کد خبر : 29088 / /
/

اگر گشتی در خیابان‌های شهر زده باشید، متوجه این موضوع می‌شوید که بیشتر سازندگان از سنگ برای زیباتر شدن نمای ساختمان‌ها استفاده کرده‌اند؛ اما متاسفانه امکان دارد با گذر زمان، این قطعات به‌دلیل عوامل طبیعی مختلف مثل باد و باران استحکام خود را از دست بدهند. به همین دلیل از روش‌های گوناگونی مثل پیچ و رولپلاک سنگ نما برای جلوگیری از بروز حوادث استفاده می‌شود. در این مقاله، قصد داریم انواع روش‌های اجرا را بررسی کرده و راهنمایی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید یک شرکت مناسب را برای انجام این کار انتخاب کنید.

 

 

 

روش‌های پیچ کردن سنگ نما

روش‌های مختلفی وجود دارد که شرکت‌ها، بسته به نوع پروژه از آن‌ها برای پیچ کردن سنگ استفاده می‌کنند. در ادامه، اطلاعات مختصری در مورد هرکدام در اختیار شما قرار می‌دهیم.

راپل

راپل یکی از روش‌های پرکاربرد و موثر پیچ کردن ‌نما بر ساختمان‌ها به حساب می‌آید. از این متد، به‌طور خاص برای ساختمان‌های مرتفع که دسترسی به بخش‌های مختلف آن دشوار است، استفاده می‌شود. در روش گفته‌شده، کارگران برای انجام پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نما با استفاده از تجهیزاتی مانند حباب و کلنگ‌های خاص از بالای ساختمان به پایین آمده و لقی‌های موجود را برطرف می‌کنند. یکی از مزایای بارز راپل، کاهش هزینه و مدت زمان اجراست.

کلایمر

روشی که متخصصان با استفاده از تجهیزات مخصوص از ساختمان بالا رفته و سنگ‌ها را در جای خود سفت می‌کنند. از مزایای این روش می‌توان به سرعت و دقت بالای آن اشاره کرد. علاوه‌براین، درصورتی‌که دسترسی به بخش‌های مختلف سازه دشوار باشد، تنها راه، استفاده از این متد است. البته افرادی که برای این کار انتخاب می‌شوند، باید تجهیزات مناسبی در اختیار داشته باشند و در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت کنند تا مهارت‌های لازم را به‌دست آورند.

داربست

برای پیچ و رولپلاک سنگ نما می‌توان از روش‌های قدیمی‌تر مثل نصب داربست نیز استفاده کرد. درحال‌حاضر این متد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا اجرای آن هزینه‌بر بوده و زمان اجرای پروژه را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. به همین دلیل شرکت‌ها و پیمانکاران، علاقه چندانی به این روش ندارند.

مزایای پیچ و رولپلاک سنگ نما

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا به‌جای استفاده از راهکارهای دیگر باید نمای ساختمان را پیچ کرد؟ در این بخش قصد داریم به تعدادی از مهم‌ترین مزایای بهره بردن از این روش اشاره کنیم و توضیحات مختصری در مورد هرکدام بدهیم.

  • استفاده از این روش باعث ایجاد اتصالات محکم و پایدار بین سنگ‌ها و بدنه ساختمان می‌شود و مقاومت آن‌ها در برابر نیروهای خارجی مانند باد و باران را بیشتر می‌کند.

  • پیچ کردن به‌عنوان یک روش نصب نسبتا ساده و سریع شناخته می‌شود. برای برطرف کردن مشکلات بخش‌های مختلف ساختمان با کمک این متد، از ابزار و تجهیزات کمتری نیاز است.

  • پیچ و رولپلاک به ساختار سنگ ‌نما ظرافت و زیبایی بیشتری می‌بخشد. علاوه‌براین، زمان و هزینه را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

انتخاب مجموعه مناسب برای انجام پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نما

باتوجه‌به مزایای پیچ کردن سنگ نما، انتخاب این روش منطقی به نظر می‌رسد؛ اما برای این‌که بتوان کیفیت کار و سرعت اجرای پروژه را تضمین کرد، باید از خدمات مجموعه‌هایی که در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارند، بهره برد. در این بخش قصد داریم راهنمایی در اختیار شما قرار دهیم تا با کمک آن بتوانید انتخابی مناسب انجام دهید.

تحقیق و مطالعه

تجربه نشان داده که انتخاب مجموعه مناسب برای انجام هر پروژه‌ای ازجمله پیچ کردن سنگ نما، امری حیاتی و تصمیمی است که باید بادقت و شناخت کافی گرفته شود. اولین گام، تحقیق و مطالعه کامل در مورد شرکتی است که قصد همکاری با آن را دارید. برای این کار می‌توانید در گوگل سرچ کرده و به وب‌سایت مجموعه‌های مختلف یا صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید از نوع و کیفیت ارائه خدمات مطلع شوید.

مقایسه و ارزیابی

در فرآیند مقایسه و ارزیابی مجموعه‌های مختلف برای انجام پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نما، باید به نکات مهمی توجه کرد تا تصمیم بهتری گرفته شود. اولین گام در این مسیر، بررسی کیفیت و تجربه مجموعه‌هاست.

در مرحله بعد باید قیمت و هزینه‌هایی که از شما دریافت می‌شود را بررسی کنید؛ اما باید توجه داشت که تنها تمرکز بر قیمت مناسب، امکان دارد شما را به نتیجه دلخواه نرساند؛ به همین دلیل، لازم است کیفیت نمونه‌ کارها را با نرخ پیشنهادی مقایسه کنید. علاوه‌براین، پشتیبانی و خدمات پس‌ازفروش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. یک مجموعه با پشتیبانی مناسب، اطمینان می‌دهد که در تمام مراحل پروژه و پس از اتمام کار در کنار شما خواهد بود.

مشاوره و مذاکره

پس از این‌که شرایط شرکت‌های مختلف را بررسی کردید، حال زمان آن فرا رسیده تا با آن‌ها وارد مذاکره شوید و بر سر جزئیات به توافق برسید. به شما توصیه می‌کنیم برای انجام این کار از قبل آماده باشید تا بتوانید با دستی پر، از جلسه خارج شده و امتیازات مدنظرتان را دریافت کنید.

عقد قرارداد

عقد قرارداد یک مرحله مهم در روند هر پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نماست. این فرآیند به معنای انعقاد یک توافق رسمی بین دو طرف است که اطلاعاتی مانند شرایط و ضوابط پروژه، مسئولیت‌های هر طرف و مدت زمان اجرای پروژه مشخص می‌شود. علاوه‌براین باید قیمت و هزینه‌ها، شرایط پرداخت و ... نیز نوشته شود تا مشکلی به‌وجود نیاید. بعد از انعقاد قرارداد، هر دو طرف متعهد به رعایت شرایط و تعهدات مشخص‌شده هستند و هرگونه تغییر یا اصلاح در آن، نیاز به توافق مجدد دارد.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های متداول برای جلوگیری از ریزش نمای ساختمان، استفاده از پیچ و رولپلاک است. در این مقاله، انواع متدهای شرکت‌های مختلف برای انجام این کار و مزایای آن‌ها را بررسی کردیم. علاوه‌براین، راهنمایی در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید بهترین شرکت برای اجرای پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نما را انتخاب کنید. بهتر است بخش‌های مختلف این مطلب را مطالعه کنید تا با مجموعه‌ای معتبر قرارداد منعقد کرده و در هزینه‌های خود به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.