کد خبر : 26760 / /
/

 

 

با بلیط نوشهر، به یک شهر افسانه‌ای سفر کنید! نوشهر جایی است که زیبایی مناظر طبیعی و وفور نعمت شما را به هیجان خواهد آورد. جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های زمردی نوشهر برای همه طبیعت‌گردان ایران شناخته شده هستند. فرقی نمی‌کند با چه هدفی و در چه فصلی به نوشهر می‌روید، استراحت‌کردن در دامان جنگل، وقت‌گذران در ساحل، دوچرخه‌سواری، عکاسی یا کمپینگ، طبیعت سخاوتمند نوشهر همیشه زیباترین قاب‌ها را به چشمان شما هدیه می‌کند. در این مقاله با شهر نوشهر آشنا شوید و جاذبه‌های دیدنی و سوغاتی‌های آن را بشناسید، در آخر بهترین روش خرید بلیط هواپیما به نوشهر را به شما معرفی می‌کنیم. تا آخر همراه باشید.

 

 

چقدر با نوشهر آشنا هستید؟

قبل از خرید بلیط و رزرو هتل های نوشهر بهتر است کمی درباره این منطقه بیشتر بدانید. شهرستان نوشهر در غرب استان مازندران واقع شده و با شهرستان‌های نور، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن همسایگی دارد. طبرستان نام قدیم استان مازندران بود و نوشهر هم با عنوان شهر نویانِ منطقه طبرستان شناخته می‌شد. نوشهر یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است و علاوه‌بر مناظر چشم‌نواز، اهمیت استراتژیک بالایی هم دارد. طرح توسعه راه‌آهن و وجود امکانات زیرساختی مثل بندر و فرودگاه باعث شده نوشهر همیشه موردتوجه باشد. نزدیک بودن این شهر به دریا، مناسب‌بودن ساحل آن برای پهلوگیری شناورهای تجاری، وجود رودخانه‌های متعدد، کوتاه‌بودن فاصله‌اش به تهران و حاصل‌خیزی اراضی اطرافش سبب رونق فعالیت‌های مختلف اقتصادی در این منطقه است.

گردشگران در نوشهر به دیدن چه جاهایی می‌روند؟

نوشهر از سمت شمال، به دریای خزر و از سمت جنوب، به رشته‌کوه‌های البرز اتصال دارد. واقعیت این است که بلیط نوشهر شما را به یکی از زیباترین شهرهای ایران می‌رساند و لیست جاهای دیدنی‌ این شهر حسابی طولانی است. در ادامه با 4 تا از محبوب‌ترین مقاصد که مسافران آشنا می‌شوید و می‌توانید برای گذراندن اوقات خوش در طبیعت به آن‌ها سر بزنید.

طبیعت بکر اطراف دریاچه خضر نبی

این دریاچه با وسعتی کمتر از نیم هکتار، در میان جنگل قرار دارد و مردم محلی برای آن تقدس خاصی قائل‌اند. آب دریاچه خضر نبی شیرین است و عمق آن حدود پنج‌متر برآورد می‌شود. دریاچه خضر نبی به دلیل قرارگرفتن در محدوده حفاظت شده البرز مرکزی، از آسیب‌های انسانی دورمانده و به مأمنی برای انواع پرندگان و جانوران وحشی تبدیل شده است. برای رسیدن به این منطقه حیرت‌انگیز باید حدود 60 کیلومتر از نوشهر به سمت کجور بروید و بدانید که بخشی از مسیر، صخره‌ای و مارپیچی است.

روستای رویایی کندلوس

روستای کندلوس در هر فصلی که بلیط نوشهر بخرید، می‌تواند شما را شیفته خودش کند. خانه‌های قدیمی چوبی، دیوارهای کاه‌گلی و کوچه‌های سنگ‌فرش، درختان بزرگ و پرابهت، رودهای پرآب و چشمه‌های جاری همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا روستای زیبای کندلوس را بسازند. در بدو ورود به این روستا حس و حال متفاوت آن را درک حس می‌کنید و می‌بینید که مردم چقدر به رعایت تمیزی و پاکیزگی تاکید دارند. کندلوس موزه‌ای دارد که با داشتن آثار منحصربه‌فرد از تاریخ و هنر باستانی تا معاصر آثار و بخش موزه مردم‌شناسی، میزبان گردشگران است.

آیا دریاچه ارواح واقعا وجود دارد؟

بله در فاصله 12 کیلومتری نوشهر دریاچه‌ای باتلاقی هست که به دلیل وجود درختان خشک شده و کمر شکسته، جای متروکی به نظر می‌رسد. اطراف این دریاچه بیشتر اوقات سال مه غلیظ حاکم است. ترکیب همه این عوامل باعث شده مسافران نام دریاچه ارواح را بر آن بگذارند. محلی‌های نوشهر به این مکان دریاچه ممرز می‌گویند. دسترسی به دریاچه ارواح چندان آسان نیست و توصیه می‌کنیم با افراد محلی یا لیدرهای مجرب به این منطقه سفر کنید. دریاچه ممرز یک مکان طبیعی و تاریخی دیدنی است که به‌منظور محافظت از گونه‌های جانوری و گیاهی، نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

 

 

 

عظمت جنگل سی‌سنگان شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

خرید بلیط نوشهر و سفر به شمال زمانی تکمیل می‌شود که از جنگل سی‌سنگان هم بازدید کنید. اگر حدود ۲۷ کیلومتر از نوشهر به سمت شهرستان نور بروید، به ورودی این جنگل خواهید رسید که وسعتی در حدود ۶۰۲ هکتار دارد و از لحاظ غنای پوشش گیاهی و جذب بالای گردشگر، یکی پارک‌های شاخص کشور محسوب می‌شود. پارک سی‌سنگان یکی از جنگل‌های طبیعی و جلگه‌ای شمال ایران، با داشتن تفرجگاه ساحلی، قسمت‌های بکر و قسمت‌های مناسب حضور مسافران، تنوع بی‌نظیری خلق کرده است. در این پارک به‌وفور درختان شمشاد و افرا و درختان بلوط با قطر تنه بیش از دو متر را خواهید دید.

 

 

از نوشهر چه سوغاتی باید گرفت؟

مثل همه شهرهای شمالی، در نوشهر هم با کلی غذا و خوراکی خوشمزه روبرو خواهید شد که انتخاب خوشمزه‌ترین بین آن‌ها دشوار است. اگر بلیط نوشهر گرفتید و مسیرتان به بازار محلی افتاد، از خرید خوراکی‌هایی مثل برنج، چای، محصولات لبنی، انواع مربا، ماهی تازه و ترشیجات پشیمان نمی‌شوید. نوشهر شیرینی‌های خاص خودش را دارد و به آغوز نان، پشت زیک، رشته‌به‌رشته، قماق و برنجک شیرینی‌هایی هستند که بین مسافران از محبوبیت ویژه برخوردارند. هنرمندان نوشهری زیادی با تولید صنایع‌دستی باکیفیت ارتزاق می‌کنند. رشته‌های هنری سوزن بافی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، نمدمالی، قلاب‌بافی، سفالگری، لاک تراشی و ترمه‌دوزی در نوشهر بسیار پرطرف‌دارند.

 

 

اطلاعات فرودگاه نوشهر

طرح توسعه نوشهر با ساخت بندر نوشهر شروع شد و اکنون با فعالیت مستمر فرودگاه، در حال پیشرفت روزافزون است. ساخت بندر نوشهر به سال 1309 برمی‌گردد که در حال حاضر یکی از مراکز مهم مبادلات ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود. ظرفیت بالای رشد منطقه نوشهر باعث شد مسئولان در سال 1332 به فکر احداث فرودگاهی به وسعت ۵۸ هکتار در این شهر بیفتند. فرودگاه نوشهر به دلیل رفت‌وآمد مقامات کشوری بلندپایه، از امکانات خاص تشریفاتی برخوردار است و به‌عنوان پایگاه شکاری ذخیره نیروی هوایی ارتش هم فعالیت می‌کند. پروازهای عادی این فرودگاه به‌صورت هفتگی و منظم برقرار است و در حال حاضر، بلیط نوشهر به مقصد شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز صادر می‌شود.

 

 

 

 

با عضویت در سایت فلای تودی، از هر سایت یا آژانس مسافرتی دیگری بی‌نیاز می‌شوید!

مجموعه فلای تودی با همکاری معتبرترین ایرلاین‌های داخلی، تودی با پوشش صددرصدی مسیرهای پروازی داخلی ایران، باعث می‌شود دیگر نیازی به وب‌سایت و آژانس دیگری نداشته باشید. برای خرید اینترنتی بلیط نوشهر به وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای تودی مراجعه کنید تا تمام اطلاعات لازم برای خرید بلیط را یکجا ببینید. تنوع گسترده پروازهای موجود به شما امکان می‌دهد با اعمال فیلترهایی مثل قیمت، ایرلاین، کلاس پروازی و میزان بار مجاز به مناسب‌ترین بلیط نوشهر برسید. فراموش نکنید که برای استفاده از امکانات سایت فلای تودی، حتما باید در این سایت عضو شوید تا مراحل خرید، پیگیری، پشتیبانی و ارتباط مستمر برای شما به‌راحتی و بالاترین دقت انجام شوند.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.