کد خبر : 26954 / /
/

ایران سال های زیادی است که از کشور روسیه انواع چوب ها، تخته ها یا الوارهای خیس و خشک را وارد می کند. از نمونه چوب هایی که از روسیه وارد ایران می شود، می توان به چوب های بلوط، راس، صنوبر، کاج و غیره اشاره کرد. از آنجایی که در سال های گذشته نوعی از درخت کاج از روسیه به ایران صادر شده و فعالان این زمینه آن را مورد خرید و فروش قرار داده اند، برخی ها به اشتباه چوب های درخت کاج و صنوبر را چوب روسی می دانند. این در حالی است که چوب روسی نمونه های زیادی دارد.

 

به طور کلی در بازار چوب ایران، به هر نوع چوب سفیدرنگی که به این کشور وارد شده است، چوب روسی می گویند. بهتر است بدانید که چوب روسی در انواع مختلفی وجود دارد. چوب روسی را می توان در نمونه های نراد، یولکا، ساسنا، نوئل، کاج و غیره مشاهده کرد. این چوب ها در ایران به صورت چند لایه فرآوری و عرضه می شوند. تخته چند لایی به چوب هایی گفته می شود که چند ورق از چوب ها با استفاده از یک دستگاه پیشرفته، روی هم قرار داده شده و با چسب و فشار به هم چسبانده می شوند. برای آشنایی با این چوب ها، قصد داریم در این مطلب، چوب چند لایه روسی را به شما معرفی کنیم.

 

کاربرد تخته چند لایی روسی

با توجه به این که چوب چند لایه روسی کیفیت بالایی داشته و در نمونه های مختلف ارائه می شود، بنابراین می توان گفت در صنایع مختلف نیز کاربرد دارد. همان طور که اشاره کردیم، چوب روسی در انواع مختلفی وجود دارد که هر یک از انواع چوب های روسی در صنایع خاصی به کار می روند. به عبارتی جنس، نوع و میزان کیفیت چوب ها، کاربرد آن ها را مشخص می کند. یک کاربرد تخته چند لایی روسی این است که از آن برای تولید کاغذ استفاده می کنند، زیرا خمیر به دست آمده از این چوب ها، کاملاً سفید است.

اگر بخواهیم کاربرد تخته چند لایی روسی در نمونه های مختلف را به صورت جزئی بررسی کنیم، باید به کاربرد هر نمونه به صورت جداگانه بپردازیم. برای مثال، چوب نراد روسی را برای ساخت نمای بیرونی باغ و منزل و ساخت انواع دکوراسیون های منزل به کار می برند. همچنین این چوب در ساخت انواع میز و صندلی های چوبی و انواع مختلف کمدها نیز کاربرد دارد. نمونهٔ دیگر چوب روسی یولکا است که این نوع چوب برای ساخت لوازم دکوری چوبی، کفپوش های چوبی، سقف، دیوار و نماهای داخلی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این که این نوع چوب روسی را برای ساخت انواع کفپوش و دیوارپوش مورد استفاده قرار می دهند، آن است که چوب یولکا روسی مقاومت بالایی دارد. از دیگر کاربردهای تخته چند لایه روسی می توان موارد زیر را نام برد:

  • برای زیرسازی سقف ها؛

  • برای پالت سازی؛

  • برای تولید کاغذ و الیاف؛

  • برای ساختمان سازی؛

  • برای ساخت قایق؛

  • برای ساخت درب و پنجره های چوبی؛

  • برای ساخت آلاچیق های چوبی؛

  • برای ساخت انواع زهوار و نبشی؛

  • برای نرده کشی؛

  • برای ساخت دیوارهای کاذب؛

  • برای قالب بندی.

فروش تخته چندلایی روسی

به گزارش صنعت ایران این روزها مراکز زیادی در زمینهٔ فروش تخته چندلایی روسیه در حال فعالیت هستند. از آنجایی که این چوب ها از روسیه به ایران ارسال می شوند، بنابراین کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند باید مراحل وارد کردن آن به ایران و قرنطینهٔ آن را انجام دهند. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا شرایط قرنطینه روی چوب های روسی انجام می شود؟ این کار به دلیل پیشگیری از آلوده شدن منابع چوبی و جنگل های داخل ایران صورت می گیرد. بنابراین بسیار مهم است که چوب چند لایه روسی به صورت سالم و با کیفیت بالا به کشور وارد شود، به همین علت واردکنندگان باید شرایط قرنطینه ای ورود چوب های روسی را رعایت کنند. در این مرحله، پوست چوب چند لایی روسی جدا خواهد شد. با وجود این برخی از تولیدکنندگان فرآورده های چوبی، چوب های روسی را با پوست نیاز دارند. در چنین شرایط لازم است تا چنین تولیدکنندگانی با سازمان حفظ نباتات کشور تفاهم نامه ای امضا کنند. در طی این تفاهم نامه، آن ها اعلام می کنند که وارد کردن چیپس چوب و خرده چوب ها بدون محدودیت خواهد بود و درنهایت به تولید و فروش تخته چندلایی روسی بپردازند.

قیمت تخته چند لایی روسی

قیمت تخته چند لایی روسی یکی از دغدغه های مهم فعالان این زمینه است. همان طور که می دانید، این روزها کشور در شرایط اقتصادی مناسبی قرار ندارد. بنابراین ما نمی توانیم قیمت چوب چند لایه روسی را به صورت دقیق بیان کنیم. از طرف دیگر باید گفت که عوامل زیادی می توانند روی قیمت این محصولات تأثیر داشته باشند که مهم ترین آن نوسانات بازار است. نوسانات بازار هرروزه روی قیمت چوب هایی چند لایه روسی تأثیر می گذارد.

از دیگر عواملی که می تواند روی قیمت تخته چند لایی روسی تاثیر داشته باشد، نوع تخته های چند لایی است. همان طور که متوجه شدید، تخته های چند لایه روسی در انواع مختلفی ارائه می شوند که هر یک از آن ها کاربردهای خاصی دارند، به همین علت می توان انتظار داشت که هرکدام از آن ها با قیمت خاصی عرضه شوند. از دیگر عوامل تأثیرگذار روی قیمت این محصولات می توان موارد زیر را نام برد:

  • کیفیت چوب روسی؛

  • خیس و خشک بودن آن؛

  • میزان عرضه و تقاضا؛

  • هزینه های واردات؛

  • نحوهٔ تولید؛

  • و غیره.

خرید چوب چندلایه روسی از تبریز صنعت

چوب چند لایه روسی یکی از کاربردی ترین چوب ها به شمار می رود. انواع مختلف چوب های روسی برای تولید محصولات زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و تنوع این محصولات موجب شده است تا تولیدکنندگان برای تولید هر محصول خاصی، یکی از انواع این چوب ها را به کار ببرند. یکی از اصلی ترین عواملی که موجب محبوب شدن و پرفروش شدن این چوب ها شده است، کیفیت بالای آن ها است. این نوع چوب ها استحکام بالایی دارند و به راحتی دچار آسیب نمی شوند. این نوع چوب ها طی مراحلی از کشور روسیه به ایران وارد می شوند و بعد از گذراندن قرنطینه مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شما می توانید محصولاتی زیادی ازجمله کمد، وسایل دکوری، کابینت و غیره را که از چوب های چند لایه روسی ساخته شده اند، به وفور مشاهده کنید. 

جهت خرید تخته چند لایی و قالب فلزی بتن و انواع تجهیزات ساختمانی می توانید با کارشناسان فروش تبریز صنعت به آدرس www.tabrizsanat.com تماس حاصل فرمایید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.