کد خبر : 27722 / /
/

اگر شما هم زخم معده دارید، حتماً بعد از خوردن غذا، یک سوزش شدید را در ناحیهٔ جناغ‌سینهٔ خود احساس کرده‌اید. گاهی این سوزش و درد به قدری زیاد است که کلیهٔ فعالیت‌های روزانهٔ فرد را مختل می‌کند. بسیاری از بیماران مبتلا به زخم معده، نمی‌توانند بسیاری از غذاها و ویتامین‌ها را مصرف کنند. به همین دلیل به مرور زمان ضعیف می‌شوند. بره موم برای معده با خاصیت ضدالتهابی خود، باعث ترمیم زخم و بهبود آن در کمترین زمان ممکن می‌شود.

 

بره موم برای معده چه خواصی دارد؟ چرا در گذشته از این ماده برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات ازجمله مشکلات گوارشی استفاده می‌شده‌است؟ انواع بیماری‌های گوارشی از رایج‌ترین مشکلات افراد در حال حاضر است. اگر به اطرافیان خود نگاه کنید، کمتر کسی را می‌بینید که دچار مشکلات گوارشی نباشد. درواقع تغذیهٔ نادرست، آب کلردار و بسیاری از عوامل دیگر، باعث شده‌است تا از کودک تا بزرگسال از ناراحتی‌های دستگاه گوارش خود رنج ببرند.

اگر یادتان باشد، در گذشته مادربزرگ‌ها از انواع داروهای گیاهی برای درمان معده‌درد خود و اطرافیان استفاده می‌کردند، اما این روزها اگر نگاه کنید، می‌بینید که داروهای شیمیایی جایگزین داروهای طبیعی شده‌است. داروهای شیمیایی دارای عوارض زیادی هستند و به همین دلیل بسیاری از افراد، تمایل ندارند از این داروها برای درمان خود استفاده کنند. از مهم‌ترین داروهای طبیعی برای درمان معده از گذشته تاکنون، بره موم بوده‌است. در ادامه همراه ما باشید تا با خواص برم موم و طریقهٔ مصرف آن آشنا شوید.

 

معرفی بره موم برای معده

بره موم چیست؟ نام دیگر بره موم، چسب زنبور است. تولید این ماده از طریق بزاق زنبور و موم صورت می‌گیرد. درواقع این ماده یک نوع حالت محافظتی دارد؛ زنبورها آن را در شکاف‌های کندو برای محافظت کندو در برابر عوامل و موجودات خارجی به‌کار می‌برند. رنگ بره موم‌ها براساس گیاهانی که زنبور روی آن‌ها می‌نشیند با یکدیگر متفاوت هستند. خواص بسیار زیاد این ماده باعث شده‌است تا از آن در اکثر نقاط مختلف جهان برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده شود. در ادامه با فواید و مزایای استفاده از بره موم آشنا می‌شوید.

آشنایی با مهم‌ترین فواید استفاده از بره موم برای معده

مزایا و فواید بره موم آهوتا برای معده به قدری زیاد است که حتی این روزها بسیاری از شرکت‌های داروسازی از آن در تهیهٔ انواع مکمل استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاهش درد یا درمان کامل زخم معده

کاهش درد یا درمان زخم معده از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی است که از این مشکل رنج می‌برند. اگر شما هم زخم معده دارید، حتماً بعد از خوردن غذا، یک سوزش شدید را در ناحیهٔ جناغ‌سینهٔ خود احساس کرده‌اید. گاهی این سوزش و درد به قدری زیاد است که کلیهٔ فعالیت‌های روزانهٔ فرد را مختل می‌کند. بسیاری از بیماران مبتلا به زخم معده، نمی‌توانند بسیاری از غذاها و ویتامین‌ها را مصرف کنند. به همین دلیل به مرور زمان ضعیف می‌شوند. بره موم برای معده با خاصیت ضدالتهابی خود، باعث ترمیم زخم و بهبود آن در کمترین زمان ممکن می‌شود.

۲- مؤثر در بهبود و درمان ورم معده (گاستریت)

گاستریت یا ورم معده از دیگر مشکلات گوارشی است که معمولاً در اثر ورود میکروب‌ها به داخل معده بروز می‌کند. این بیماری باعث مشکلاتی مانند تهوع، نفخ و... برای بیماران می‌شود. بره موم برای معده حالت آنتی‌باکتریالی و ضدعفونی دارد و با استفاده از آن، میکروب‌های مضر معده از بین می‌روند. درنتیجه، ورم معده کاهش یافته یا از بین می‌رود.

پیشگری از سرطان معده

۳- پیشگری از سرطان معده

این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و به همین دلیل تأثیر زیادی در نابود کردن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تکثیر آن‌ها دارد. درحقیقت این ماده با کاهش ابتلای سلول‌های سالم به سلول‌های بیمار، تا حد زیادی از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند.

۴- کاهش اسید معده و رفلاکس با مصرف بره موم

اگر شما هم بعد از خوردن غذا ترش می‌کنید و یا گلویتان از اسید معده زخم شده‌است، دچار رفلاکس معده هستید. در طب سنتی رفلاکس ناشی از سردی معده بوده و به‌راحتی می‌توانید آن را با برم موم که طبعی گرم دارد درمان کنید.

۵- درمانی مناسب برای معده‌های حساس و ضعیف

اگر شما هم معده‌ای ضعیف و حساس دارید و بعد از خوردن مواد غذایی دچار مشکل می‌شوید، باید حتماً از داروهای شیمیایی و یا مواد موجود در طبیعت مانند بره موم برای هضم مواد غذایی خود استفاده کنید. از بزرگ‌ترین مشکلات معده‌های ضعیف، ابتلا سریع به عفونت است؛ برم موم با داشتن خاصیت ضدمیکروبی خود، از عفونت معدهٔ حساس افراد جلوگیری می‌کند.

۶- کاهش هلیکوباکتر معده

هلیکوباکتر از بدترین باکتری‌هایی است که اگر به آن دچار شوید، باید حتماً برای درمان آن آنتی‌بیوتیک مصرف کنید. این باکتری بسیار مقاوم بوده و به درمان واکنش نشان می‌دهد. حتی گاهی اوقات در اثر مصرف آنتی‌بیوتیک، مقاومت دارویی در بدن شما ایجاد می‌شود. مصرف بره موم تا حد زیادی می‌تواند به کاهش این باکتری در معدهٔ شما کمک کند.

نحوه مصرف بره موم برای معده

طریقهٔ مصرف بره موم برای معده

بره موم ماده‌ای کاملاً ارگانیک و طبیعی بوده و به همین دلیل عارضهٔ خاصی در افراد ایجاد نمی‌کند. طریقهٔ مصرف بره موم برای معده، به این صورت است که مقدار تعیین‌شده روی بسته را باید در آب گرم حل ‌کنید. معمولاً توصیه می‌شود دو بار در روز از این ترکیب استفاده شود. نحوهٔ مصرف برای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. گاهی اوقات نیز بعضی از افراد آن را به‌صورت خام مصرف می‌کنند. با وجود همهٔ خواص این ماده، باید آن را در حد متعادل و زیرنظر پزشکان طب سنتی مصرف کنید.

بهترین فروشگاه خرید بره موم برای معده

این روزها بره موم در انواع فیک و بی‌کیفیت و با قیمت‌های بسیار کم روانهٔ بازار شده‌است. خرید این ماده با کیفیت اصل و اورجینال، حتماً باید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه انجام شود. فروشگاه اینترنتی آهوتا با سال‌ها تجربه و ارائه محصولات اصل و اورجینال، بهترین سایتی است که شما می‌توانید بره موم را با بالاترین کیفیت از آن خریداری کنید.

نگاهی اجمالی به خواص بره موم برای معده

بره موم برای معده از مهم‌ترین موادی است که تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش مشکلات معده مانند رفلاکس، زخم و... دارد. این روزها به دلیل عوارض داروهای شیمیایی، بسیاری از افراد داروهای طبیعی را به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دهند. این ماده توسط زنبور تولید شده و با خاصیت آنتی‌باکتریالی خود، باعث کاهش مشکلات معده می‌شود. همچنین بره موم سرشار از ویتامین بوده و سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می‌کند. امیدواریم با خواندن این مقاله، اطلاعات لازم دربارهٔ خواص درمانی بره موم برای انواع مشکلات گوارشی را به‌دست آورده باشید.

 

: مقالات مرجع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5875067

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34579045

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.