنلاین و در سامانه دانشگاه مورد نظر شما صورت می گیرد. بعد از ثبت نام اولیه و ارائه همه مدارک مورد نظر در صورت تایید می توانید وارد مراحل بعدی شوید.

مرحله دوم: شرکت در آزمون ورودی مرحله اول؛ این مرحله با هدف ارزشیابی به صورت آنلاین صورت می گیرد و به عنوان مرحله تکمیلی شناخته می شود. این مرحله نیز به نوبه خود به شدت حائز اهمیت است و متاسفانه اغلب متاضیان در این مرحله است که شانس حضور در دانشگاه های اتریش را از دست می دهند.

مرحله سوم: آزمون ورودی مرحله دوم؛ این آزمون به صورت تستی است و موفقیت در آن با ورود شما به دانشگاه همراه است. البته کار اصلی شما بعد از این مرحله شروع می شود چرا که باید ثبت نام کرده و آماده شرکت در دوره های مقدماتی شوید. حضور شما در یک ترم از مجموعه های ترم های تدوین شده برای اخذ مدرک داروسازی و اخذ نمره قبولی شرط اصلی سپری کردن سایر واحدها و دروس مورد نیاز است.

9

 

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل داروسازی در اتریش

 

  • مدارک اثبات هویت و ملیت متقاضی به همراه نسخه ای از شناسنامه و پاسپورت رسمی دارای عکس
  • مدرک دیپلم 12 ساله به همراه قبولی در دانشگاه سراسری در کشور مبدا (ایران)
  • مدرک زبان آلمانی یا زبان انگلیسی با حداقل نمره تعیین شده از جانب دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه در صورت تحصیل در موسسات خصوصی (این گزینه برای اخذ ویزا و تحصیل ضرورت دارد و برای مراحل مقدماتی مورد نیاز نیست)

اسناد فوق باید ترجمه شده و با نسخه اصلی به همراه تاییدیه سفارت و مهر دادگستری و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اسکن، بارگزاری و ارائه شوند. تمام مدارک برای پذیرش باید به دانشگاه های اتریش تا 1 سپتامبر برای ترم زمستان و 1 فوریه برای ترم تابستان باید ارائه شده باشند در غیر این صورت به آن ها رسیدگی نمی شود.

تحصیل در رشته داروسازی در اتریش به زبان انگلیسی

اغلب دانشجویان بین الملل مسلط به زبان انگلیسی بوده و درصد اندکی از آن ها مسلط به سایر زبان ها از جمله زبان آلمانی هستند این در حالی است که زبان رسمی کشور اتریش، زبان آلمانی است و کسانی که می خواهند از مزایای تدوین شده برای اتباع این کشور بهرهمند شوند باید به زبان آلمانی مسلط باشند.

تحصیل در هر کدام از رشته های گروه پزشکی در دانشگاه های اتریش اغلب نیازمند مدرک زبان c1 آلمانی است. البته داشتن این مدرک و توانایی از زبان آلمانی از ابتدای دوره کالج مقدماتی ضروری نخواهد بود و متقاضی تحصیل پزشکی در اتریش می تواند حتی بدون داشتن مدرک زبان، پذیرش بگیرد اما باید بعد از ورود به کشور و پیش از شروع ترم در دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کرده و نمره مورد نظر را هم به دست آورد.

دانشگاه های محدودی در این کشور آموزش رایگان به زبان انگلیسی را ارائه می دهند؛ همچنین تنوع رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی کمتر است با این حال اگر متناسب با نیاز و تقاضای شما یک دانشگاه معتبر در این کشور یافت می شود باید مدرک آیلتس با نمره 6 (در برخی از موسسات این نمره می تواند کمتر یا بیشتر باشد) را ارائه دهید.

هزینه تحصیل داروسازی در اتریش

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در اتریش به کاراکترهای مختلف و عوامل متعددی بستگی دارد. مهمترین این عوامل هم نوع دانشگاه است

در عین حال باید به این نکته دقت کرد که هزینه تحصیل داروسازی در اتریش نسبت به سایر دانشگاه های اروپا از جمله دانشگاه های جمهوری چک، اسواکی، صربستان، بلغارستان و بسیاری دیگر از کشورهای مشابه کمتر است.

در دانشگاه های دولتی شهریه ای معادل 380 الی 700 یورو اخذ می شود. در دانشگاه های غیر دولتی هم هزینه ای معادل 3000 الی 23000 یورو برای هر ترم پرداخت می گردد. هزینه جانبی برای زندگی یک دانشجو در این کشور به صورت میانگین 850 یورو برای یک ماه است.

.

10

 

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل داروسازی

دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که به عنوان یک گزینه ایده آل جهت تحصیل در رشته های پزشکی و مرتبط با آن از جمله داروسازی شناخته می شود. در این خصوص می توان به دانشگاه های ذیل به عنوان بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته داروسازی اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم پزشکی وین
  • دانشگاه علوم پزشکی گراتس
  • دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک
  • دانشگاه پزشکی خصوصی Paracelsus
  • دانشگاه وین

اخذ ویزای تحصیل داروسازی در اتریش

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور اتریش برای تحصیل در رشته داروسازی را دارید بهتر است با شماره تلفن های درج در سایت با ما در ارتباط باشید. مشاوره رایگان.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.