کد خبر : 6785 / /
/

علی علیپور فوتبال حرفه ای خود را از سن 12 سالگی در سال 86 از تیم جوانان نساجی مازندران تیم شهر خود شروع کرد و تا سال 89 در این تیم بود.

 

علی علیپور از کجا شروع کرد؟

علی علیپور و وضعیت ازدواج و همسر 

فارغ التحصیل لیسانس تربیت بدنی است ، قد علی علیپور 181 سانتی متر یکی از بازیکنان مستعد مهاجم می باشد ازدواج کرده و یک فرزند هم دارد ، هدف او بازی در رئال مادرید می باشد.

علی علیپور از کجا شروع کرد؟

علی علیپور فوتبال حرفه ای خود را از سن 12 سالگی در سال 86 از تیم جوانان نساجی مازندران تیم شهر خود شروع کرد و تا سال 89 در این تیم بود.

علی علیپور

سپس بصورت قرضی یکسال در جوانان استیل آذین بازی کرد و سپس به تیم نساجی برگشت و تا سال 91 در این تیم بود.

وی یکی از ملی پوشان خوب و با تکنیک کشورمان است که در رده تیم جوانان و امید ایران نیز توپ زده است.

ورود به پرسپولیس

از سال 91 تا 93 مدتی کوتاهی در تیم بزرگسالان سنگ آهن بافق و تیم راه آهن حضور داشت در نهایت 9 دی 1393 و با قراردادی یک و نیم ساله در زمان سرمربیگری درخشان با قرارداد 1/5 ساله به پرسپولیس پیوست.

بعدها این قرارداد به مدت 3 فصل دیگر تمدید شد.

تمجید کنفدراسیون فوتبال آسیا

در لیگ قهرمانان آسیا 2017، وبسایت AFC علی علیپور را در لیست آینده دارهای آسیا معرفی کرد ، همچنین او که در جریان دیدار تیمش برابر الاهلی عملکرد فوق العاده ای داشت به عنوان ششمین بازیکن برتر دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.

علی علیپور و وضعیت ازدواج و همسر 

علی علیپور در خرداد 95 با خانم زهرا دژوان ازدواج کرد ، حاصل این ازدواج در 11 آبان 95 فرزند پسری بنام شنتیا بود!

این اسم از اسامی بسیار کهن ایرانی به معنای فاتح و پیروز است.

علی علیپور

خصوصیات و رکوردهای مهاجم

او یک مهاجم با سرعت ویرانگر و قدرت بدنی فوق العاده بالا است.

او نه مثل سردار آزمون مهاجم متخصص هجده قدم است و نه مثل طارمی متکی بر توپ گیری و تکنیکش بلکه او مهاجمی با سرعت و قدرت بدنی ویرانگر و متخصص نفوذ و عبور از لایه های دفاعی است.

وی عنوان جوان ترین گلزن تاریخ شهرآورد تهران را به خود اختصاص داده و در بین 11 بازیکن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است که توانسته 10 گل یا بیشتر در طول یک نیم فصل بزند.

همچنین با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2018 به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

او با گلی که در یک بازی زد ، عنوان سریع ترین گل لیگ شانزدهم را به نام خود ثبت کرده و برای بار دوم ، دومین گل سریع تاریخ رقابت های سوپر جام فوتبال ایران را به ثمر رساند.

علی علیپور

دایی الگوی من است

در ایران الگوی من علی دایی و در خارج از ایران هم کریستیانو رونالدو است.

تیم ملی نوجوانان و جوانان

علی علیپور در تیم ملی نوجوانان ایران 6 بازی رسمی در تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران انجام داده و 3 گل هم زد. در تیم جوانان ایران نیز 8 گل به ثمر رسانده و از موفقترین بازیکنان ملی پوش است.

تیم ملی ایران

علیپور برای نخستین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی فراخوانده شد. او نخستین بازی اش را برابر تیم ملی فوتبال سیرالئون انجام داد و بعد از مدتی دوری از تیم ملی ، با درخششی که در بازی فینال جام حذفی داشت ، توسط مارک ویلموتس برای بازی دوستانه برابر سوریه و کره جنوبی به تیم ملی دعوت شد. او در دیدار با کره جنوبی در تاریخ 21/3/98 با نظر مارک ویلموتس در دقیقه 80 با شماره 27 به جای کریم انصاری فرد وارد بازی شد.

علی علیپور

هدف و لیگ های خارجی

هدف من از ابتدا این بود که بتوانم در پرسپولیس بازی کنم و هدفی که الان هم دنبال می کنم این است که بتوانم لژیونر شوم و مهاجم اول تیم ملی باشم.

او در سال 1399 به تیم ماریتیمو پرتغال پیوست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.