کد خبر : 28325 / /
/

توجه کنید که دلار استرالیا (AUD) یکی از ارزهای مهم در جهان است و در بسیاری از معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته در چند سال اخیر هم با نوسانات زیادی روبرو بوده است. در این مقاله قصد داریم هم در موردِ عواملی که باعث نوسان دلار استرالیا می‌شود با شما صحبت کنیم و هم راهکارهایی برای پیدا کردن بهترین نرخ آن، ارائه کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

 

۵ فاکتور اساسی روی نرخ دلار استرالیا

برای پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا، ابتدا باید عواملی که باعث تلاطم و نوسان در این بازار می‌شود را شناسایی کنیم. در ادامه به بررسی مهم‌ترین این عوامل می‌پردازیم:

۱- نرخ بهره استرالیا

نرخ بهره استرالیا یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت دلار استرالیا است. هنگامی که نرخ بهره استرالیا افزایش می یابد، ارزش دلار استرالیا نیز افزایش می یابد. بنابراین اگر به‌دنبال بهترین نرخ دلار استرالیا هستید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

۲- شاخص‌های اقتصادی استرالیا

فاکتور دیگری که برای پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا مهم است، شاخص‌های اقتصادی این کشور است.  به‌عبارت دیگر، شاخص های اقتصادی استرالیا، مانند تولید ناخالص داخلی (GDP) و نرخ بیکاری، نیز می توانند بر قیمت دلار استرالیا تأثیر بگذارند. هنگامی که اقتصاد استرالیا قوی است، ارزش دلار استرالیا نیز افزایش می یابد.

۳- رویدادهای سیاسی و اقتصادی

نکته‌ی دیگری که برای پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا در نظر داشته باشیم، وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان است که می‌تواند بر بازار و اقتصاد این کشور هم تأثیر بگذارند. به‌عنوان مثال اگر یک کشور بزرگ دچار بحران اقتصادی شود، احتمالاً ارزش دلار استرالیا افزایش خواهد یافت.

۴- عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا بر بازار خرید و فروش دلار استرالیا نیز مانند هر بازار دیگری تأثیر مستقیم دارد. بنابراین هنگامی که تقاضا برای خرید دلار استرالیا بیشتر از میزان عرضه‌ی آن باشد، قیمت آن طبیعتاً بالا خواهد رفت.

۵- نرخ ارزهای دیگر کشورها

بالا و پایین رفتنِ قیمت ارز در کشورهای دیگر، می‌تواند روی ارز استرالیا نیز تأثیر بگذارد که اگر به‌دنبال پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا هستید، باید کاملاً نسبت به آن حساس باشید.

 

چطور بهترین نرخ دلار استرالیا را پیدا کنیم؟

قدم بعدی برای خرید ارز استرالیا این است که بهترین نرخ دلار استرالیا را پیدا کنیم. در ادامه، چند راهکار برای این موضوع پیشنهاد می‌کنیم:

 

۱- استعلام از چند منبع برای بهترین نرخ دلار استرالیا

اولین راهکاری که برای به‌دست آوردن بهترین نرخ دلار استرالیا می‌توانید انجام دهید این است که از چند منبع معتبر برای این نرخ استعلام بگیرید و آنها را با هم مقایسه کنید. سعی کنید که بین دو استعلامی که می‌گیرید، تفاوت زمانی زیادی نباشد.

 

۲- بهترین زمان برای خرید را شناسایی کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا استفاده کنید این است که بهترین زمان را بر اساس سوابق گذشته به‌دست آورید. به‌عنوان توضیح بیشتر لازم است بدانید که در برخی زمان‌ها، نرخ دلار استرالیا بالاتر از زمان‌های دیگر است. مثلاً ممکن است این اتفاق در ماه سپتامبر، همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و افزایش درخواست برای ارز استرالیا، اتفاق بیفتد.

 

۳- از خدمات صرافی‌های معتبر استفاده کنید

و شاید بهترین روش برای پیدا کردن بهترین نرخ دلار استرالیا، مشاوره با افرادی باشد که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند و البته قابل اعتماد هم هستند. صرافی‌هایی که دارای مجوزهای لازم از نهادهای مرتبط هستند، می‌توانند یک گزینه‌ی ایده‌آل برای این منظور باشند.

به‌عنوان مثال، صرافی آرسین از جمله صرافی‌هایی است که هم مجوزهای بانک مرکزی را دارد و هم مجوز آسترک استرالیا را. بنابراین تمامی خدماتی که این صرافی ارائه می‌دهد کاملاً قانونی است و همچنین بهترین نرخ دلار استرالیا هم در وب سایت این صرافی به‌صورت رایگان و روزانه منتشر می‌شود.

 

جمع‌بندی

بهترین نرخ دلار استرالیا و استفاده از آن، جزو موارد مهمی است که همه‌ی کسانی که قصد خرید این ارز را دارند، حتماً به‌دنبال آن می‌گردند. در این مقاله توضیح دادیم که چه موضوعاتی می‌تواند روی نرخ ارز استرالیا تأثیر بگذارد و همچنین صرافی آرسین هم به‌عنوان یکی از بهترین مراجعی که می‌توانید کمترین نرخ دلار استرالیا را از آن استعلام بگیرید، به شما معرفی شد.

منبع :

https://www.arsinexchange.com.au/%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ad%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b1-2/

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.