کد خبر : 26848 / /
/

سرویس‌های بهداشتی از جمله سازه‌هایی هستند که برای هر مکانی که افراد در آن حضور دارند، همواره یک نیاز اساسی است. امروزه با توجه به پیشرفت انسان در عرصه علم و فناوری، استفاده از سرویس بهداشتی پیش ساخته که طراحی و ساخت آن در قالب یک کانکس سرویس بهداشتی انجام می‌پذیرد، توصیه می‌شود.

 

سرویس‌های بهداشتی از جمله سازه‌هایی هستند که برای هر مکانی که افراد در آن حضور دارند، همواره یک نیاز اساسی است. امروزه با توجه به پیشرفت انسان در عرصه علم و فناوری، استفاده از سرویس بهداشتی پیش ساخته که طراحی و ساخت آن در قالب یک کانکس سرویس بهداشتی انجام می‌پذیرد، توصیه می‌شود.

سرویس بهداشتی پیش ساخته نسبت به نمونه سازه‌های سنتی، مزایا و ویژگی‌هایی دارد که استفاده از آنها را بخوبی توجیه می‌نماید؛ از جمله قابلیت حمل و نقل، ساخت سریع و ...

انواع کانکس های سرویس بهداشتی با توجه به مشخصات و ویژگی های آنها به نوع ساده و لوکس تقسیم بندی می شوند و از طرفی جنس کانکس، تعداد چشمه ها، تجهیزات و امکانات جانبی، برخوردار بودن یا نبودن از راهرو و … نیز در تقسیم بندی کانکس های سرویس بهداشتی می توانند مؤثر واقع شوند. در ادامه به بررسی انواع کانکس های سرویس بهداشتی پیش ساخته و همچنین نحوه سفارش ساخت و استعلام قیمت آنها خواهیم پرداخت.

منظور از چشمه در کانکس سرویس بهداشتی چیست؟

یکی از معیارهای اصلی تقسیم بندی کانکس های سرویس بهداشتی، تعداد چشمه های آنهاست. هر چشمه، در واقع یک واحد (توالت) سرویس بهداشتی است که حداقل دارای یک عدد توالت نوع ایرانی یا فرنگی می باشد. بنابراین کانکس های سرویس بهداشتی بر حسب تعداد چشمه ها به انواع تک چشمه، دو چشمه، سه چشمه و … (معمولاً تا 24 چشمه) دسته بندی می شوند.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه و چندچشمه

کانکس های سرویس بهداشتی از نوع تک چشمه به صورت یک کابین کوچک یا کیوسک تک-واحدی طراحی و ساخته می شود. در این نوع کانکس (که مشخصاً بدون راهرو نیز هست)، درب ورودی مستقیماً به داخل کانکس باز شده و امکانات روشویی، شیرآلات و … ، همگی در داخل آن قرار داده می شوند.

در اماکن و فضاهایی که عموماً افراد بیشتری حضور و رفت و آمد دارند، لازم است که چندین چشمه از کانکس سرویس بهداشتی استقرار یابد که در این حالت «کانکس سرویس بهداشتی چند چشمه» پیشنهاد می شود. تنوع و تاحدودی خلاقیت طراحی و ساخت در کانکس های سرویس بهداشتی زیاد است و از این رو برای مثال انواع مختلفی از کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه، همچنین 6 چشمه، 12 چشمه و تا 24 چشمه می تواند طراحی و ساخته شود.

جنس کانکس سرویس بهداشتی

همانطور که کانکس ها می توانند از جنس ورقی، ساندویچ پانل، کامپوزیتی و فایبرگلاس و … ساخته شوند، به همین ترتیب کانکس های سرویس بهداشتی ورقی، ساندویچ پانلی و کامپوزیتی (عموماً فایبرگلاس) نیز طراحی و ساخته می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

کانکس های ورقی ضمن اینکه عایق حرارت و صوت نیستند، در برابر آب و رطوبت مقاومت کمی دارند و خیلی سریع دچار پوسیدگی می شوند.

از طرفی کانکس سرویس بهداشتی از نوع فایبرگلاس و کامپوزیتی به دلایلی نظیر سبک بودن، مقاوم بودن، شیک بودن و … گزینه مناسبی به نظر می رسد، اما یک مشکل عمده آنست که هزینه خرید این گونه کانکس ها زیاد است. با توجه به اینکه قیمت کانکس سرویس بهداشتی همواره معیار مهمی جهت خرید و سفارش ساخت این گونه کانکس‌ها می باشد، بنابراین جنس ساندویچ پانل توصیه می شود.

ساندویچ پانل ها ورق‌های عایق و محکمی هستند که امروزه برای ساخت انواع کانکس مورد استفاده قرار می گیرند. دو جداره گالوانیزه، فوم پلی یورتان داخلی را پوشش داده و در نهایت یک دیواره عایق و مقاوم در برابر حرارت و صوت را برای کانکس تشکیل خواهد داد.

کانکس سرویس بهداشتی راهرودار و بدون راهرو

طراحی سرویس بهداشتی های پیش ساخته از نوع چند چشمه به گونه ای است که یک طرف آن کانکس، به راهروی آن اختصاص داده می شود و واحدهای بهداشتی یا چشمه های کانکس در طرف دیگر قرار می گیرند. تا اینجا دانستیم که نوع راهرودار کانکس سرویس بهداشتی حداقل ۲ چشمه دارد.

گاهی اوقات طراحی کانکس سرویس بهداشتی به صورت بدون راهرو نیز انجام می شود. در این حالت، تعداد درب های ورودی به کانکس، به اندازه تعداد چشمه های کانکس بوده و هر درب ورودی به صورت مجزا به واحد بهداشتی یا چشمه کانکس سرویس بهداشتی باز شده و راه دارد.

کانکس سرویس بهداشتی سیار و ثابت

تعبیه امکانات چرخها و محور برای تسهیل حمل و نقل کانکس سرویس بهداشتی از گزینه هایی است که برای طراحی و ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه کانکس ها به «توالت سیار» یا «دستشویی سیار» نیز معروف می باشند. کانکس سرویس بهداشتی متحرک نیز نام دیگری از آن است. تفاوت بارزی که میان سرویس بهداشتی سیار و ثابت وجود دارد این است که مخزن تخلیه و مخزن آب می بایست برای کانکس سرویس بهداشتی سیار به ترتیب در پایین و بالای آن تعبیه و جایگذاری شود که حمل و نقل آن را کمی دشوارتر می سازد.

نحوه سفارش ساخت و استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی

برای خرید کانکس سرویس بهداشتی به صورت آماده یا سفارش ساخت آن می بایست در ابتدا نسبت به تعیین ویژگی ها و مشخصات کانکس تا حد قابل قبولی اقدام نموده و سپس به استعلام قیمت آن بپردازید. بدین منظور مشخص کردن تعداد چشمه ها، جنس کانکس، امکانات و تجهیزات داخلی کانکس سرویس بهداشتی، نوع راهرودار یا بدون راهرو، سیار یا ثابت بودن و … مشخصات کلی و عمومی است که می بایست به واحد فروش شرکت سازنده کانکس سرویس بهداشتی جهت استعلام قیمت حدودی، گزارش شود.

استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی می‌تواند به صورت تماس تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید.

نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند.

شرکت «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.

شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های پیش‌ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه‌ی نشان کیفیت اروپا و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع کمپ و ساختمان پیش‌ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از 15 سال اجرای پروژه‌های بزرگ پیش‌ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه‌های کانکس و کمپ پیش‌ساخته در سطح کشور باشد.

محصولات ایران کانتین طیف وسیعی از ساختمان های پیش ساخته (کانکس، کمپ، شلترهای نظامی و مخابراتی، کیوسک‌های فایبرگلاس و …) را شامل می‌شود. انواع کانکس های اداری و مدیریتی، کانکس کلاس درس، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و همچنین طراحی، ساخت و نصب کمپ‌های اداری، مسکونی و خوابگاهی، برخی از محصولات و خدمات ایران کانتین می‌باشند. از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به تولید ورق عرشه فولادی و فروش ساندویچ پانل اشاره داشت.

کانکس‌های ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. کانکس‌های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف‌سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند.

کیفیت بالای متریال‌ها و مصالح بکار رفته در کانکس‌های ایران کانتین، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطاف‌پذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگی‌های کانکس ایران کانتین می‌باشد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.