کد خبر : 28972 / /
/

 

بعد از اقامت در بهترین هتل های بندرعباس از نظر مسافران و گشت‌وگذار در این شهر، بهتر است که برای سفر به چابهار آماده شوید. چابهار یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران است که در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. برای سفر به این شهر روش‌‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه مقاله آن‌ها را بررسی می‌کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

چابهار کجاست؟

بندر چابهار جنوبی‌ترین شهر استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران بوده که در نزدیکی دریای عمان واقع شده است. به‌دلیل ارتباط با اقیانوس هند از طریق دریای عمان، این بندر تنها بندر اقیانوسی ایران است و به علت این موقعیت منحصربه‌فرد جایگاه ویژه‌ای دارد. چابهار از شمال با شهرستان نیک‌شهر، از غرب با استان هرمزگان و از شرق با کشور پاکستان همسایه است. برخلاف تصور بیشتر افراد این شهر در نزدیکی بندرعباس نیست و برای سفر به آن باید بیش از ۸ ساعت رانندگی کرد.

جالب است که بدانید، چابهار را با نام چهاربهار نیز می‌شناسند که علت این نامگذاری به‌دلیل آب‌وهوای خوب این شهر در ۴ فصل سال است. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی در این شهر وجود دارند که بازدید از آن را به یک تجربه خوب و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

سفر از بندرعباس به چابهار با ماشین شخصی و اتوبوس

اگر قصد سفر به چابهار با ماشین شخصی را دارید، باید بدانید که دو راه برای سفر زمینی پیش روی شماست. مسیر اول ۶۸۳ کیلومتر طول دارد و به‌دلیل عبور از بزرگ‌راه هموارتر است و امنیت بیشتری دارد. مسیر دوم نیز ۸۶۱ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. به‌دلیل نزدیکی مسیر اول، در ادامه مطلب این مسیر را بررسی می‌کنیم.

برای آغاز این مسیر جذاب، ابتدا باید به بزرگراه شهید رجایی در شمال شرق بندر عباس بروید. پس از انتهای بزرگراه به سمت جاده بندرعباس – میناب حرکت کنید. با ادامه مسیر یک دو راهی مشاهده خواهید کرد. مسیر را به سمت چپ ادامه دهید تا به مناطق باغو، ده نو و دهنوبالا برسید. در پایان مسیر وارد بزرگراه بندر عباس – زاهدان ( محور اصلی سفر) شوید. مسیر را مستقیم ادامه دهید تا تابلو جاده بندرعباس – چابهار را مشاهده کنید.

پس از گذشت مسافتی کوتاه، به شهر میناب خواهید رسید. به سمت بلوار امام خمینی بروید و مسیر را به سمت جنوب شرق ادامه دهید. پس از رسیدن به یک میدان، از آنجا به سمت بلوار رسالت هدایت شده و مسیر خود را تا جاده میناب به زهوکی ادامه دهید.

از این نقطه به بعد، صد‌ها کیلومتر مسیر مستقیم و ساحلی در امتداد خلیج همیشه فارس در انتظار شماست. پس از انتهای بزرگراه چابهار – بندرعباس و عبور از فرودگاه کنارک، به جاده چابهار – کنارک – بندر جاسک وارد خواهید شد. مسیر را تا اولین سه راه ادامه داده و در سه راهی به سمت جنوب بپیچید؛ سپس مسیر را تا رسیدن به بندر چابهار ادامه دهید. این مسیر بین 8 تا 10 ساعت به طول خواهد انجامید.

سفر به چابهار با اتوبوس

باتوجه به طولانی بودن مسیر، اگر رانندگی برای شما سخت است یا قصد سفر با ماشین شخصی خود را ندارید؛ بهتر است که سفر با اتوبوس را انتخاب کنید. مهم‌ترین مزیت این روش سفر لذت بردن از مناظر طبیعی در طی سفر است که تجربه جالب و متفاوتی خواهد بود.

سفر با هواپیما؛ بهترین و سریع‌ترین روش سفر به چابهار

بااینکه هر دو روش قبلی سفر از بندرعباس به چابهار خوب و کاربردی بودند؛ اما اگر قصد دارید که بیشتر وقت خود را در شهر چابهار بگذرانید و از تماشای مناظر طبیعی و تاریخی آن لذت ببرید، سفر با هواپیما را انتخاب کنید. با سفر هوایی خیلی زود و سریع به مقصد می‌رسید و خسته راه نخواهید بود؛ بنابراین از لحظه ورود می‌توانید گشت‌وگذار را شروع کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که فرودگاه چابهار در شهرستان کنارک واقع شده است که ازنظر مسافتی حدود ۴۵ دقیقه با شهر چابهار فاصله دارد. با ون و تاکسی‌های حاضر در فرودگاه می‌توانید به راحتی به چابهار بروید.

اقامت در چابهار

بعد از رسیدن به شهر و قبل از شروع گردش بهتر است که یکی از بهترین هتل های این شهر را برای خود رزرو کنید. همانطور که با بررسی بهترین هتل های بندرعباس از نظر مسافران می‌توان بهترین اقامتگاه‌های این شهر را برای خود انتخاب کرد؛ بهتر است که بهترین هتل های چابهار را نیز از همین طریق برای خود انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از این هتل‌ ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • هتل ۵ ستاره لیپار واقع در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

  • هتل ۴ ستاره و بین‌المللی لاله واقع در بلوار امام خمینی، مقابل پارک الغدیر

  • هتل بین‌المللی و ۴ ستاره فردوس واقع در خیابان تجارت چابهار

  • هتل چهار ستاره شاهان واقع در خیابان مولوی، جنب اداره پست

  • هتل آذین واقع در بلوار قدس، اسکله شهید بهشتی

  • هتل ۳ ستاره ونوس واقع در بلوار شهید ریگی شهر

راهنمای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، سفر هوایی بهترین راه سفر به چابهار است. اگر شما هم تصمیم دارید که از این طریق به شهر زیبای چابهار بروید و به گشت‌وگذار در این شهر بپردازید، بلیط هواپیمای خود را از فلای تودی تهیه کنید. فلای تودی بزرگ‌ترین و ارزان‌‌ترین مرجع رسمی خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط قطار در کشور است و با شرکت‌های هواپیمایی زیادی همکاری دارد.

با واردن کردن مبدأ بندرعباس و مقصد چابهار پروازهای مختلفی به شما نمایش داده خواهد شد که باتوجه به جزئیات و هزینه هر پرواز می‌توانید بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

جهت رزرو هتل های چابهار و بهترین هتل های بندرعباس از نظر مسافران نیز تنها کافیست که اطلاعات زمان ورود به اقامتگاه، تعداد نفرات و تعداد شب‌های اقامت را مشخص کنید. در نتایج جستجو ویژگی‌های هر اقامتگاه را بررسی و نظرات مسافران قبلی را بررسی کنید. درنهایت گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای شما بهترین است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.