کد خبر : 29018 / /
/

به نظر شما علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه چیست؟ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که تلویزیون پس از چند دقیقه به‌طور ناگهانی و بدون این که دکمه‌ای توسط شما فشرده شود، خاموش می‌شود. این مسئله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که با شناخت آن‌ها راحت‌تر می‌توانید برای حل مشکل خود اقدام کنید. در ادامه، شایع‌ترین علت‌های خاموش شدن تلویزیون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

علت خاموش شدن تلویزیون

به‌طورکلی خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ممکن است 8 علت داشته باشد. شما می‌توانید برخی از این علت‌ها را بدون نیاز به تجربه مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این با شناخت علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌توانید سریع‌تر نسبت به حل و تعمیر آن اقدام کنید. از جمله مهم‌ترین دلایل خاموش شدن تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود مشکل در پریز برق

نخستین علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه، خراب بودن پریز برق است. در برخی مواقع ممکن است پریز برق نتواند جریان الکتریسیته را به‌درستی از خود عبور دهد. در اغلب موارد این مسئله به این علت است که پریز برق برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته و به میزان زیادی گرد و غبار یا تار عنکبوت درون آن جمع شده است.

در این زمان اگر کابل تلویزیون را به این پریز وصل کنید، شاهد روشن و خاموش شدن تلویزیون خواهید بود. برای این که از خراب نبودن پریز اطمینان یابید بهتر است کابل تلویزیون را به یک پریز دیگر متصل کنید. در صورتی که تلویزیون به‌طور مداوم کار کرد می‌توانید نتیجه بگیرید که پریز خراب است. علاوه بر این بهتر است حتما از محافظ برق برای تلویزیون استفاده کنید تا در صورت وجود نوسان دچار خرابی نشود.

وجود مشکل در کابل برق تلویزیون

در برخی موارد خرابی کابل پاور یا برق تلویزیون باعث خاموش شدن ناگهانی آن می‌شود. در بسیاری از موارد کابل برق به شکلی نادرست در پشت تلویزیون تعبیه می‌شود و ممکن است دچار قطعی شود. علاوه بر این، ایجاد فشار شدید روی این کابل نیز به‌راحتی باعث خراب شدن آن می‌شود. زمانی که کابل برق خراب شود شما شاهد خاموش و روشن شدن تلویزیون خواهید بود. دقت داشته باشید که اگر روی کابل برق پارگی وجود دارد بهتر است سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کنید و به هیچ عنوان آن را به پریز نزنید.

وجود مشکل در دستگاه‌های وصل شده به تلویزیون

11

معمولاً دستگاه‌هایی همچون رسیور، کنسول بازی و... به تلویزیون وصل می‌شوند. در صورتی که این دستگاه‌ها مشکل برق و اتصالات داشته باشند، ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شوند. اگر تصویر تلویزیون را از دست داده‌اید بهتر است با استفاده از کنترل تلویزیون نوار منو را باز کنید. اگر این نوار را مشاهده می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که مشکل از دستگاه شما است و تلویزیون هیچ مشکلی ندارد.

خرابی کابل HDMI

خرابی کابل HDMI نیز ممکن است علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه باشد. این کابل معمولاً برای انتقال صدا، تصویر و... با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دستگاه‌هایی همچون کنسول بازی و رسیور متصل می‌شود. در صورتی که این کابل خراب شود شما شاهد مشکلاتی همچون به‌هم‌ریختگی رنگ در تلویزیون و خاموش شدن ناگهانی آن خواهید بود. برای حل این مشکل تنها کافی است کابل HDMI را تعویض کنید.

ویروسی بودن فلش

در برخی موارد ممکن است برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی از فلش استفاده کنید. فلش‌ها به‌راحتی ویروسی می‌شوند و با اتصال به تلویزیون می‌توانند در عملکرد آن اختلال ایجاد کنند و باعث خاموش شدن آن شوند. برای حل این مشکل هرگز به‌طور شخصی اقدام نکنید و حتماً از افراد متخصص برای تعمیر تلویزیون در تهران کمک بگیرید؛ زیرا این مشکل بسیار تخصصی است و ممکن است ویروس‌ها پیچیده باشند و باعث ایجاد آسیب بیشتر در تلویزیون شوند.

خرابی برد اصلی تلویزیون

برد یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در تلویزیون است که وظیفۀ کنترل بخش‌های مختلف آن را برعهده دارد. این قطعه ممکن است در اثر عوامل متعددی آسیب ببیند و باعث سیاه شدن تصویر، خاموش شدن تلویزیون و... شود. با خراب شدن این قطعه عملکرد تلویزیون با مشکل مواجه می‌شود و شما قادر به استفاده از آن نخواهید بود؛ بنابراین بهتر است در کوتاه‌ترین زمان از متخصصان ما در سلام ریپیر کمک بگیرید و برد دستگاه را تعمیر کنید.

وجود مشکل در برد پاور تلویزیون

خراب شدن برد پاور نیز می‌تواند علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه باشد. این برد جریان الکتریسیته را به قسمت‌های مختلف تلویزیون ارسال می‌کند و باعث روشن شدن آن می‌شود. در صورتی که این برد خراب شود، سایر قطعات تلویزیون همچون لامپ‌ها و... نیز آسیب می‌بینند. برای حل این مشکل دقت داشته باشید برد پاور بسیار حساس است و باید با ظرافت بالایی تعمیر و تعویض شود تا مشکلات جدیدی به وجود نیاید.

تایمر تلویزیون از جمله علت‌های خاموش شدن ناگهانی آن

12

بسیاری از تلویزیون‌ها دارای حالتی به نام تایمر (TIMER) هستند که با ورود به آن می‌توانید زمان خاموش روشن تلویزیون را مشخص کنید. مثلاً می‌توانید شرایط را به نحوی تنظیم کنید که تلویزیون شما هر صبح در ساعت به خصوصی بر روی یک کانال ویژه روشن شود. تایمر در بسیاری از شرایط کار راه‌انداز است و باید آن را یک ویژگی مناسب تلقی کرد؛ اما در برخی موارد کاربران به کل فراموش می‌کنند که بر روی تلویزیون خود یک تایمر به خصوص تنظیم کرده‌اند.

قبل از صحبت درباره روش هایی که برای رفع خاموش شدن تلویزیون استفاده می شود از شما دعوت می کنیم سری هم به مطلب علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی هنگام خشک کن بزنید .

روش‌هایی برای رفع خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

13

برای این که با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون رو‌به‌رو نشوید می‌توانید یک سری نکات را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان، مشکل تلویزیون را تشخیص دهید و سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیم برق و کابل آن را به‌طور دقیق به پریز متصل کنید.
  • در صورتی که تلویزیون به‌طور ناگهانی خاموش شد می‌توانید برای چند دقیقه آن را از پریز بکشید و مجدداً آن را روشن کنید.
  • حتماً دکمۀ پاور پشت تلویزیون را بررسی کنید و در صورتی که روی حالت خاموش است آن را روشن کنید.
  • اگر تلویزیون ناگهان خاموش شد، سعی کنید از طریق دکمۀ موجود روی بدنه، آن را به‌صورت دستی روشن کنید. در برخی مواقع ممکن است خرابی ریموت کنترل باعث خاموش شدن تلویزیون شود.
  • سعی کنید تلویزیون را به‌طور مستقیم به برق متصل نکنید و حتماً از محافظ‌های برق برای افزایش طول عمر دستگاه خود بهره ببرید.
  • هر چند وقت یک بار تلویزیون را به‌روزرسانی کنید و آن را در به‌روزترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهید.

تعمیر تلویزیون از طریق کارشناسان سلام ریپیر

حال که علت خاموش شدن تلویزیون بعد از چند دقیقه را متوجه شدید بهتر است برای تعمیر آن حتماً از کارشناسان کمک بگیرید. هرگز بدون تخصص کافی نسبت به تعمیر تلویزیون خود اقدام نکنید. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت سلام ریپیر به نشانی salamrepair.com در کوتاه‌ترین زمان ممکن علت خاموش شدن تلویزیون خود را متوجه شوید. علاوه بر این، کارشناسان ما با کمترین قیمت تلویزیون شما را تعمیر و از خاموش شدن دوبارۀ آن جلوگیری می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.