کد خبر : 28452 / /
/

 

میلگرد یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین مصالح در ساختمان سازی و صنعت است. استفاده از این مصالح ساختمانی در کنار مصالح دیگری مانند بتن، موجب افزایش استحکام سازه های ساختمانی در برابر آسیب های طبیعی مانند زمین لرزه می شود. صبا فولاد زاگرس یکی از بهترین تولید کنندگان میلگرد در کشور است که به دلیل کیفیت فوق العاده میلگرد های این کارخانه محبوب و پر استفاده شده است. هدف از این مطلب، بررسی روند قیمت میلگرد زاگرس در کنار آشنا کردن بیشتر شما با این کارخانه محبوب تولید کننده میلگرد است.

محصولات شرکت صبا فولاد زاگرس

شرکت صبا فولاد زاگرس یکی از نخستین شرکت هایی است که اقدام به تولید میلگرد در ایران کرد. شرکت صبا فولاد زاگرس، واقع در شهرستان بروجن، در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. این شرکت یکی از پیشتازان در عرصه تولید وسیع و عرضه مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و آهن آلات ساختمانی است. فاز اول کارخانه صبا فولاد زاگرس توان تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن میلگرد را دارد که بخش زیادی از نیازهای صنایع و ساختمان سازی را تامین می کند. میلگردهای تولیدی این شرکت به شکل آجدار فولادی در تقویت ساختمان های بتنی و به منظور افزایش استحکام آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این میلگردها از جنس فولادهای کم آلیاژ با کربن کم و متوسط ساخته می شوند و در دو نوع آج ۴۰۰ و آج ۵۰۰ در بازار موجود هستند.

15

بررسی وزن میلگرد زاگرس

تشخیص کیفیت محصولات فولادی مانند میلگرد از طریق معیارهایی همچون وزن، مقاومت خمشی و کششی بسیار حیاتی است. در واقع، وزن میلگرد یکی از اصلی‌ترین عواملی است که بر کیفیت و کارایی میلگرد تاثیر می‌گذارد. وزن میلگرد به طور مستقیم با مقاومت مکانیکی آن مرتبط است. وزن بالا به معنای مقدار بیشتری از جرم فولاد در هر متر مکعب میلگرد است، که این امر معمولا به افزایش مقاومت خمشی و کششی میلگرد منجر می‌شود. میلگرد زاگرس در سایز و وزن های مختلفی تولید می شود. اهمیت وزن در تعیین قیمت میلگرد و هزینه‌های پروژه‌های عمرانی و صنعت ساختمان‌سازی نیز بسیار چشمگیر است. در ادامه تصویری از جدول وزن میلگرد زاگرس قرار داده ایم.

16

پیش بینی قیمت میلگرد زاگرس با توجه به عوامل تاثیرگذار

عوامل مختلفی روی قیمت میلگرد زاگرس موثر هستند که می توان تا حدی از این عوامل برای پیش بینی قیمت میلگرد زاگرس استفاده کرد. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • از مهم ترین عوامل داخلی موثر بر قیمت میلگرد زاگرس می توان به هزینه اولیه خرید و نگهداری از آن اشاره کرد.
  • عامل داخلی دیگری که می تواند در تعیین قیمت میلگرد زاگرس موثر باشد، میزان عرضه و تقاضا است. طبیعی است که اگر میزان عرضه به بازار پایین و میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت میلگردهای موجود در بازار تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
  • ممنوعیت صادرات و واردات و نوسانات ارز از عوامل خارجی هستند که تا حد زیادی روی قیمت میلگرد زاگرس تاثیرگذار هستند.
  • نوسانات قیمت جهانی و تورم سالیانه، سایر موارد موثر بر قیمت میلگرد زاگرس هستند.

17

نمودار قیمت میلگرد زاگرس

قیمت میلگرد زاگرس، همانند سایر مقاطع فولادی همواره در حال نوسان است. عوامل مختلفی که در قسمت قبل به عنوان عوامل موثر روی قیمت میلگرد زاگرس از آن ها یاد شده در چندماه اخیر موجب افزایش قیمت این میلگردها و ایجاد تغییرات صعودی در نمودار قیمت میلگرد زاگرس شده است. البته عواملی مانند نوسانات ارزی و افزایش قیمت های مربوط به بسته بندی و حمل نقل، موجب کم و زیاد شدن مداوم قیمت میلگرد زاگرس می شوند. از نمودارها برای بررسی روند قیمت میلگرد زاگرس استفاده می شود. بررسی این نمودار می تواند به شما این امکان را بدهد که قیمت ها در زمان های مختلف به چه شکلی بوده اند و با توجه به آن ها تا حدودی قیمت های آینده را نیز پیش بینی کرده و تصمیم به خرید بگیرید. شما می توانید نمودار تغییرات قیمت 15 روز گذشته هر کدام از میلگرد های زاگرس را در سایت شهر آهن مشاهده کنید و با بررسی های لازم روند صعودی و نزولی در زمان درست خرید خود را انجام دهید.

18

قیمت میلگرد ۱۴ زاگرس در بازار

میلگرد ۱۴ زاگرس، یکی از پر استفاده ترین انواع میلگرد در ساختمان سازی است. این میلگرد با کیفیت دارای تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. تغییر شکل نسبی این میلگرد ترد ۱۴ درصد است و آج های آن به صورت هفت و هشتی ساخته شده اند. استفاده از میلگرد شماره ۱۴ زاگرس برای ساختمان سازی در مکان هایی که خطر تغییر شکل سازه در آن ها وجود دارد مجاز نیست، همچنین نمی توان عملیات جوشکاری را روی این نوع میلگرد انجام داد. فروش این میلگرد به صورت کیلویی انجام شده و قیمت های درج شده به صورت قیمت در ازای هر کیلوگرم اعلام می شود. قیمت میلگرد ۱۴ زاگرس، تحت تاثیر عوامل مختلف، دائما در حال نوسان بوده و به صورت روزانه اعلام می شود.

19

قیمت میلگرد ۱۶ زاگرس در بازار

میلگرد شماره ۱۶ زاگرس، ویژگی هایی بسیار شبیه به ویژگی های میلگرد شماره ۱۴ زاگرس دارد. این نوع میلگرد آجدار به علت ویژگی های ارتجاعی که دارد برای ساختمان سازی و ضد زلزله کردن سازه ها، مناسب تر از نوع ساده آن است. قیمت میلگرد ۱۶ زاگرس در بازار، نوسانات زیادی داشته و به شکل کیلویی و روزانه اعلام می شود.

کلام آخر

شرکت صبا فولاد زاگرس یکی از بزرگترین منابع تولید فولاد و میلگرد در کشور است که با توجه به افزایش قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی، آن ها را با قیمت های مناسبی ارائه می کند. البته قیمت میلگردهای تولیدی این شرکت، مانند سایر انواع فلزات، دارای نوسان است و برای خرید آن می توانید قیمت های لحظه ای آن را دنبال کنید. به سایت شهر آهن مراجعه کنید و نرخ آنلاین آهن آلات را مشاهده کنید، همچنین می توانید با کارشناسان فروش آن تماس بگیرید و به طور کامل راهنمایی شوید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.