کد خبر : 29026 / /
/

تار شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در بسیاری از تلویزیون‌ ها رخ دهد. وقتی صفحه تلویزیون شما تار می ‌شود، تصاویر به درستی نمایش داده نمی‌شوند و وضوح تصویر کاهش می یابد. گاهی اوقات ممکن است خطوط عمودی یا افقی روی صفحه تشکیل شود. این مشکل می تواند در همه قسمت ‌های تصویر یا فقط در بخشی از آن رخ دهد. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل تار شدن صفحه تلویزیون بپردازیم و نکاتی را در این رابطه بیان کنیم.

 

دلایل تار شدن صفحه تلویزیون

تار شدن صفحه تلویزیون معمولاً به دلیل چند علت ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از عوامل رایج، عدم تطابق میان فرکانس تازه‌سازی تصویر تلویزیون و فرکانس تصویری است که از دستگاه ورودی آن به تلویزیون ارسال می ‌شود. اگر فرکانس تازه ‌سازی تلویزیون و فرکانس تصویری مطابقت نداشته باشند، ممکن است تار شدن و جلوه ‌های دیگری مانند شکستگی تصویر ایجاد شود.

 

علاوه بر آن، عوامل داخلی تلویزیون نیز می‌ توانند سبب تار شدن صفحه شوند. برخی از مشکلات سخت‌ افزاری مانند کابل‌ های اتصال خراب، مشکل در برد تلویزیون، خرابی قطعات الکترونیکی داخلی یا حتی از کار افتادن آنتن می ‌تواند به تار شدن صفحه تلویزیون منجر شود.

تار شدن صفحه تلویزیون می‌ تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه برخی از دلایل تار شدن صفحه تلویزیون را بررسی می ‌کنیم.

1.    تنظیمات تلویزیون

در برخی موارد، تنظیمات تلویزیون ممکن است باعث تار شدن صفحه شود. مثلاً اگر شدت روشنایی یا کنتراست تنظیمات تلویزیون بسیار بالا یا پایین باشد، ممکن است صفحه تار شود. بهتر است این تنظیمات را بررسی و به حالت پیشفرض تلویزیون بازگردانید.

2.    فرکانس تازه سازی تلویزیون

تلویزیون‌ ها دارای فرکانس تازه‌ سازی می باشند که تعداد فریم ‌هایی را که تلویزیون در هر ثانیه نمایش می‌دهد، تعیین می‌ کند. اگر فرکانس تازه‌سازی تلویزیون با فرکانس تصویری مطابقت نداشته باشد، می ‌تواند باعث تار شدن تصاویر شود.

3.    کابل های اتصال نامناسب

استفاده از کابل ‌های نامناسب یا کابل ‌هایی که دچار نقص شده باشند می‌ تواند به تار شدن صفحه تلویزیون منجر شود. اتصال نامناسب یا مشکلاتی مانند اختلال در سرعت انتقال داده‌ ها، تداخل الکترومغناطیسی و یا از دست دادن سیگنال می ‌تواند علت تار شدن تصاویر باشد.

4.    مشکل در سیگنال

اگر تلویزیون شما از طریق آنتن یا کابل سیگنال دیجیتال را دریافت می‌ کند، ممکن است گاهی اوقات سیگنال دچار اختلال شود. در این صورت، تار شدن صفحه ممکن است به علت ضعف سیگنال باشد. در این صورت، تغییر موقعیت آنتن یا استفاده از تقویت‌ کننده سیگنال می ‌تواند مشکل را حل کند.

5.    خرابی صفحه نمایش

اگر صفحه نمایش تلویزیون خراب شده یا دچار مشکل فنی شده باشد، می‌ تواند باعث تار شدن تصویر شود. در این صورت، بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید یا در صورت لزوم، صفحه نمایش را تعویض کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی در تهران ، تعمیر تلویزیون شیائومی در تهران ،  نمایندگی تعمیر تلویزیون ایوولی تهران از خدمات امدادتی وی در تهران است ۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲

6.    مشکل در سیستم عامل تلویزیون

در برخی موارد، مشکلات نرم‌افزاری در سیستم عامل تلویزیون ممکن است باعث تار شدن صفحه شوند. در این صورت، بهتر است نسخه سیستم عامل را بررسی کرده و در صورت لزوم، آن را به آخرین نسخه بروز کنید.

اقدامات پیشگیرانه از تار شدن صفحه تلویزیون 

برای جلوگیری از مشکل تار شدن صفحه تلویزیون، می‌ توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

1.    تنظیمات صحیح تلویزیون

همانطور که گفتیم تنظیمات نامناسب می ‌تواند باعث تار شدن صفحه تلویزیون شوند. بررسی کنید که تنظیمات روشنایی، کنتراست، رنگ و وضوح تلویزیون به درستی تنظیم شده باشند. می ‌توانید از منوی تنظیمات تلویزیون خود استفاده کنید و تنظیمات را به حالت پیشفرض بازگردانید.

2.    کابل ها و اتصالات

اتصال نامناسب یا ضعیف کابل‌ ها ممکن است باعث تار شدن صفحه تلویزیون شوند. اطمینان حاصل کنید که کابل‌ ها به درستی و به طور کامل به تلویزیون و دستگاه‌ های جانبی متصل شده‌ اند. استفاده از کابل ‌های با کیفیت بالا نیز می ‌تواند به کاهش احتمال مشکلات اتصال و تار شدن تصویر کمک کند.

3.    دریافت سیگنال قوی

بهتر است از عملکرد صحیح منبع دریافت سیگنال مطمئن شوید. اگر از طریق آنتن سیگنال را دریافت می‌کنید، ممکن است تار شدن صفحه به علت ضعف سیگنال باشد. بررسی کنید که آنتن به درستی نصب شده و در موقعیت مناسب قرار دارد. در صورت لزوم، از تقویت‌کننده سیگنال استفاده کنید.

4.    مراقبت و نگهداری صحیح 

تعمیر و نگهداری منظم تلویزیون می‌ تواند از بروز مشکلاتی مانند تار شدن صفحه جلوگیری کند. مراقبت از صفحه نمایش، پاکسازی با استفاده از محلول ‌های شستشوی مناسب و استفاده از پارازیت ‌گیر های خارجی می‌ تواند به حفظ کیفیت تصویر کمک کند.

5.    بروزرسانی نرم افزار

مطمئن شوید که سیستم عامل تلویزیون شما بروز است. برخی از مشکلات تار شدن صفحه ممکن است توسط بروزرسانی ‌های نرم ‌افزاری حل شوند. بنابراین، همانطور که قبل تر اشاره کردیم، بهتر است نسخه سیستم عامل تلویزیون را بررسی کرده و در صورت لزوم، آن را بروز کنید.

در صورتی که مشکل تار شدن صفحه تلویزیون به صورت مداوم وجود دارد و تمام اقدامات اولیه برای رفع این مشکل هیچ نتیجه ای نداده است، بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید  تلویزیون را بررسی و تعمیر کند . 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.