کد خبر : 27288 / /
/

 

 

نور آفتاب علیرغم فوایدی که برای بدن دارد، به دلیل داشتن اشعه فرابنفش، می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های مختلف پوستی شود؛ از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید و در تمام فصول سال از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. فواید کرم ضد آفتاب برای پوست، بسیار بیشتر از یک محافظت ساده است و می‌تواند سلامت و جوانی پوست شما را تضمین کند. در این مقاله، در مورد تاثیر ضد آفتاب بر پوست و ۷ مزیت استفاده از این محصولات مراقبتی صحبت خواهیم کرد.

 

فواید کرم ضد آفتاب برای پوست

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که صرفا در فصل تابستان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ در صورتی که این تصور کاملا غلط است. انواع ضد آفتاب‌های مختلف در بازار، محصولاتی هستند که باید در تمام سال از آنها استفاده کنید اما در دو فصل تابستان و زمستان، به دلیل تابش شدید تر اشعه فرابنفش، تاکید بیشتری بر روی مصرف کرم‌های ضد آفتاب می‌شود. فواید کرم ضد آفتاب برای پوست، برخلاف باور عموم، صرفا محدود به اثر محافظتی آن نمی‌شود. به طور کلی، مهمترین فواید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای پوست عبارت است از:

محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید

اشعه فرابنفش یا UV، یکی از چند موجی است که در هر پرتو خورشید به زمین تابیده می‌شود و شامل دو اشعه UVA و UVB است. درصد زیادی از این اشعه توسط لایه اوزون جذب می‌شود اما با این وجود، میزان اشعه عبوری از لایه اوزون هم آنقدر کم نیست که به طور کلی آن را نادیده بگیریم. یکی از فواید کرم ضد آفتاب این است که معمولا انواع کرم‌های ضد آفتاب، یکی از دو اشعه UVA یا UVB یا هر دو را پوشش می‌دهند. بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی از نظر متخصصان، محصولی است که اثر محافظتی در مقابل هر دو اشعه را داشته باشد.

16

جلوگیری از پیری زودرس پوست

جوانی، شادابی و طراوت پوست، نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس افراد دارد؛ موهبتی که با قرارگیری طولانی مدت در برابر نور خورشید و بدون استفاده از انواع کرم ضد آفتاب می‌تواند به راحتی از بین برود. اشعه UVA خورشید، توانایی نفوذ تا عمق پوست از بین بردن سلول‌های زاینده پوست و در نتیجه، ایجاد پیری زودرس پوست را دارد. یکی از فواید کرم ضد آفتاب، جلوگیری از ورود این اشعه به درون پوست و در نتیجه، محافظت از پوست در مقابل پیری زودرس است؛ البته برخی از انواع کرم ضد آفتاب، به طور اختصاصی برای جوانسازی پوست طراحی می‌شوند که بهترین نمونه‌های آنها در بین بهترین برندهای ضد آفتاب ایرانی را می‌توانید از سایت پیشگام نگار تهیه کنید.

 

جلوگیری از آفتاب سوختگی، تیرگی و ایجاد لک بر روی پوست

یکی از مهمترین فواید کرم ضد آفتاب، محافظت از پوست در مقابل اثرات ناشی از حرارت خورشید است. حرارت ایجاد شده توسط نور خورشید، به آسانی می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب برساند و موجب سوختگی، التهاب، قرمزی و حتی تاول در پوست شود. مشکلی که با ادامه یافتن در یک بازه زمانی نه چندان طولانی، می‌تواند پوست را تیره تر کند و لکه‌های ماندگاری را بر روی پوست ایجاد کند.

17

امکان استفاده به عنوان یک محصول آرایشی

در گذشته، انواع کرم‌های ضد آفتاب صرفا با رنگ سفید عرضه می‌شدند اما در حال حاضر، تقریبا در تمام برندهای تولید کننده این محصول، لاین ضد آفتاب‌های رنگی نیز وجود دارد که می‌توانند علاوه بر ارائه فواید کرم ضد آفتاب به افراد، به عنوان یک کرم پودر خوب و زیرساز مناسب آرایشی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

کاهش قابل توجه احتمال ابتلا به سرطان پوست

پوست یکی از حساس ترین بخش‌های بدن در مقابل محرک‌های خطرناک مانند تابش مستقیم خورشید است. اشعه فرابنفش خورشید با تخریب DNA سلول‌های پوست، می‌تواند موجب تقسیم غیرعادی این سلول‌ها و در نتیجه، ایجاد سرطان پوست شود. یکی از مهمترین فواید کرم ضد آفتاب نیز، بر روی همین موضوع متمرکز شده است و به آسانی و با مصرف این محصول، می‌توانید از بروز سرطان پوست جلوگیری کنید.

 

افزایش سلامتی و شادابی پوست

پوست شما برای جوان ماندن، به طور مرتب فرایند تولید پروتئین‌های نظیر کراتین، کلاژن و الاستین را انجام می‌دهد. در حالت کلی، این روند تا سنین خاصی ادامه می‌یابد اما برخی از عوامل بیرونی از جمله اشعه خورشید، می‌توانند این فرآیند را مختل کرده و از جوان ماندن و شادابی پوست شما جلوگیری کنند. وجود ترکیبات محافظت کننده از این فرآیند در مقابل تابش نور خورشید، از جمله فواید کرم ضد آفتاب است.

 

جلوگیری از ایجاد جوش‌های پوستی

یکی از فواید کرم ضد آفتاب برای پوست، جلوگیری از تعریق بیش از حد در هنگام قرارگیری در مقابل نور خورشید است. با افزایش میزان عرق کردن پوست و تحریک غدد ترشح کننده سبوم (چربی پوست)، سطح پوست چرب تر از حالت عادی می‌شود و همین چربی، با مسدود کردن منافذ پوست می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود. استفاده از یک ضد آفتاب مناسب پوست شما به ویژه ضد آفتاب‌های بدون روغن که در سایت پیشگام نگار نیز به فروش می‌رسند، تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از ایجاد جوش بر روی صورت شما دارد.

18

مصرف صحیح بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی

خرید یک ضد آفتاب خوب و معتبر، بسیار مهم است اما مهمتر از آن، استفاده صحیح و اصولی از این محصول خواهد بود. تفاوتی ندارد که شما از برند ایرانی خرید کرده‌اید یا یک برند خارجی؛ در هر دو حالت، باید برای اثربخشی بهتر این محصول، نحوه صحیح مصرف آن را یاد بگیرید. ضد آفتاب‌ها، بایستی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج شما از منزل استفاده شوند. برای این کار، مقدار کافی از ضد آفتاب را بر روی سطح پوست خود مالیده و با نوک انگشتان به آرامی بر روی سطح پوست پخش کنید و منتظر بمانید تا به خوبی جذب پوست شود. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که برای بهره مندی از تمام فواید کرم ضد آفتاب و اثربخشی بهتر آن، بهتر است پس از استفاده از این محصول، از یک کرم نرم کننده بر روی پوست خود استفاده کنید.

 

سخن پایانی

کرم‌های ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند که استفاده از آن، مزایای زیادی دارد. مهمترین فواید کرم ضد آفتاب برای پوست شامل محافظت از آن در مقابل اشعه UV خورشید، جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست، روشن تر کردن پوست و رفع لک‌های آن و امکان استفاده از آن به عنوان یک ماده آرایشی است. سایت پیشگام نگار، با عرضه انواع نمونه‌های بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی از برندهای معتبر، طیف وسیعی از سلیقه‌ها و نیاز مشتریان خود را پوشش می‌دهد. فراهم کردن امکان خرید انواع کرم ضد آفتاب از بهترین برندهای ایرانی و خارجی، با مناسب ترین قیمت و همچنین ارسال آن در سریع ترین زمان، دو مزیت قابل توجه فروشگاه پیشگام نگار است.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.