کد خبر : 29070 / /
/

واردات هر کالایی به کشور قانونی محسوب نمی‌شود. این موضوع درباره واردات مستقیم و واردات ته لنجی نیز صدق می‌کند و برای این که از قبل به مشکل قانونی برنخورید، لازم است بدانید چه کالاهایی برای واردات ته لنجی قانونی اند. بازرگانی وانیکس که در امر واردات ته لنجی و معمولی دارای تجربه و تخصص است، فهرستی از کالاهایی که واردات آن‌ها برای واردات ته لنجی قانونی است تهیه کرده و در اختیار بازرگانان قرار داده است. اگر قصد دارید از طریق ته لنجی یا اصطلاحا ملوانی کالا وارد کشور کنید، حتما باید با این فهرست آشنا شوید..

 

واردات ته لنجی چیست

از سمت گمرکی ایران یک قانون تصویب شده است که با توجه به آن افرادی که در شهرهای جنوبی و بندری مثل بندرعباس و بوشهر و... زندگی می‌کنند اجازه دارند با لنج‌های خود طی هر سفر مقداری بار از دبی به ایران بدون پرداخت حق گمرکی وارد کنند. این نوع واردات را واردات ته لنجی می‌نامند که البته به‌خاطر عدم پرداخت حق گمرکی، انجام آن سود زیادی برای بازرگانان دارد. بازرگانی وانیکس در انجام این نوع واردات تخصص و تجربه زیادی داشته و برای همین بازرگانان زیادی کارهای واردات ته لنجی خود را به این بازرگانی می‌سپارند.

نکته مهم درباره واردات ته لنجی این است که قبل از هر اقدامی با قوانین و مقررات این نوع واردات آشنا باشید. بازرگانی وانیکس به‌خاطر داشتن تجربه بالا در زمینه واردات انواع کالا از دبی و چین به‌صورت ته لنجی به ایران، یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی است که می‌توانید کارهای واردات خود را به آن سپرده و با سودی زیاد کالاهای مدنظر خود را با ته لنجی وارد کشور کنید. اما چه کالاهایی را مجاز هستیم به‌صورت ته لنجی از دبی و چین به ایران وارد کنید؟

مراحل واردات ته لنجی کدام اند

قبل از این که کالاهای مجاز برای واردات ته لنجی را فهرست‌وار نام ببریم، لازم است با مراحل واردات ته لنجی آشنا شوید. این مراحل درست مانند مراحل واردات مستقیم کالا از دبی یا چین به ایران است و تنها تفاوت آن این است که مرحله پرداخت حق گمرکی حذف شده است. برای واردات کالا به روش ته لنجی از دبی و چین به ایران این لازم است که شما ابتدا یک شرکت یا فروشگاه تولیدکننده محصولاتی که مدنظر دارید آن‌ها را وارد کشور کنید پیدا کرده و سپس سفارش خرید خود را برای آن بفرستید.

بعد از ارسال سفارش خرید، نوبت به پرداخت هزینه خرید می‌رسد. پرداخت هزینه خرید با استفاده از روش‌های پرداخت بین‌المللی مثل استفاده از پی پال و سوئیفت انجام می‌شود. بعد از پرداخت هزینه خرید، کالاهای خریداری شده به شرکت‌های حمل بار ته لنجی داده می‌شود. این شرکت‌ها نیز با استفاده از امتیازی که هر لنج در اختیار آن‌ها قرار داده است مقدار مشخصی از کالای شما را بدون پرداخت حق گمرکی از دبی یا چین به ایران ارسال می‌کنند. بعد از ارسال کالاها توسط لنج نیز دیگر نیازی نیست که در ایران برای ترخیص آن‌ها حق گمرکی پرداخت شود. برای همین این روش واردات بسیار پرسود محسوب می‌شود.

فهرست کالاهای قانونی برای واردات ته لنجی

کالاهایی که از طریق ته لنجی وارد کشور می‌شوند دارای یک فهرست بسیار طولانی است که می‌توان به دسته‌های آن اشاره کرد. هر کالایی غیر از این دسته‌ها که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد دارای منع قانونی برای ورود به داخل کشور هستند. این دسته‌ها شامل مواد منفجره، سلاح سرد و گرم، انواع مشروبات الکلی، دستگاه‌های شنود و... است که واردات آن‌ها به‌صورت مستقیم به ایران نیز ممنوع محسوب می‌شود. اما دسته کالاهایی که می‌توان به‌صورت قانونی از روش ته لنجی وارد کشور کرد شامل موارد زیر هستند.

خشکبار: اولین دسته از کالاهایی که اتفاقا از کشورهای عربی و از طریق ته لنجی از دبی به ایران وارد می‌شود، دسته خشکبار است.

لوازم الکترونیکی: دسته دیگری از کالاهایی که ورود آن‌ها به‌صورت قانونی از طریق ته لنجی مجاز است، دسته لوازم الکترونیکی است. کالاهای این دسته از شرکت‌های چینی وارد کشور می‌شوند.

تجهیزات صنعتی: تجهیزات صنعتی کوچک که بتوان با لنج آن‌ها از دبی به ایران حمل کرد نیز دارای منع قانونی نبوده و می‌توان آن‌ها را از راه ته لنجی وارد کشور کرد.

قطعات خودرو: یکی دیگر از دسته کالاهایی که اتفاقا واردات آن‌ها از طریق ته لنجی سود زیادی دارد، قطعات خودرو است.

وسایل برقی: یکی دیگر از دسته‌هایی که واردات آن‌ها از طریق ته لنجی دارای منع قانونی نیست، وسایل برقی است.

لوازم جانبی موبایل و لب تاب: از دسته وسایل دیگری که واردات آن‌ها منع قانونی ندارد و می‌توان از راه ته لنجی آن‌ها را وارد کشور کرد، لوازم جانبی موبایل و لب تاب است.

لوازم آرایشی و بهداشتی: از پرسودترین محصولاتی که واردات آن‌ها از راه ته لنجی منع قانونی ندارد، لوازم آرایشی و بهداشتی است.

تجهیزات پزشکی: از دیگر محصولاتی که از راه ته لنجی می‌توان آن‌ها را از دبی و چین به ایران وارد کرد، تجهیزات پزشکی است که البته وارداتی پرسود محسوب می‌شود.

پوشاک و کیف و کفش: از دیگر دسته محصولاتی که واردات آن‌ها از راه ته لنجی انجام شده و منع قانونی ندارد، پوشاک و کیف و کفش است.

اسباب بازی: انواع اسباب بازی نیز از دیگر محصولاتی است که واردات آن‌ها منع قانونی ندارد و با لنج‌های باری قابل انتقال به ایران هستند.

دیگر محصولات مثل دوچرخه و تجهیزات ورزشی: از دیگر محصولاتی که می‌توان با ته لنجی از دبی و چین به ایران وارد کرد، تجهیزات ورزشی و دیگر محصولاتی است که جزو کالاهای ممنوعه وارداتی به ایران نیستند.

کارهای واردات ته لنجی را به وانیکس بسپارید

اما سپردن کارهای واردات ته لنجی به کدام بازرگانی پیشنهاد می‌شود؟ بازرگانی وانیکس یکی از بهترین شرکت‌های بازرگانی برای انجام کارهای واردات ته لنجی است. این بازرگانی در زمینه انجام کارهای واردات ته لنجی تجربه و دانش بالایی دارد. علت آن هم این است که متخصصان وانیکس جزو بهترین افرادی هستند که در طی کارهای واردات ته لنجی می‌توانید پیدا کنید. این بازرگانی همچنین با بهترین شرکت‌های اجازه لنج قرارداد بلندمدت بسته و می‌تواند کارهای انتقال کالاهای شما را با هزینه اندک و در زمان کمی انجام دهد.

مزایای واردات ته لنجی با وانیکس

بازرگانی وانیکس دارای ویژگی‌های خاص و مزایای زیادی است که باعث شده آن را به عنوان گزینه اول حمل دریایی از چین و امارات پیشنهاد کنند. اولین ویژگی این است که انجام کارهای واردات ته لنجی با استفاده از بازرگانی وانیکس در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه قابل انجام است. ویژگی دوم این است که بیمه استفاده شده در انتقال کالاها بوسیله لنج‌هایی که بازرگانی وانیکس در اختیار شما قرار می‌دهد، جزو کامل‌ترین بیمه‌ها است و تمام حوادث را پوشش می‌دهد. برای همین خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

همچنین این بازرگانی برای اطمینان خاطر شما یک چک ضمانت با ارزشی برابر با کالاهایی که خریداری کرده‌اید در اختیار شما قرار می‌دهد که اگر مشکلی برای کالاها پیش آمد بتوانید با استفاده از این چک ضمانت خسارت احتمالی خود را دریافت کنید. در نهایت نیز با سپردن کارهای واردات ته لنجی خود به بازرگانی وانیکس، نیازی نیست دیگر در هیچ کدام از مراحل واردات خودتان شخصا وارد عمل شده و اقدام کنید. این بازرگانی انجام تمام مراحل را برعهده گرفته و در کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن کارهای واردات ته لنجی را برای شما انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.