کد خبر : 28527 / /
/

 

محتوای با کیفیت می‌تواند میزان تعامل بازدیدکنندگان و ترافیک سایت شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. همه‌ ما می ‌دانیم که تولید محتوا ساده نیست. شما باید به صورت مداوم موضوعات جذابی پیدا کنید که سبب افزایش ارتباط شما با مخاطب شوند، به علاوه یک نویسنده محتوا، باید همواره خودش را ارتقاء دهد و چشمی تیز برای یافتن موضوعات جذاب داشته باشد. چه یک نویسنده‌ حرفه ‌ای باشید و چه تازه پا به دنیای تولید محتوا گذاشته باشید، می‌دانید که انتخاب موضوعات خوب برای تولید محتوا دغدغه بزرگی است. موضوعات بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارند، اما مسئله اصلی این است که انتخاب از میان آن‌ها ساده نیست. زمانی که کار خود را به عنوان یک نویسنده محتوا آغاز می ‌کنید، احساس سردرگمی درباره موضوعات مختلف طبیعی است. ممکن است موضوع خوبی به ذهنتان نرسد یا نتوانید از بین چندین ایده مختلف یکی را انتخاب کنید. خبر خوب این است که چندین حوزه مختلف وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می ‌توانید همواره محتوایی جدید و جذاب بنویسید.

14

2 نکته برای انتخاب موضوع

پیش از این که به بررسی موضوعات خوب برای تولید محتوا بپردازید، بد نیست دو نکته را در نظر داشته باشید. پیش از هر چیزی شما باید با نقاط قوت و ضعف خود آشنایی داشته باشید، برای مثال نوشتن محتوایی فنی برای برخی از افراد جذاب است. برخی دیگر متون مربوط به ترندهای روز را بهتر می ‌نویسند. گروهی دیگر نوشتن گزارش یا خلاصه اخبار اقتصادی را دوست دارند، بنابراین موضوع مورد نظر خود را آگاهانه انتخاب کنید. نوشتن درباره موضوعی که نسبت به آن اطلاعات یا علاقه کافی ندارید می ‌تواند سخت و خسته ‌کننده باشد و کیفیت کارتان را پایین بیاورد.

نکته دیگری که باید هنگام انتخاب موضوع محتوا به آن دقت کنید، نیازها و خواسته‌ های مخاطب است. ابتدا، مخاطبان هدف خود و خواسته‌ های آن ‌ها را بشناسید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از نوشتن محتوا ارائه چیزی ارزشمند به مخاطب است، بنابراین مخاطبان و خواسته ‌های آن ‌ها را در اولویت قرار دهید.

10 موضوع پرطرفدار برای تولید محتوا

اکنون که با اهمیت انتخاب موضوع خوب برای تولید محتوا آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به بررسی بهترین موضوعات برای تولید محتوا بپردازید. این موضوعات طیف گسترده ‌ای از مطالب را پوشش می‌دهند. کافی است حوزه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با افزودن کمی چاشنی خلاقیت، محتوایی جذاب خلق کنید.

  • سلامت و سبک زندگی: سلامت و سبک زندگی از جمله موضوعاتی هستند که همواره متقاضی دارند. داشتن سبک زندگی سالم یکی از نگرانی ‌های اساسی افراد مختلف است. حجم عظیم مقالات و اطلاعات منتشر شده درباره سلامت، تغذیه، ورزش و... نشان‌ دهنده اهمیت بالا و گستردگی مخاطبان این دسته از محتوا است. برای این که بتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید، محتوا را به گونه ‌ای بنویسید که اطلاعات و انگیزه مخاطب را بالا ببرد.
  • موضوعات روز: در هر منطقه ‌ای که زندگی می‌ کنید، قطعا اخبار و موضوعات داغی وجود دارند که برای مخاطبان جذاب اند. این موضوعات از قبل مخاطبان خود را پیدا کرده اند و به همین دلیل فرصتی ایده‌ آل برای نوشتن محتوا محسوب می ‌شوند. نوشتن درباره موضوعات داغ روز، به شما کمک می‌ کند که به بخشی از مکالمات روزمره افراد تبدیل شوید.
  • راهکارها و تکنیک ‌ها: اگر به محتوایی که در سال‌ های اخیر محبوب شده اند دقت کنید، قطعا مطالبی را می ‌بینید که چگونگی انجام کاری را به مخاطب آموزش داده اند، برای مثال، چگونه ظاهری زیبا داشته باشیم؟ چگونه در مصاحبه کاری موفق شویم؟ چگونه فلان غذا را بپزیم؟ این دسته از مطالب، از بهترین موضوعات برای تولید محتوا به شمار می ‌آیند. نقطه قوت این موضوعات این است که هم برای تولید محتوای متنی و هم محتوای دیجیتالی مناسب اند و به سادگی مخاطب را جذب می ‌کنند.

15

  • مشکل و راه‌ حل: نام این دسته از محتوا به خوبی ماهیت آن را نشان می ‌دهد. این موضوعات به شما یاد می‌دهند که چگونه یک مشکل را حل کنید. مشکلات کوچک و بزرگ در زندگی همه پیش می ‌آیند و خوب، چه کسی دوست ندارد مشکلات خود را به سادگی حل کند؟. برای انتخاب موضوعات خوب برای تولید محتوا، کافی است اطراف خود را برای مشکلات کوچک و بزرگ جست و جو کنید.
  • مقایسه محصولات مختلف: یکی دیگر از موضوعات عالی برای تولید محتوا، مقایسه میان موارد مختلف است. این دسته از محتوا به بررسی ویژگی‌ های کلیدی چند محصول مختلف مختلف می ‌پردازند و با ذکر دلیل به شما می‌ گویند که بهتر است کدام را انتخاب کنید. سردرگمی افراد هنگام انتخاب از میان گزینه‌ های مختلف بسیار رایج است. پس قطعا از محتوای راه‌ گشای شما استقبال می ‌شود.
  • لیست بهترین ‌ها: زمانی که صحبت از موضوعات خوب برای تولید محتوا می ‌شود، نوشتن لیست‌ های مختلف گزینه ‌ای مناسب است. مخاطبان عاشق یادگیری درباره بهترین محصولات، بهترین ابزارها، بهترین راهکارها، بهترین فیلم‌ ها و... هستند، پس از این نوع محتوا غافل نشوید.
  • خلاصه و تحلیل مسائل: فرض کنید می‌خواهید درباره موضوع یا رویدادی اطلاعات به دست بیاورید. در این شرایط ترجیح می ‌دهید همه اخبار و اطلاعات مربوط به موضوع را بررسی کنید یا این که خلاصه‌ ای مفید از همه اتفاقات را بخوانید؟ با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، این موضوع برای نوشتن محتوایی جذاب عالی است، برای مثال می ‌توانید خلاصه ‌ای از رویدادهای مهم سال گذشته در صنعت خود را بنویسید.
  • آموزش: محتوای آموزشی همواره از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. هدف این دسته از محتوا آموزش موضوعات مختلف به مخاطبان با هزینه مناسب و بازده بالا است. رونق یافتن آموزش آنلاین فرصت مناسبی است که مخاطبان جدیدی پیدا کنید. این شیوه به ویژه در سفارش تولید محتوا برای کودکان بسیار کاربردی است.
  • معرفی ابزارها: در هر سطحی از زندگی و برای هر شغل و حرفه ‌ای ابزارهایی وجود دارند که کار را برای افراد ساده‌ تر می ‌کنند. ابزارهای کاربردی مفید و نحوه کار آن‌ها را بررسی کنید. همیشه کسی هست که به این ابزارها نیاز پیدا می‌کند و محتوای شما همیشه مفید خواهد بود.
  • رازهای تجاری: دنیای کسب و کار پیچیده است و افرادی که در آن قدم می ‌گذارند همواره به دنبال راهنما می‌ گردند. ارائه رازها و نکات تجاری مختلف به کمک متخصصان، می‌تواند موضوع جذابی برای محتوای بعدی شما باشد.

صرف نظر از میزان تجربه و تخصصی که دارید، انتخاب موضوع خوب برای تولید محتوا می‌تواند دشوار باشد. موضوعاتی که در این مطلب ذکر کردیم، به شما کمک می‌کند محتوای بعدی خود را بهتر بنویسید. به خاطر داشته باشید که محتوای نوآورانه سودمند، دلنشین و الهام ‌بخش است.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.