کد خبر : 29101 / /
/

طراحی ویلا یکی از موارد مهمی است که امروزه قبل از اقدام به ساخت نیاز است که انجام شود. شما باید قبل از شروع  نمونه طراحی ویلا را مشاهده کنید تا سبک و مدلی مطابق سلیقه خود را برای طراحی سفارش دهید. طراحی بخش جذاب در حوزه معماری بوده و هر فردی با هر سلیقه در هر منطقه ای دوست دارد ویلای خود را داشته باشد. ویلا ها دارای مدل های مختلفی هستند و برای ساخت هریک باید برخی نکات را نیز درنظر داشت. فرقی نمی کند که قصد شما ساخت ویلایی کوچک است و یا بخواهید عمارتی شاهانه برای خود داشته باشید. اگر طراحی کردن ویلا توسط یک شخص حرفه ای انجام شود، ویلای ساخته شدن نیز بسیار زیبا خواهد شد و نگرانی در مورد طراحی نیز نخواهید داشت. طراحی در زمینه ویلا نکاتی از جمله سپردن کار به متخصص، میزان بودجه اختصاص داده شده، انتخاب یک سبک واحد برای داخل و نمای بیرون دارد که توضیحات بیشتری خواهیم داد. طراح باید طوری باشد که با توجه به خواسته مشتری، تمامی نکات و اصول طراحی ویلا را درنظر بگیرد. برای مشاهده نکات و سبک ها در ادامه با ما همراه باشید

 

آشنایی با اصول مهم طراحی ویلا

درصورتی که قصد طراحی ویلا را دارید باید به موارد مهمی توجه داشته باشید. بعد از بررسی و توجه به این موارد است که باید فرایند طراحی و ساخت ویلا کلید بخورد. در ادامه مهم ترین اصول در مسیر طراحی ویلا را توضیح خواهیم داد.

 

نکات کلی طراحی ویلا

چند اصل مهم را در مسیر طراحی ویلا باید درنظر گرفت. مهم ترین این اصول به شرح زیرند:

-در مسیر طراحی و ساخت ویلا باید به محیط زیست احترام بگذارید.

-در فضاهای داخلی باید به خوبی حس آرامش ایجاد کنید.

-طراحی ویلا باید به شکلی کاملا روشن و خالص صورت بگیرد.

-ساکنان ویلا باید هنگام بودن در ویلا حس تعلق خاطر داشته باشند.

-نورپردازی مناسب و مصرف انرژی بهینه، نکته مهم دیگری در مسیر طراحی ویلا است.

اما صبر کنید! نکته مهم طراحی ویلا هنوز باقی مانده اند. ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید.

فضاها را به درستی جانمایی کنید

انتخاب درست مکان برای قرارگیری ویلا گام مهمی است که باید بردارید. حال با توجه به فاکتور هایی مانند نور و تهویه باید اقدام به طراحی فضاهای مختلف در پلان کنید. در این مسیر باید به نکات زیبایی شناختی، هم درباره داخل و هم درمورد خارج سازه نیز توجه کنید. این را بدانید که درست در همین گام قرار است فضای مدنظر، حجم و شکل مناسبی به خود بگیرد. برای قرارگیری عناصر مختلف باید نهایت دقت را به خرج داد. برای نمونه درصورتی که قصد دارید آبنما طراحی کنید، باید این عنصر را در قسمتی قرار بدهید که در معرض دید افراد در حال استراحت باشد.

14

 

از نور طبیعی به درستی استفاده کنید.

مورد دیگری که باید در تمام طراحی ها درنظر داشته باشید، جهت طلوع و غروب خورشید است.در این باره به نکات زیر ضروری است:

-در علم معماری، نور جنوب بهترین نور ساختمان تلقی می شود و هر معماری تلاش می کند از نور ضلع جنوبی ساختمان بهترین استفاده را ببرد.

-درمقابل از نور غرب به عنوان یک نور تیز و آزار دهنده تلقی می شود.

-نور شرق هم برای اتاق خواب ها مناسب تلقی می شود.

توجه به این نکات برای طراحی ویلا بسیار ضروری است.

 

بررسی ارتفاع ساختمان

ساختمان ویلا به طور عادی حدود 60 تا 80 سانتی متر بالاتر از سطح زمین ساخته می شود. چرا که این کار هم نمای ساختمان را بهتر نمایش می دهد.

 

مهم ترین انواع سبک های طراحی ویلا کدامند؟

ویلا های امروزی دارای سبک های معماری و طراحی خاص خود هستند. هریک از این موارد دارای ویژگی های خاص خود می باشند. بنابراین یک طراح حرفه ای باید ضمن برخورداری از دانش معماری و تجربه کافی موارد دیگری را نیز درنظر بگیرد. سبک های طراحی ویلا شامل سبک مدرن، کلاسیک، دوبلکس، فلت، مینیمال و غیره می باشد. علاوه بر موارد گفته شده، درباره سبک های طراحی ویلا و بکارگیری آن ها باید موارد زیر را نیز درنظر داشت:

-برای پیاده سازی هر سبک معماری باید از نیروی متخصص و مصالح خاص آن سبک هم استفاده کرد. 

-اینکه کدام سبک ویلا را در آخر انتخاب می کنید، تاحدود زیادی به بودجه شما نیز ارتباط دارد.

-علاوه بر این باید به این مورد هم توجه کنید که باید نمای داخلی و خارجی ویلا هم هماهنگ باشند.

-همچنین نمای بیرونی باید با دکوراسیون داخلی ویلا هم هماهنگی داشته باشد.

 

سبک مدرن طراحی ویلا

یکی از پرطرفدارترین سبک های معماری ویلا، سبک مدرن می باشد. درست مانند سبک کلاسیک، معماری مدرن هم طرفداران خاص خود را داراست و آن را مناطق مختلف می توان بکارگرفت. ویلاهای ساخته شده با این سبک بیشتر دارای رنگ های خنثی، مانند سفید و خاکستری ساخته می شوند. چرا که استفاده از رنگ هایی مانند سفید به عنوان نمادی از سادگی تلقی می شود. سایر ویژگی های این سبک عبارتند از :

-جدار های شیشه ای

-پنجره های بزرگ و گسترده

-سازه های ساده

-استفاده از تجهیزات نویت

 

 

 

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از پرتکرارترین انتخاب های افراد هنگام فکر کردن به سبک ویلای موردنظرشان می باشد. ویژگی اصلی این سبک شلوغی و جزئیات زیاد آن است. این سبک از زمان گذشته تاریخ معماری ایران رایج بوده و طرفداران خاص خود را همواره حفظ کرده است. این سبک دارای ظاهری شلوغ و مهم ترین ویژگی های آن به شرح هستند:

-ستون های مرتفع

-وجود تقارن در هرگونه بکارگیری اجزا

-وجود عناصری مانند مجسمه و تندیس

 

سبک مینیمال

اولین مشخصه ای که در وصف این سبک می توان ذکر کرد، سادگی و دور بودن آن از شلوغی است. امکان بکارگیری این سبک، هم برای فضاهای بزرگ و هم برای فضاهای کوچک فراهم است. این سبک در مقایسه با سبک مدرن دارای سادگی بیشتری می باشد.

15

طراحی ویلا در شمال

طراحی ویلا در شمال یکی از مواردی است که درخواست های زیادی برای آن وجود دارد. شما کشور با توجه به اینکه دارای آب و هوای خوب و طبیعت سرسبزی است، ویلا سازی زیاد می باشد. اکثر افراد در شمال قبل از ساخت ویلا، طراحی سفارش می دهند و روال طراحی در این منطقه نسبت به سایر مناطق فرقی نمی کند. سبک های طراحی در این منطقه بیشتر سبک کلاسیک، مدرن و دوبلکس است که طرفداران خاص خود را نیز در این منطقه دارد. با توجه به آب و هوای بارانی که شمال دارد در طراحی ببیشتر از سبک هایی که سقف شیروانی دارند استفاده می شود.

 

 

سفارش طراحی ویلا

همانوطر که گفته شد برای طراحی در زمینه ویلا باید توسط یک متخصص و حرفه ای انجام شود. برخی از سایت های در زمینه طراحی ویلا مشغول به فعالیت هستند که این سایت های معتبر شامل نوآوران ویلا ، archdaily ، dezeen هستند که ویلا را با سبک های روز طراحی می کنند و پس از دادن سفارش به آن ها نگرانی بابت طراحی نخواهید داشت.

 

جمع بندی نهایی

طراحی ویلا نکاتی دارد که اکثر افرادی که دانش و تجربه کافی در این حوزه را دارند این نکات می دانند. سبک هایی نیز در طراحی وجود دارد که همانطور که در بالا گفته شد شامل مدرن، کلاسیک، دوبلکس و غیره می باشد. چنانچه نکات گفته شده در طراحی رعایت شود مشکلی در این زمین به وجود نمی آید.

 

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.