کد خبر : 6855 / /
/

وام مسکن تهرانی‌ها ۲۴۰ میلیون تومان است.

 

 ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید خانه برای مسکن اولی‌ها و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن. اما مبلغ وام مسکن، برای افراد مجرد و متاهل متفاوت است.

وام مسکن برای افراد مجرد ساکن تهران ۱۰۰ میلیون تومان است. اما مبلغ وام مسکن برای یک زوج در تهران، ۲۰۰ میلیون تومان است.

وام مسکن

متقاضیان وام مسکن، چه مجرد و چه متاهل می‌توانند ۴۰ میلیون تومان هم وام جعاله دریافت کنند. بر این اساس می‌توان گفت مبلغ وام مسکن در تهران، برای افراد مجرد ۱۴۰ میلیون تومان و برای افراد متاهل ۲۴۰ میلیون تومان است.

اما دو نکته درباره وام خرید مسکن به خصوص در تهران وجود دارد؛ اول هزینه بالای خرید اوراق است و دوم سهم بسیار کم وام مسکن از قیمت مسکن است.

وام خرید اتاق ۸ متری!

براساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرید مسکن در شهر تهران به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. با این حساب یک فرد با وام مسکن خود چند متر خانه می‌تواند بخرد؟

یک فرد مجرد با وام مسکن خود در تهران می‌تواند فقط ۴٫۵ متر خانه بخرد. به عبارتی وام مسکن افراد مجرد در تهران فقط کفاف خرید ۴٫۵ متر از یک واحد مسکونی را می‌دهد.

این مقدار برای یک زوج به ۸ متر می‌رسد. به عبارتی یک زوج تهرانی می‌توانند با وام مسکن خود فقط یک اتاق ۸ متری در تهران بخرند.

اما این افراد باید برای دریافت این وام تا ۲۹ میلیون تومان هزینه کنند. این پولی است که افراد باید برای خرید اوراق تسه وام مسکن پرداخت کنند.

یک فرد مجرد برای دریافت وام ۱۴۰ میلیون تومانی مسکن در شهر تهران باید ۱۶ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان برای خرید اوراق تسه بپردازد.  ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان برای خرید اوراق تسه وام مسکن و چهار میلیون و ۷۹۲ هزار تومان هم برای خرید اوراق وام جعاله.

این مبلغ برای افراد متاهل بیشتر است و آنها باید برای دریافت ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید مسکن در تهران، ۲۸ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

اما مبلغ وام مسکن در دیگر شهرها چقدر است؟ مبلغ وام مسکن برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.