کد خبر : 28032 / /
/

بخاری برقی، یک وسیله کاربردی برای افزایش سریع دما در محیط است. در خرید این محصول باید به برخی از نکات مهم توجه کنید که در این میان می‌توانیم به ابعاد، انواع، موارد ایمنی، قابلیت‌ها و ... اشاره کنیم. داشتن یک بخاری برقی مناسب باعث می‌شود تا ایمنی بیشتری را در فصول سرد سال داشته و دیگر نگرانی بابت حوادث ناشی از بخاری‌های گازی مانند آتش‌سوزی یا خطر گاز گرفتگی نداشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ مهم‌‌ترین ویژگی‌هایی برویم که برای خرید یک بخاری برقی باید بدانید.

 

نکات مهم در خرید بخاری و هیتر برقی

نکات مهمی که باید برای خرید این محصولات به آنها توجه کنید عبارتند از:

1.توان بخاری

توجه به تناسب توان بخاری برقی و ابعاد اتاقی که قرار است آن را گرم کند، بسیار مهم است. برای اتاق‌هایی که سقفشان کمتر از 2.5 متر باشد، به ازای هر متر مربع به 100-110 وات نیاز بوده و در صورتی که سقف بلندتر باشد، به ازای هر متر مربع حداقل 125 وات توان نیاز است. خرید بخاری بزرگ برای اتاق‌های کوچک یا خرید بخاری کوچک برای اتاق بزرگ انتخاب خوبی نیست. به خصوص اینکه توان این محصولات روی قیمت نهایی‌شان نیز موثر است.

2.میزان صدا

به نظر شما بخاری برقی فن دار بهتر است یا بدون فن؟ میزان صدا که یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب و خرید این محصولات است، ارتباط مستقیمی به فن موجود در آن دارد. معمولا هیترهای صنعتی سر و صدای بیشتری دارند و اصولا برای محیط‌های کارگاهی و سالن‌های بزرگ مناسب هستند. اما هیترهای خانگی، حتی با وجود فن نیز، سطح تولید صدای کمتری دارند.

3.وجود ترموستات

ترموستات، یکی از تکنولوژی‌های اصلی و مهم در بخاری‌های برقی فن دار است. این قابلیت را می‌توانید در هیترهای استاندارد ببینید و به آنها کمک می‌کند تا همیشه حرارت را در دمای مناسبی نگه دارند. وجود ترموستات باعث افزایش عمر و بهبود عملکرد هیتر شده و ایمنی شما را در هنگام استفاده از آن تضمین خواهد کرد.

4.نوع المنت

2

در مدل‌های قدیمی بخاری برقی‌های تولیدی در بازار المنت‌های سرامیکی بیشتر دیده می‌شدند و این مدل‌های تنها گزینه پیش روی ما برای خرید بود. اما اکنون مدل‌های سرامیکی، شیشه‌ای و کوارتزی را هم می‌توانیم ببینیم که بازدهی آنها بسیار بیشتر از مدل‌های قدیمی است.

5.وجود سیم نسوز

نکته مهم بعدی که هر تولید کننده‌ای باید هنگام ساخت محصولات خود به آنها توجه کند، استفاده از سیم‌های برق نسوز است که پوشش قوی و با کیفیت بالایی داشته باشند. بهترین روکش‌های برای سیم برق بخاری‌های برقی جنس سیلیکون و ابریشم هستند که در برابر ولتاژ و حرارت بالا بسیار مقاومند.

6.میزان مصرف برق

در بخاری‌های برقی، باید میزان مصرف برق و هزینه‌هایی که در حین استفاده برایتان در پیش دارد، نیز توجه کنید. اما باید به برچسب انرژی روی آن توجه کنید تا مدل‌هایی را انتخاب کنید که روی رده مصرف انرژی A قرار داشته باشد که بهینه‌ترین حالت است.

7.قابلیت تنظیم دما

3

در میان محصولاتی که قرار است انتخاب کنید، باید به برخی از قابلیت‌ها مانند تنظیم دما نیز توجه کنید. بنابراین شما می‌توانید حرارت تولیدی را با توجه به نیازی که دارید، تنظیم کنید و به مقدار زیادی انرژی و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

8.امنیت

تولیدکنندگان بخاری‌های برقی در برخی از مدل‌های تولیدی خود قابلیت‌های امنیتی را برای کاهش خطر آتش‌سوزی در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، برخی از مدل‌های بخاری برقی دارای سیستم قطع خودکار هستند که در صورت واژگونی، دستگاه را به صورت اتومات خاموش می‌کند. همچنین، در برخی از مدل‌ها، محافظی قرار داده شده که در مواقع گرمای غیر ایمن و بیش از حد، به صورت خودکار خاموش می‌شوند.

9.قابلیت‌های اضافی

آخرین چیزی که برای خرید بخاری برقی باید به آن توجه کنید، قابلیت و امکانات اضافی است که در برخی از مدل‌های آن قرار داده شده تا جذابیت خرید بیشتری را برای مشتریان ایجاد کنند. برای مثال، برخی تولیدکنندگان در بخاری‌های برقی قابلیت تولید رطوبت را اضافه می‌کنند که باعث افزایش رطوبت نسبی هوا می‌شود.

جمع بندی

مواردی که در اینجا عنوان شد می‌تواند در انتخاب بهترین بخاری برقی به شما کمک کند. اگر شما هم مواردی را برای خرید یک بخاری برقی مناسب در نظر دارید که می‌تواند در پروسه انتخاب کمک کننده باشد، حتما تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.