کد خبر : 29051 / /
/

 

پرمعامله ترین کالا در بورس کالا

بورس کالا، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای معامله‌گران بوده که نوسان زیادی دارد. در واقع از طریق این بازار، معامله‌گران می‌توانند سود زیادی به دست آورند و سبد معاملاتی‌ خود را گسترش دهند. در بورس کالا به طور معمول می‌توان معاملات مختلفی انجام داد. از این جهت اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در بازار مورد نظر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه تصمیم‌گیری، به خوبی با پرمعامله ترین کالا در بورس کالا آشنا شوید.

نفت WTI در بورس کالا

یکی از رایج‌ترین کالاها در بورس کالا، نفت WTI است. این نفت به عنوان نفت سبک و شیرین نیز شناخته شده و در ایالت‌های مختلف، استخراج می‌شود. نفت WTI، چگالی و محتوای گوگردی کمتری در مقایسه با نفت خام برنت دارد. تعداد قراردادهای معامله شده نفت در بورس کالا بسیار زیاد است و همین موجب شده به عنوان پرمعامله ترین کالا در این بازار، شناخته شود.

 

سیمان در بورس کالا

اگر شما هم در زمینه ساختمان سازی یا ساخت و ساز فعال هستید، بهتر است بدانید معاملات بورس سیمان نیز از طریق گواهی سپرده کالایی، می‌تواند انجام شود. قیمت سیمان سفید در بورس کالا، به شکل کاملا رقابتی تعیین خواهد شد. ارزش این کالا به طور کلی با توجه به میزان عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد. البته ناگفته نماند؛ دولت قیمت‌ گذاری دستوری سیمان را حذف می‌کند و این یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

از جمله رایج ترین انواع سیمان در بورس می‌توان به سیمان سفید، سیمان پاکتی، سیمان سیاه تیپ دو، سیمان فله، سیمان پوزولانی و همچنین سیمان خاکستری تیپ پنج اشاره کرد. به طور معمول باید بدانید که سیمان پاکتی تیپ 5 به وزن، نوع و کارخانه تولید کننده مورد نظر بستگی دارد. البته قیمت سیمان، ابتدا توسط کارشناس مشخص می‌شود‌. اکثر فعالان در بورس کالا، این عمل را با نام قیمت پایه می‌شناسند.

بعد از تعیین و اعلام قیمت پایه سیمان در بورس کالا، رقابتی بین شرکت‌های تولید کننده ‌و خریداران جهت خرید باتوجه به عرضه و تقاضا شکل خواهد گرفت که همان قیمت اصلی یا واقعی سیمان در بازار بوده و اهمیت زیادی دارد. شرکت‌های تولید ‌کننده، اکثراً محصولات خود را به شکل مستقیم در بورس کالا عرضه خواهند کرد و هر شرکت حقوقی یا شخص حقیقی، می‌تواند مستقیماً سیمان را خریداری کند. این روش مزیت‌های زیادی برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید قیمت سیمان سیاه هم نظیر سایر موارد، براساس عواملی که در قبل ذکر شد، تعیین می‌شود.

پنبه در بورس کالا

پنبه نوعی فیبر طبیعی بوده که با استفاده از دانه‌های گیاهی تولید می‌شود. این کالا به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین و با ارزش‌ترین الیاف در جهان شناخته شده است و کاربردهای متنوعی دارد. محصول مورد نظر امروزه در بسیاری از کشورها همچون هند، ایالات متحده، برزیل، چین و پاکستان، به صورت عمده تولید می‌شود. پنبه، جنس نرم و لطیفی دارد و از این طریق هم بیشتر برای تولید لباس، از آن استفاده می‌کنند.

طریقه رنگ کردن آن هم بسیار راحت است و می‌توانید هر رنگی که خواستید را اعمال کنید. با این حال، جا دارد بدانید تولید پنبه نیاز به مقدار زیادی آفت‌کش و آب دارد. از این طریق هم ممکن است اثرات نا مطلوبی بر محیط زیست به جا بماند. به طور معمول شرایط آب و هوایی، میزان عرضه و تقاضا، روند بازار و اقتصاد جهانی بر روی قیمت پنبه تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

images_1709023366_65dda086df3b6.jpg

مس در بورس کالا

فلز مس در صنایع مختلفی کاربرد دارد و این روزها از آن برای ساخت و ساز، بسیار استفاده می‌کنند. مس دارای قابلیت عالی در ایجاد برق و حرارت است. به همین خاطر از آن به طور گسترده در صنایع الکترونیک و ساخت و ساز، بهره می‌گیرند.

شیلی، پرو، ایالات متحده و چین از جمله دیگر تولید کننده‌های مهم مس هستند که روز به روز، بیشتر پیشرفت می‌کنند. با توجه به این که از مس در تولید خیلی استفاده می‌شود، قیمت آن براساس عوامل اقتصادی تعیین خواهد شد. همچنین تقاضا برای خرید مس، می‌تواند به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای سلامت اقتصاد تعیین شود.

گاز در بورس کالا

همان طور که می‌دانید؛ گاز طبیعی از جمله منابع انرژی مهم در جهان است که ارزش زیادی دارد‌. با این که گاز طبیعی یک منبع انرژی تجدید پذیر نبوده، اما به عنوان تطبیق پذیرترین و تمیز ترین سوخت فسیلی شناخته شده است. این مورد از پرمعامله ترین کالا در بورس کالا، همچون نفت خام، اکثر نیازها را برطرف می‌کند.

با این که جهان قصد دارد تا سال 2050، آلاینده‌ها را به طور کامل حذف کند اما باید مصرف گاز طبیعی و نفت خام کاهش پیدا کند. البته گاز طبیعی، آلاینده‌های نسبتاً کمتری تولید می‌کند و نقش بسیار مهمی، به عنوان یک منبع انرژی جهانی دارد.

images_1709023375_65dda08f14136.jpg

گندم در بورس کالا

گندم یکی دیگر از پرمعامله ترین و پرسودترین کالاهای کشاوری در دنیا بوده که بسیاری از کشورها همچون هندوستان، چین، ایالات متحده و روسیه، اقدام به تولید آن می‌کنند. از گندم معمولا جهت تولید محصولات مختلف مانند انواع پاستا و انواع نان بهره می‌گیرند.

این کالای پرمعامله در تجارت جهانی، حجم معاملات سالانه‌اش بسیار بالا بوده و میلیاردها دلار تخمین زده شده است. از جمله بزرگ‌ترین وارد کننده‌های گندم می‌توان مصر، الجزیره و اندونزی را نام برد. کانادا، ایالات متحده و استرالیا هم جزو بزرگ ترین و معروف‌ترین صادرکننده های این محصول محسوب می‌شوند.

قیمت گندم به طور کلی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سیاست‌های دولت، شرایط آب و هوایی و عرضه و تقاضا، قرار دارد. همچنین نوسانات قیمت گندم، تاثیر زیادی بر روی قیمت‌های جهانی محصولات غذایی و کارگران بخش کشاورزی به جای می‌گذارد.در مجموع، این کالا یک بخش مهم و با ارزش از سیستم جهانی غذا بوده که با معامله آن، می‌توانید سود زیادی به دست آورید.

راه‌های تشخیص پر معامله ترین کالاها در بورس کالا

از جمله راه‌های مناسب برای تشخیص معاملات پر سود و محبوب در بورس کالا، توجه به تعداد قراردادهای انجام شده یا معامله شده در بورس‌های آتی است. به دلیل این که کالاها در بورس‌های گوناگون در دنبا با نمادهای متنوع و قرارداد با مشخصات متفاوت معامله می‌شوند مشخص کردن دقیق حجم معاملات کار خیلی ساده‌ای نیست. ضمن این که اغلب تراکنش‌های کالاها، با استفاده از قراردادهای خصوصی صورت می‌گیرد.

دقت داشته باشید معاملات انرژی، به طور معمول شامل کالاهایی همچون برق، نفت خام، نیروی باد و گاز طبیعی می‌شود. در واقع نوسانات دائمی و ناگهانی قیمت این کالاها، موجب محبوبیت آن‌ها برای معامله‌گران شده است. بازار کالای انرژی از نظر قراردادهایی که مورد معامله قرار می‌گیرد و گردش مالی، بزرگ‌تر از بازارهای دیگر است. همچنین جا دارد بدانید؛ با این که انواع مختلفی از کالای انرژی برای معامله موجود بوده اما نفت خام، پرمعامله ترین و محبوب ترین کالای انرژی است.

نتیجه‌گیری

بازار کالاها، گزینه‌ای محبوب برای معامله گران بوده که نوسان قابل توجهی دارد. بدین گونه نیز می‌توان از افزایش یا کاهش قیمت یک کالا در بورس کالا، سود کرد. معامله کالاهای مختلف در بورس، این فرصت ویژه را هم در اختیار افراد سرمایه گذار قرار می‌دهد که سبد معاملاتی خود را متنوع سازی نمایند. متنوع سازی سبد، به عنوان یکی از بخش‌های مهم و ضروری در مدیریت ریسک شناخته شده است. در هر صورت اگر شما هم قصد امتحان و سرمایه گذاری بر روی یکی از پرمعامله ترین کالا در بورس کالا را دارید، بهتر است بدون اطراعات کافی، دست به اقدامی نزنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.