کد خبر : 28785 / /
/

به نقل از وبسایت شرکت نماسازان پیشرو اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به منظور محکم کاری سنگ ها از حساسیت بالایی برخوردار است. چنانچه این موضوع توسط افراد کار بلد انجام شود خیال شما مادام العمر از بابت استحکام نما راحت خواهد شد. در غیر این صورت خطرات جانی و مالی همیشه در کمین خواهد بود. به دلیل انجام این کار در نقاط غیر قابل دسترس حتما توجه نمایید که تمام نکات از سوی پیمانکار پروژه رعایت گردد.

 

به نقل از وبسایت شرکت نماسازان پیشرو اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به منظور محکم کاری سنگ ها از حساسیت بالایی برخوردار است. چنانچه این موضوع توسط افراد کار بلد انجام شود خیال شما مادام العمر از بابت استحکام نما راحت خواهد شد. در غیر این صورت خطرات جانی و مالی همیشه در کمین خواهد بود. به دلیل انجام این کار در نقاط غیر قابل دسترس حتما توجه نمایید که تمام نکات از سوی پیمانکار پروژه رعایت گردد.

دلیل ریزش سنگ نما و پیچ کردن آنها چیست؟

دلایل زیادی برای ریزش سنگ وجود دارد. در زیر به بخشی از این دلایل اشاره می کنیم. مطمئنا دلایل دیگری هم برای ریزش سنگ نما وجود دارد که ما فقط مهمترین ها را برای شما ذکر کرده ایم.

 

جنس ملات و سیمان کار شده

دلیل اول جنس ملات و سیمانی هست که مورد استفاده قرار می گیرد. سیمان خوب مشخصات زیادی دارد که حتما می بایست به آن توجه نمود. سیمان حتما بایئ از نوع درجه یک و مرغوب باشد و استانداردهای مربوطه را داشته باشد. همچنین ماسه مورد استفاده بسیار مهم است که از نوع خاکی نباشد.

نشست ساختمان

دلیل دیگر نشست ساختمان می باشد که این مورد هم از اصلی ترین دلایل ریزش سنگ نما آن هم برای نمایی که از طول عمر آن زیاد گذشته می باشد. در کلان شهرها مسلما نشست ساختمان بسیار بیشتر از دیگر مناطق مسکونی می باشد، چرا که حجم ساخت و ساز دز یک مساحت مشخص بسیار زیاد می باشد.

انجام کارهای غیر اصولی در داخل ساختمان

دلیل دیگر ریزش سنگ نما می تواند سوراخ کاری های غیر اصولی در داخل ساختمان باشد که باعث فشار آوردن به سنگ نما و نهایتا ریزش آن شود. به عنوان مثال سوراخ کاری برای نصب پرده در داخل خانه یکی از مواردی است که می تواند به سنگ نما آسیب وارد کند.

نفوذ آب به پشت سنگ

دلیل بعدی نفوذ آب به پشت سنگ به علت بارندگی و یا نفوذ آب به علت غیر اصولی کار گذاشتن سنگ های نما و قرار ندادن سنگ درپوش یا قرنیز در جای مشخص می باشد. لازم به ذکر است که حتما باید در بالاترین نقطه نما سنگ های درپوش یا همان سنگ های آبریز مخصوص را کار گذاشت که می تواند در نگه داشتن سنگها در جای خود بسیار موثر باشد.

سرد و گرم شدن هوا و متعاقبا انقباض و انبساط

یکی از مهمترین دلایلی که باعث ریزش سنگ نما می شود گذر از هوای گرم به سرد و بالعکس می باشد. به همین دلیل است که ریزش سنگ در ابتدای هر فصل معمولا بیشتر می باشد. شما تصور کنید که در یک شب زمستانی هوا بسیار سرد می باشد و هنگام صبح با تابیدن خورشید هوا گرم می شود. این سرما و گرما مطمئنا باعث انقباض و انبساط و نهایتا ریزش سنگ می شود.

وزش باد و طوفان

وزیدن باد مخصوصا اگر شدید باشد به شدت در ریزش سنگ نمای ساختمان موثر می باشد. وزش باد مخصوصا برای سنگ هایی که در کناره های نما کار شده و بقل آنها به اصطلاح باد خور دارد، بسیار خطرناک تر خواهد بود.

استفاده از سیمان خشک هنگام سنگ کاری

به طور قطع  می توان گفت مهمترین دلیل ریزش سنک نما استفاده از سیمان خشک می باشد. امروزه برای اینکه سنگ کاری از لحاظ زمانی مقرون به صرفه باشد و به اصطلاح برای سنگ کار بصرفد کمی ملات پشت سنگ ریخته و مابقی آن را سیمان خشک می ریزند که کار تسریع پیدا کند. این کار آب ملات را به خود می کشد و در اصطلاح باعث پوک شدن ملات و نهایتا جذب نشدن درست سنگ به ملات می شود.

پس از رویت افتادن و یا شل شدن سنگ نما چه کنیم؟

بعد از اینکه سنگ نمای ساختمان دچار ریزش شد اولین کاری که می بایست انجام دهیم محصور نمودن پایین نما و جلوگیری از تردد می باشد، چرا که به علت خالی شدن بخشی از سنگ نما همچنان احتمال ریزش سنگ مخصوصا از قسمت بالای بخش ریزش کرده وجود دارد. دلیل این موضوع هم خالی شدن تکیه گاه آن سنگ بالایی می باشد.

اقدام بعدی تماس با شرکت نماسازان پیشرو برای ترمیم و تثبیت سنگ های نما با استفاده از پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان می باشد. بعد از تماس شما می توانید با فرستادن عکس از نما و یا دادن آدرس، توضیحات و براورد هزینه را از کارشناسان این شرکت دریافت نمایید. اطلاعات کامل در این خصوص را می توانید در اینجا مطالعه نمایید. اما خلاصه و نکات مهم در ادامه مطلب ذکر شده است.

توضیحات و نکاتی که حتما باید به شما گفته شود!

مهمترین توضیحاتی که کارشناسان یک شرکت باید به شما بدهند در زیر عنوان شده است. این توضیحات که توسط شرکت نماسازان پیشرو بعد از دیدن کار ارائه می گردد معمولا تمامی سوالات ذهن شما را پاسخ خواهد داد. اما اگر باز سوالی در ذهن شما بماند می توانید از مشاورین که در محل شما حاضر شده اند بپرسید تا پاسخگوی شما باشند.

  • کار توسط پیچ های گالوانیزه و ضد زنگ انجام خواهد شد که توسط ما تهیه می شود. سایز پیچ ها در اکثر مواقع و با در نظر گرفتن قطر سنگها که معمولا بین 15 تا 20 میلی متر هستند 5 سانت یا 6 سانت است که گزینه بهتر پیچ های 5 سانت هستند. دلیل این موضوع هم این است که پیچ های 6 سانت احتمال ردشدن از ملات و رسیدن به سفال را دارند.
  • رولپلاک های مورد استفاده از جنس پلاستیکی هستند که به دو نوع قرمز رنگ و سفید رنگ می باشند که استفاده از هر دو مناسب است. طول رولپلاک همیشه یک سانت از پیچ باید کوتاه تر باشد.
  • تعداد پیچ های مورد استفاده برای هر سنگ متفاوت است. برای سنگهای با طول کوچکتر از 50 سانت یک عدد پیچ، برای سنگهای بین 50 سانت تا 100 سانت دو عدد پیچ، برای سنگهای با طول 100 سانت تا 150 سانت سه عدد پیچ و…. استفاده خواهد شد.
  • برای نصب سنگهای ریزش کرده کادر اجرایی ما ابعاد سنگ ها را به شما اعلام می نمایند. تهیه سنگ و چسب سنگ به عهده شما و نصب آنها به عهده ما می باشد.
  • روی پیچ ها به منظور زیباسازی و زشت نشدن نما بتونه همرنگ خواهد شد.
  • سنگهای نمای شما در حین سوراخ کاری و پیچ شدن به هیچ وجه نخواهد شکست حتی سنگهای با عرض کم! چرا که ما کوچیکترین سنگها را هم با ابزار مخصوص سوراخ کرده و پیچ خواهیم کرد.
  • تمامی پرسنل و کادر اجرایی دارای بیمه مسئولیت(حوادث) می باشند و طبق قرارداد هیچ مسئولیتی به عهده شما نخواهد بود.
  • کار طبق قرارداد پیش از شروع کار و یا فاکتور پس از اتمام کار 5 سال گارانتی خواهد شد.
  • اعلام کردن تعداد روزی که کار شما انجام خواهد شد.
  • اعلام قیمت پیچ رولپلاک نما به صورت کنتراتی یا چکی خدمت شما

پیچ و رولپلاک نما با طناب

انجام کار با طناب یا داربست؟

امروزه برای انجام امور در ارتفاع و نمای ساختمان به ندرت از داربست استفاده می شود. امروزه استفاده از کار با طناب یا همان خدمات راپل جایگزین استفاده از داربست شده است.

استفاده از راپل به جای داربست مزایای بسیاری دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

  • هزینه پایین تر
  • انجام سریعتر کارها
  • عدم ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور وسابل نقلیه و افراد
  • ایمنی بیشتر پرسنل مجری کار
  • از بین نرفتن امنیت ساختمان

حفظ تعادل در هنگام کار با طناب یا همان راپل

برای اکثر مشتری ها این سوال پیش می آید که وقتی نیرو با طناب کار انجام می دهد چگونه تعادل خود را موقع دریل کاری حفظ می کنند. حتی برخی بر این باورند که کار با طناب برای پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان به دلیل عدم تسلط نیرو مناسب نمی باشد و بهتر است از داربست استفاده شود. اما این فکر کاملا غلط است. هر کار و مشکلی راه حل خود را دارد.

استفاده از چکش های مخصوص

معمولا برای حفظ تعادل و تسلط بر کار پرسنل از دو روش استفاده می کنند. روش اول استفاده از چکش هایی است که در اصطلاح یک طرف آن ها حالت میخ کش است. نحوه کار بدین ترتیب است که یک سوراخ کاری انجام شده و پیچ و رولپلاک گذاشته می شود اما پیچ به طور کامل بسته نمی شود. چکش به داخل سر پیچ انداخته می شود و زین پس نیرو با یک دست چکشی را که دستک کرده نگه می دارد و با دست دیگر کار سوراخ کاری را ادامه می دهد.

استفاده از زنجیر و قلاب

اما روش دیگر استفاده از یک زنجیر و یک قلابی است که جای پیچ به داخل رولپلاک پیچیده می شود. روال کار بدین ترتیب است. مشابه روش اول یک سوراخ کاری انجام می شود و پیچ و رولپلاک گذاشته می شود. این بار پیچ را در آورده و قلابی که همانند یک علامت سوال است داخل رولپلاک چرخانده می شود. زنجیر مربوطه یک طرفش به هارنس یا کمر نیرو متصل شده و طرف دیگرش داخل قلاب می افتد. بدین ترتیب تعادل نیرو با نما حفظ شده و نیرو بدون کوچکترین حرکت اضافه ای مشغول به کار می شود.

مهار سنگ های در معرض ریزش در ابتدای کار

اکثریت مشتریان زمانی برای پیچ کردن سنگ نمای خود اقدام می نمایند که یک یا چند سنگ از نما دچار ریزش شده است. مطئنا هنوز وجود دارند سنگ هایی که بسیار شل هستند و هنوز نیفتاده اند. از همین رو ابتدایی ترین کار این است که این سنگ ها را پیدا کرده و توسط چسب های مخصوص مهار کنیم تا از خطرات و هزینه های بیشتر جلوگیری نماییم.

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد که متحمل هزینه بیشتر برای تهیه سنگ شود. به همین دلیل باید تمام تلاش بر این باشد تا جایی که امکان دارد جلوی ریزش بیشتر را بگیریم تا هم کار پیمانکار زیاد نشود و هم مشتری به زحمت نیفتد. اما چنانچه در حین انجام کار سنگی ریزش نماید تهیه سنگ به عهده کارفرما و نصب آن به عهده پیمانکار است. لازم به ذکر است که کوچکترین مبلغی به هزینه اعلام شده در ابتدای کار اضافه نخواهد شد.

استفاده از دریل مناسب برای سنگهای ریزتر

استفاده از دریل های بزرگ با لرزش غیر استاندارد برای سنگ های کوچک چیزی به جزء شکستن و ترک خوردن سنگ را در پی نخواهد داشت.

از این رو حتما به این موضوع مهم توجه حداکثری داشته و قبل از شروع کار از پیمانکار راجع به این موضوع پرس و جو نمایید. تا بحال زیاد دیده ایم که سنگ های باریک با دریل های نا مناسب سوراخ شده اند و بعضا تا یکسال هم اتفاقی نیفتاده است. اما به مرور زمان ترک های مویرگی بزرگ و بزرگتر شده و نهایتا از همان جایی که پیچ نصب شده سنگ ترک خورده و یک طرف آن دچار ریزش می شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

دقت نظر در رنگ بتونه 

یکی از مواردی که در موضوع پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان بسیار برای مشتری حائز اهمیت است از دست نرفتن زیبایی نما پس از اتمام کار است. درآوردن رنگ متناسب با سنگ نما امری است که فقط تجربه بالا در کار و رنگ شناسی و علم ترکیب رنگ می تواند در آن راه گشا باشد.

نحوه درست کردن بتونه به این ترتیب است که سیمان سفید با پودر رنگ های مختلف ترکیب می شود تا همسان با رنگ سنگ نما شود. باید توجه داشت که این کار را باید قبل از مخلوط کردن با آب انجام داد چرا که پس از ترکیب با آب کلا رنگ بتونه تیره تر می شود. پس از گذاشتن بتونه روی پیچ و خشک شدن بتونه همرنگ می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر این بود که شما تا حد زیادی با اصول و نکات کار پیچ کردن سنگهای نما آشنا شوید. به طور قطع انتخاب یک پیمانکار با تجربه و متعهد در این امر ضروری است. تمام مطالب این مقاله برداشتی از وبسایت نماسازان پیشرو بوده که سال های زیادی در این زمینه مشغول کار است. برای ارتباط با این شرکت می توانید به وبسایت آن به آدرس www.petzlrappel.com مراجعه نمایید یا با شماره 09128316620 تماس بگیرید. 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.